Countryman koppelingsproblemen opgelost

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

Countryman koppelingsproblemen opgelost

12 nov 2012, 16:47

Volgens motoring File wordt er wat gedaan aan koppelingsproblemen met de Countryman. Zie het volgende artikel:

Motoring File - clutch issues

Zijn er hier op het forum al klachten geweest?
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

12 nov 2012, 16:57

die Amerikanen kunnen gewoon niet schakelen... :lol:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
CP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:47

18 nov 2012, 13:04

ja onder de titel vragen en oplossingen
zie Countryman trilt bij wegrijden

Zelf is mijn Countryman S 4all net gerepareerd (5500 km op de teller) daar is een nieuwe "tussenbak" geplaatst.
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Turnhout
Berichten: 312
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:17

Re: Countryman koppelingsproblemen opgelost

24 jun 2014, 16:04

Onze countryman cooper D met 59000km altijd dealer onderhouden heeft ook een versleten koppeling. Is dus duidelijk een veelvuldig voorkomend probleem. Ik ben benieuwd hoe de dealer dit gaat oplossen....
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: Countryman koppelingsproblemen opgelost

24 jun 2014, 20:28

Het probleem was niet dat de plaat te snel versleten was, maar dat er geen gevoel was bij het op laten komen van de koppeling.
Dat je koppeling al versleten is bij 59000, heeft waarschijnlijk een andere oorzaak. :roll:
Robk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Klundert
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2012, 07:46

Re: Countryman koppelingsproblemen opgelost

29 jul 2014, 19:09

Goede avond
Ik rijd een countryman sd all4 uit 2011 en ik heb vanaf het begin een probleem met de koppeling.
Trilt bij wegrijden en heb vaak geen enkel gevoel in die koppeling voelt sponzig aan!!
Moet niet kunnen vind ik met een auto van deze prijsklasse!!
Zolang ik ermee rijd klaag ik erover bij de dealer dan rijdt er een geleerde mee en die zegt leuk " niets mee aan de hand" terwijl het dus wel bekend is / Rob Korteweg
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: Countryman koppelingsproblemen opgelost

29 jul 2014, 20:31

Nogmaals melden aan de dealer dat het dus wel een bestaand probleem is, en genoeg Countryman's wel de modificatie hebben gehad.
En anders MINI-Nederland op de hoogte stellen. :X

Terug naar “MINI-talk”