Countryman One Diesel, prestaties?

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
sjees_sjees
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2012, 17:19

Countryman One Diesel, prestaties?

26 jan 2012, 17:25

Dag allemaal,
Ik heb mezelf nog niet voorgesteld op t forum (heel onbeleefd, ik weet het) maar rij sinds `08 in een cooper clubman D, lees hier geregeld eens wat en overweeg nu sterk de Countryman aan te schaffen, wederom de Diesel.
Helaas, de cooper diesel met wat opties wordt erg duur, zelfs met Carver pakket ga ik over m`n budget heen dus overweeg ik de One diesel met flink wat leuke opties als alternatief.

Volgens mij rijden er hier een aantal mensen met een ONE d, ik ben heeeel benieuwd naar de ervaringen op prestatie gebied! Er is echt heel weinig over te vinden online en een proefrit maken blijkt allemaal lastig (beschikbaarheid van One diesels..?) Ik heb de Cooper D wel gereden en deze is net wat vlotter dan mijn `08 Clubman Diesel , maar hoe verhoudt de One D zich tot de Cooper D? Chippen is geen optie.. (garantie/ auto van de zaak)

Ben niet op zoek naar een racemonster, maar een beetje tussenacceleratie is wel fijn :)

Tweede vraag; sportbutton.. zinvol op een ONE D?

Alvast bedankt voor de ervaringen!
Bart
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

26 jan 2012, 18:32

Volgens mij kun je hier de acceleratie mee meten... ;)
sjees_sjees
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2012, 17:19

26 jan 2012, 21:38

dat hoop ik toch niet..
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

29 jan 2012, 11:13

Hoi Sjees-sjees,
er zijn hier niet veel CM One D rijders, alleen Carlito (kan je een PM sturen )
De D is ong. dezelfde motor als je in je Clubman hebt, alleen iets opgewaardeerd.
Een CM met die motor heeft dus geen prestaties, maar je zal best met het verkeer mee kunnen komen.
Een sport-button is altijd zinvol, de reaktie van gaspedaal en stuurwiel wordt aangepast, ook uitlaatroffel.
Succes met je beslissing.
sjees_sjees
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2012, 17:19

30 jan 2012, 20:31

Bedankt! Ga Carlito PM-en.
En die sportbutton vink ik dus sowieso aan ;)

Terug naar “MINI-talk”