Joey mod

Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

03 mar 2011, 13:21

Black-mini

JIp is te doen. alleen je hebt er even de tijd voor nodig om de delen van elkaar te halen.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

03 mar 2011, 13:40

Ok nou ik heb het hele weekend :D

Dus dat is geen probleem.
Maar gewoon met een fun of kunnen de xenon ballasten ook tegen 200 graden in de oven?
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

05 mar 2011, 14:50

Nou heb het vandaag geprobeerd.
Maar de kunstof kappen zijn er gewoon niet af te krijgen.
Daarinttegen is 1 van de koplampen aan getast door de hitte en nu is het kunstof naar de klote.

Het vervelende is dat hij verkloot is in het ligtbeeld van de xenon dus dat word lkkr overal heen gestraald :(
En politie gaat dat niet leuk vinden en andere weg gebruikers ook :(
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

05 mar 2011, 16:44

Ik vind het ook ontzettend spannend, maar op een gegeven moment gaat het er wel van komen denk ik zo ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

05 mar 2011, 17:22

Nou bij mij is het totaal mislukt.
Gelukkig dat ik maar 1 koplamp heb gebruikt en niet alle 2.

Ben al blij dat de ballasten het overleeft hebben pff
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winterswijk
Berichten: 1902
Lid geworden op: 16 feb 2010, 13:59

05 mar 2011, 21:31

hoe kon dat gebeuren dan?!
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

06 mar 2011, 00:23

Nou de lens is van kunstof.

Dus die smelt snel bij een bepaalde tempratuur.
een feun (om verf te bladeren) doet 1200 graden.
Dus dat leek me al geen goed idee.

Dus had de oven op 100 graden gezet.
Maar naar 20min in de oven zat er geen beweging in te krijgen.
Dus heb de oven op 200 gezet, vervolgens uit gedaan en de lampen er in
Na 5 min er uit gehaald, en toen was zelfs de beheuizing als aan het smelten.
En was de kunstof lens aan getast, erg klote dus.
Maar goed ballast werk nog en xenon ook ze zitten er weerin maaar het is wel bagger :(


nou ja over een tijdje komen de angel eyes + xenon dus dat komt wel goed.
Tevens iemand ervaring met angel eyes en de speiers? hoor het wel

gr.
Bas
lucky-seven
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 sep 2014, 17:43

Re: Joey mod

12 dec 2015, 06:59

Heb je primer gebruikt of gewoon de verf er zo op?
78Ray
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Elburg
Berichten: 326
Lid geworden op: 04 aug 2015, 16:26

Re: Joey mod

12 dec 2015, 11:12

Ik heb de lampen 6 minuten op 180 graden in de hetelucht oven gehad. Wel aluminium folie voor de ventilator van de oven om directe hitte te voorkomen, want anders dan smelten de koplampglazen inderdaad.
Na 6 minuten op 180 graden kon ik de koplampglazen er zo vanaf pakken.

Ik heb wel eerst alle lampen verwijderd, dus niet met lampen en ballasten compleet de oven in.

Als je klaar bent, alles weer in elkaar, koplampglas er weer op en weer ff 6 minuten bakken. Daarna even aandrukken en af laten koelen. Klaar is joey :D

Ik heb de binnenkant met hitte bestendige lak gespoten, maar dat schijnt niet perse nodig te zijn.
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Joey mod

12 dec 2015, 11:28

blijft tricky in de oven ...
Met föhn moet je meer geduld hebben maar je kunt er niet zoveel schade mee aanrichten.
Afbeelding
78Ray
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Elburg
Berichten: 326
Lid geworden op: 04 aug 2015, 16:26

Re: Joey mod

13 dec 2015, 10:10

Ik heb niet zoveel geduld ;)
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Joey mod

24 jan 2018, 00:12

Bij de DIY op pagina 1 zijn de foto's niet meer zichtbaar, en daarom volgt hieronder een nieuwe versie. Laat je niet van de leg brengen door de volgorde van de foto's. Ten behoeve van deze DIY heb ik een aantal foto's in een later stadium gemaakt.

