Mini Cooper Bluetooth Audio Streaming Adapter

speeds
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:10

Mini Cooper Bluetooth Audio Streaming Adapter

03 dec 2018, 22:40

Beste Forumers,

Heb sinds kort een Mini Cooper en bevalt helemaal top! Nu ben ik op zoek gegaan naar een bluetooth oplossing in de auto om muziek te streamen vanaf mijn telefoon. Nu wou ik graag mijn auto helemaal origineel houden en geen rare after market radio installeren.
Na een beetje zoeken ben ik deze adapter tegen gekomen:

https://www.uwautoonderdeel.nl/MINI-R50 ... BOOST-CD53

Deze kan zeer gemakelijk plug and play aangesloten worden achterop de originele mini radio.
Deze besteld en had deze 2 dagen later in huis en heb ik deze direct gemonteerd. Ik kan niet anders zeggen dat het een perfect oplossing is! Koppeld direct en makkelijk met mijn Iphone X en ik kon muziek streamen via spotify en youtube.

Zoeken jullie nog iets om je audio bluetooth mee te streamen dan is deze oplossing echt magnifiek!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini Cooper Bluetooth Audio Streaming Adapter

04 dec 2018, 11:39

Mooie mod en goede tip.

Als ik het zo lees is het alleen muziek. Er zijn meerdere opties waarbij er ook bellen en USB mogelijk zijn.
- dension
- grom
- yatour
- etc

Heb zelf de grom module. Ook erg tevreden .

Afbeelding
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Mini Cooper Bluetooth Audio Streaming Adapter

04 dec 2018, 12:24

Ik gebruik ook grom. Dit systeem biedt ook nog dab+. Werkt erg goed.
Gebruikersavatar
Jappo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2016, 07:22

Re: Mini Cooper Bluetooth Audio Streaming Adapter

18 dec 2018, 11:24

speeds schreef:
03 dec 2018, 22:40
Beste Forumers,

Heb sinds kort een Mini Cooper en bevalt helemaal top! Nu ben ik op zoek gegaan naar een bluetooth oplossing in de auto om muziek te streamen vanaf mijn telefoon. Nu wou ik graag mijn auto helemaal origineel houden en geen rare after market radio installeren.
Na een beetje zoeken ben ik deze adapter tegen gekomen:

https://www.uwautoonderdeel.nl/MINI-R50 ... BOOST-CD53

Deze kan zeer gemakelijk plug and play aangesloten worden achterop de originele mini radio.
Deze besteld en had deze 2 dagen later in huis en heb ik deze direct gemonteerd. Ik kan niet anders zeggen dat het een perfect oplossing is! Koppeld direct en makkelijk met mijn Iphone X en ik kon muziek streamen via spotify en youtube.

Zoeken jullie nog iets om je audio bluetooth mee te streamen dan is deze oplossing echt magnifiek!
In de rare aftermarket audio heb je tegenwoordig wel hele mooie oplossingen (shakeit)
Gebruikersavatar
Amigo29
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jul 2018, 13:27

Re: Mini Cooper Bluetooth Audio Streaming Adapter

31 jan 2019, 13:44

Is dit passend op onderstaande radio?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Amigo29
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jul 2018, 13:27

Re: Mini Cooper Bluetooth Audio Streaming Adapter

14 feb 2019, 01:31

Ik heb bovenstaande adapter gisteren geïnstalleerd in onze MINI Cooper R50 uit 2005 met bovenstaande radio. Erg makkelijk, het is letterlijk plug and play. Hetgeen wat het lastig maakte in mijn geval is dat er redelijk amateuristisch een iPod adapter was geïnstalleerd. Deze heb ik eerst helemaal moeten ontleden om te zien welk kabeltje wat deed. Daarna was het de adapter plaatsen tussen de normale output en de radio, De output gaat dan in de adapter. De radio herkende gelijk dat er een "CD wisselaar" geïnstalleerd was, want zo wordt de adapter gezien.

Daarna is het simpelweg de telefoon verbinden en muziek afspelen met de radio in "CD wisselaar" modus. De vorige-volgende knop werkt ook en de geluidskwaliteit is net zo goed als bij CD's. Wat me wel opviel is dat de telefoon soms niet en soms wel automatisch verbind via bluetooth. De telefoon opnieuw koppelen in het bluetooth menu lost dit op.

Grappig... In mijn BMW 330d LCI uit 2009 met navi pro heb ik zojuist een fabrieksupgrade gedaan om via bluetooth muziek te streamen. Dit kostte mij in totaal €350,- en heeft eigenlijk exact dezelfde functionaliteit als deze €50,- kostende adapter... Maar ja, originele onderdelen zijn gewoon duur.
Gebruikersavatar
pascalf
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 apr 2019, 17:52

Re: Mini Cooper Bluetooth Audio Streaming Adapter

17 apr 2019, 18:28

Ik heb vandaag in mijn MINI Cooper R55 deze Bluetooth Music Adapter geplaatst. In de middenconsole had ik USB en 3.5mm AUX. Koppelen met mijn telefoon en het werkt perfect. Voor bellen is mijn telefoon tegelijker tijd gekoppeld met de MINI BT. :icon_top:
Eduard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2020, 08:50

Re: Mini Cooper Bluetooth Audio Streaming Adapter

14 mei 2020, 19:35

Amigo29 schreef:
14 feb 2019, 01:31
Ik heb bovenstaande adapter gisteren geïnstalleerd in onze MINI Cooper R50 uit 2005 met bovenstaande radio. Erg makkelijk, het is letterlijk plug and play. Hetgeen wat het lastig maakte in mijn geval is dat er redelijk amateuristisch een iPod adapter was geïnstalleerd. Deze heb ik eerst helemaal moeten ontleden om te zien welk kabeltje wat deed. Daarna was het de adapter plaatsen tussen de normale output en de radio, De output gaat dan in de adapter. De radio herkende gelijk dat er een "CD wisselaar" geïnstalleerd was, want zo wordt de adapter gezien.
Hai, ik heb hetzelfde probleem met de adapter. Weet je nog welke kabeltjes je hebt verbonden? En ik begrijp je zin niet helemaal dat de adapter tussen de normale output en de radio geplaatst wordt... Welke output?

Hier mijn situatie:
IMG_1342c.jpg

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”