Spiegelkappen R53 loshalen en zelf overspuiten

El Tigre
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Groningen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jun 2017, 10:18

Spiegelkappen R53 loshalen en zelf overspuiten

24 jun 2017, 21:42

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ben van plan om de spiegelkappen van mijn MC SR53 over te gaan spuiten. Er zit wat steenslag op en wat oppervlakkige krasjes, het lijkt allemaal niet meer zo mooi. Ze zijn grijs maar op de beschadigde plekjes komt er wat wit doorheen zetten (denk het materiaal zelf of primer?).

Nu komt dus mijn vraag. Ik heb al opgezocht hoe ik de kappen los krijg, ik wil ze met een spuitbus zwart spuiten, moet ik ze dan lichtjes opschuren met heel fijn schuurpapier en kan ik ze dan gewoon spuiten? Graag hoor ik het van iemand voordat ik ze helemaal verpest ;)

Groeten
Mini Cooper S R53 '03 - Sold
BMW 118i m-pakket 11'
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Spiegelkappen R53 loshalen en zelf overspuiten

25 jun 2017, 15:42

Hoi

Ik weet niet hoe handig je met de spuitbus bent. Meestal:
- schoonmaken
- schuren
- schoonmaken / ontvetten
- spuiten
- opschuren (heel fijne korrel)
- spuiten
- blanke laklaag

Wellicht zijn er nog meer met tips. Anders ff zoeken op kunststof delen spuiten.

Soms is het sneller / goedkoper nieuwe kapjes te kopen...
Afbeelding
El Tigre
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Groningen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jun 2017, 10:18

Re: Spiegelkappen R53 loshalen en zelf overspuiten

26 jun 2017, 21:57

Daniel_S schreef:Hoi

Ik weet niet hoe handig je met de spuitbus bent. Meestal:
- schoonmaken
- schuren
- schoonmaken / ontvetten
- spuiten
- opschuren (heel fijne korrel)
- spuiten
- blanke laklaag

Wellicht zijn er nog meer met tips. Anders ff zoeken op kunststof delen spuiten.

Soms is het sneller / goedkoper nieuwe kapjes te kopen...

Oke top bedankt. Zal laten horen hoe het is gegaan. :icon_top:
Mini Cooper S R53 '03 - Sold
BMW 118i m-pakket 11'
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Spiegelkappen R53 loshalen en zelf overspuiten

26 jun 2017, 22:59

Als je het liever laat doen.... Ik heb ze bij de dealer laten spuiten voor 88 ex btw. Waren na een paar uur weer op te halen. Nou ga ik liever niet naar de dealer, maar in dit geval waren ze goedkoper dan verschillende bedrijven in de buurt.
El Tigre
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Groningen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jun 2017, 10:18

Re: Spiegelkappen R53 loshalen en zelf overspuiten

27 jun 2017, 19:28

Xanlle schreef:Als je het liever laat doen.... Ik heb ze bij de dealer laten spuiten voor 88 ex btw. Waren na een paar uur weer op te halen. Nou ga ik liever niet naar de dealer, maar in dit geval waren ze goedkoper dan verschillende bedrijven in de buurt.
Kreeg vanochtend een flinke steen op een van mijn kappen. Denk dat ik nu maar voor een 2e hands setje ga kijken, dit valt namelijk niet over te spuiten. Tot overmaat van ramp doet sleutel het ook niet meer. Dealer gebeld, sleutel is 141,- incl. en dan nog inleren, komt even op 200,- :evil:
Mini Cooper S R53 '03 - Sold
BMW 118i m-pakket 11'
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Spiegelkappen R53 loshalen en zelf overspuiten

27 jun 2017, 22:40

Inleren is 20 secnden werk toch? Of werkt dat anders bij een nieuwe sleutel dan bij een bestaande?

Is het wel de sleutel die stuk is? Ik heb het ook gehad, maar bij was de binnenspiegel defect, waarin de ontvanger zit.
El Tigre
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Groningen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jun 2017, 10:18

Re: Spiegelkappen R53 loshalen en zelf overspuiten

28 jun 2017, 21:30

Xanlle schreef:Inleren is 20 secnden werk toch? Of werkt dat anders bij een nieuwe sleutel dan bij een bestaande?

Is het wel de sleutel die stuk is? Ik heb het ook gehad, maar bij was de binnenspiegel defect, waarin de ontvanger zit.
Ik heb zelf nog wat opgezocht over de sleutel. De garage zei mij dat er een accu inzat. Heb wat opgezocht op mini2 en bleek er een knoopcelbatterij in te zitten, opengemaakt en ja hoor. Batterij vervangen van 45 cent en het alarm doet het in ieder geval weer (deed het eerst niet). Centrale vergrendeling op afstand werkt nog steeds niet.. Vanochtend toen ik hem startte kwam er eerst geen geluid uit mijn radio en airco deed volledig niks. Radio aan en uit en toen deed hij het, airco deed het pas nadat ik de auto opnieuw had gestart. Beetje vreemd allemaal, alarm doet het weer dus de sleutel moet Oke zijn lijkt mij. Zal even bij de garage vragen.

Groeten
Mini Cooper S R53 '03 - Sold
BMW 118i m-pakket 11'
El Tigre
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Groningen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jun 2017, 10:18

Re: Spiegelkappen R53 loshalen en zelf overspuiten

01 jul 2017, 21:27

De basismodule blijkt kapot te zijn:( zal tussen de €600 en €650 kosten. Sneu geld :(
Mini Cooper S R53 '03 - Sold
BMW 118i m-pakket 11'

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”