Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPod

mlangenberg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Enschede
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 jun 2010, 11:41

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

10 apr 2016, 16:41

Bedankt voor de link. Net ook besteld, we gaan het proberen. De vorige poging met een zelfgemaakt kabeltje werkte helaas niet.

Ik meen me te herinneren dat in ieder geval bij de r52 (cabrio) er best een groot deel van het dashboard losgemaakt moet worden, om bij de radio te kunnen. Is er nog een manier om dit makkelijker te doen? Volgens mij lukt het sommigen om alleen de plastic kap onder het stuur los te trekken, en dan op tast de kabel te monteren.
mlangenberg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Enschede
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 jun 2010, 11:41

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

03 mei 2016, 23:46

Deze kabel werkt inderdaad prima, nogmaals dank voor het vermelden: http://www.ebay.nl/itm/121894327768

En ik kan bevestigen dat voor de r52, het genoeg is om het paneel onder het stuur los te trekken. Met je hand kun je dan achter de radio komen om de kabel te monteren.

Rest mij nog wel een vraag: Kan ik het volume of de gevoeligheid van de AUX-ingang nog aanpassen? De muziek speelt nu zachter dan de FM-radio. Bij de opties voor Bass, Treble, Balance and Fade kom ik wel. Of moet ik het menu hebben dat ik krijg door de 'M'-knop lang in te houden na het aanzetten van de radio? (Op 0:30)

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
blue_mini
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 sep 2015, 11:47

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

20 jun 2016, 14:05

Ja dat is mogelijk zie hier de uitleg hoe je het geluid harder of zachter zet van je aux ingang.
Jefrmall schreef:Hierbij het filmpje. Doordrukken op het muzieknootje totdat je Aux level ziet verschijnen en verhogen of verlagen doormiddeel van de volume draaiknop.

[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Super simpel... Ik heb een boost radio uit 2003. Dus als je dezelfde radio hebt moet het werken
mlangenberg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Enschede
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 jun 2010, 11:41

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

11 jul 2016, 12:31

Bedankt. Blijkbaar heb ik toch een ander type? Als ik 5x het muzieknootje toets, dan ben ik weer terug bij het begin. Ik krijg "AUX LEV" niet op het scherm.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

11 jul 2016, 22:28

mlangenberg schreef:Bedankt. Blijkbaar heb ik toch een ander type? Als ik 5x het muzieknootje toets, dan ben ik weer terug bij het begin. Ik krijg "AUX LEV" niet op het scherm.
Hier net zo.
Heb jij toevallig ook het HK sound systeem? Ik denk dat het het daarbij namelijk niet werkt.

Ron.
mlangenberg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Enschede
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 jun 2010, 11:41

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

27 aug 2016, 15:56

Ah, ik ben dus niet de enige.
HK sound system heb ik (helaas) niet.
RefleCs
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:58

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

06 sep 2016, 12:29

Ik heb vorige week ook het kabeltje eindelijk geplaatst (had hem al maanden in huis). Ik kan zeggen het werkt prima! :D Mijn vrouw is dolblij maar ook ik kan het AUX volume niet instellen.
Privé auto: Mini Cooper F55
Huidige leaseauto: Tesla Model 3LR AWD

Vorige auto's: Skoda Superb Combi,Skoda Fabia Combi 1.2TSI 77kw Scout, Citroën Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir, Skoda Fabia Combi 1.9TDI Equipe Plus, VW Polo 1.4TDI 80pk Sport, Renault Clio, VW Polo 1.9SDI, Seat Leon 1.4 16v Signo, VW Polo 1.9SDI (2x), Suzuki Swift

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”