Het beste kun je een set facelift units gebruiken. De pre-facelift koplampen zijn met een andere lijm/kit/rommel gemonteerd en bijna onmogelijk om normaal open te maken. Er zijn mensen die het gelukt is, maar ik heb geen idee hoe ze dat ooit gelukt is... Ik ben er diverse keren mee bezig geweest en heb uiteindelijk maar een facelift setje gekocht.

Haal je koplampen uit de auto of zorg dat je een tweede set hebt. Ik heb de koplampringen eraf gehaald en ook de halogeenlampjes + plastic doppen verwijderd. Op dit moment kun je beter even kijken hoe de glazen precies gemonteerd zitten... Maak voor de zekerheid maar een paar foto's. :D

Afbeelding

Afbeelding

Verwarm de oven op 100 tot 150°C en stop de lamp erin.

Afbeelding

Na een paar minuten, 4-6min afhankelijk van de oven, kun je ze eruit halen. Met een schroevendraaier ben ik rondom voorzichtig bezig gegaan om het plastic omhoog te bewegen. Het is vieze plakkerige kit, welke vast gaat zitten als de boel afkoelt. Als het niet wil, nog even in de oven stoppen.

Afbeelding

De kit resten mogen gewoon blijven zitten. Die kunnen we prima weer gebruiken met het monteren.

Het binnenwerk zit in de koplamp geschoven. Door de kit kan deze wat lastig loskomen. Bij twijfel nog even in de oven om de kit weer zacht te maken. Ook hier mogen de kit resten blijven zitten. Let er wel op dat er niets op de zichtbare rand zit!

Het stukje van schuren, ontvetten, primeren en in de gewenste kleur spuiten vat ik met de onderstaande foto samen. Ik ga ervan uit dat degene die deze DIY als handleiding gebruikt, wel weet hoe dat moet. :()

Afbeelding

Behalve de binnenkant, heb ik ook achterkant mat-zwart gespoten. Ik wil niet dat een kans bestaat om nog een hint grijs tussen de koplampring door te zien is.

Afbeelding

Afbeelding

Als de verf droog is, kan de boel weer in elkaar gezet worden! Verwarm de oven op 100 tot 150°C en stop de lamp erin om de kit zacht te maken. De pennetjes in de gaatjes en met een beetje beleid het binnenwerk weer op z'n plek duwen.

Afbeelding

Afbeelding

Wat oogverblindend mooi! 8)
Volgende stap zijn de 'glazen'... Let er op dat de markeringen weer op dezelfde plek zitten. In de oven om de kit zacht te maken en dan in elkaar duwen. Er kan wat kracht nodig zijn om ze weer mooi te laten aansluiten. Hoe meer tijd je hieraan besteed, hoe mooier het resultaat. Het zou zonde zijn dat de lampen/ringen straks uitsteken.

Afbeelding

Ik heb geen nieuwe kit gebruikt. De groef in de behuizing zit al vol met kit. En er zit ook genoeg zwarte meuk aan het 'glas'. Dat lijkt mij voldoende voor een goeie afdichting.

Afbeelding

Afbeelding

Als de lokale kat je werk heeft beoordeeld, kun je ze laten afkoelen en de lampjes, kappen en ringen weer monteren. Of je moet, zoals ik, het randje beschadigd hebben tijdens het montage-proces...

Afbeelding

@%$^#%#... :O
Hier kan ik niet mee leven, dus ik heb de ene lamp weer uit elkaar gehaald, en opnieuw gespoten:

Afbeelding

Het resultaat! :D
Laatst gewijzigd door Berry M op 04 mar 2018, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Joey mod

24 jan 2018, 08:19

Heel mooi Berry
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Joey mod

24 jan 2018, 09:21

Goed dat je een tweede versie gemaakt heb met foto's die wel te zien zijn! Vroeg me al af hoe je die dingen netjes zwart had gekregen...

Heb je geen nieuwe kit toegevoegd om de boel weer aan elkaar te lijmen?
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Joey mod

24 jan 2018, 10:20

Prachtige DIY en met goedkeuring van de kat. :icon_top: :D

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”