Alarm toevoegen aan VO/FA mislukt

Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: alarm toevoegen aan VO/FA mislukt

10 jun 2016, 17:01

De R50-series kun je niet via die weg (dus via VO/FA) coderen....dat moet via de ZCS (Zentraler Codier Schlussel, of zoiets) geregeld worden. Dat heb ik zelf nog niet toegepast. Maar het "DOS"-programma ZEKO komt je hier goed van pas. Die kan aan de hand van type MINI, de toe te voegen optie, een nieuwe sleutel bereken. En die kun je dan weer via NCS naar de MINI sturen...

(Enne DOS-programma: dat is nog van voor Windows 3.11... dus echt al best heel erg oud.)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: alarm toevoegen aan VO/FA mislukt

10 jun 2016, 23:59

Ja, dat is ook niet makkelijk.... met ZEKO kun je een nieuwe sleutelwaarde (ZCS) berekenen, en die nieuwe sleutel zou je moeten ingeven via NCS. Als het goed is heeft NCS een optie "Enter ZCS". En daar krijg je dan de mogelijkheid om GA, SM en VN in te vullen...

Of je gaat zelf hexadecimaal aan het rekenen met de waardes uit R50ZST.000 uit de DATEN-folder...
Voor korte uitleg zie bijvoorbeeld (wel voor een BMW, maar MINI is gelijk in werking):
http://blog.uobd2.net/diy-coding-bmw-e4 ... cs-expert/
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: alarm toevoegen aan VO/FA mislukt

11 jun 2016, 13:54

Je kan niet ergens meten of er spanning op het lampje komt?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: alarm toevoegen aan VO/FA mislukt

11 jun 2016, 16:49

Afbeelding

Pinnetjes 5 en 7 op de stekker X32 (die zit bovenop de stuurkolom)... :mrgreen: 5 is de signaaldraad voor de LED, 7 de massa draad.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Alarm toevoegen aan VO/FA mislukt

07 jul 2016, 20:05

Respect voor het doorzettingsvermogen en de kennis van Robert!

Ik heb meer dan 10 jaar geleden de retrofit kit gekocht met alle sensoren, kabels en alarmhoorn en zelf gemonteerd en daarna door dealer laten activeren en dat werkte. De kit was niet goedkoop, kostte toen al 500 Euro. Als ik tijd had zou ik het weer uit de Ringmini kunnen halen want ik gebruik het alarm niet, de alarmhoorn met extra accu heb ik er al lang geleden uitgehaald, weegt een kilo :)

Als je alleen het lampje wil laten branden leg je toch je eigen bedrading aan? Moet kunnen lijkt mij, vroeger ook al gedaan in een BMW 323i uit 1981 :)
Zo'n schakeling sluit je aan op een stroomdraad die zonder contact geen stroom krijgt en dan weet de schakeling dat hij moet gaan knipperen, alle 'nepalarmen' functioneren ongeveer zo.

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”