Engine flush + ceramic engine protector

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Paul Duits
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2020, 11:16

Engine flush + ceramic engine protector

24 nov 2020, 14:02

Beste clubleden mijn naam is Paul Duits en sinds kort eigenaar van een countryman 2011 1600cc 122pk automaat.
Gezien de zeer lage km stand 35.000 dealer onderhouden.

Is mijn vraag is het raadzaam engine flush te gebruiken voor reiniging motor merk tecflow en vervolgens te beschermen met ceramic engine protector van tecflow.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?
Graag een reactie
B.v.d
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Engine flush + ceramic engine protector

24 nov 2020, 16:25

Wat is de reden dat je de motor een flush wilt geven en waarom specifiek dat merk?
Ik heb je geen ander merk te bieden, maar puur benieuwd.

Don't fix what isn't broken?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Paul Duits
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2020, 11:16

Re: Engine flush + ceramic engine protector

24 nov 2020, 16:45

Reden dat ik dit overweeg is dat met deze auto in het verleden kleine stukjes zijn gereden.
Aanslag prut olie vuldop (wel helder van kleur)
Aangezien dit type motor gevoelig is voor vervuiling vraag ik mij dus af of het verstandig is om te flushen
Ik heb de benodigde spullen al in huis vandaar dit merk.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Engine flush + ceramic engine protector

25 nov 2020, 08:18

Een keer flushen kan geen kwaad.
De inlaatkanalen krijg je er alleen niet mee schoon...

Ik heb met mijn R55S toen goedkoper 0W30 olie gekocht + OEM filter, motor warm gereden en toen weer een oliewissel uitgevoerd met naar mijn mening de juiste.
De oliewissel erna, na 10dkm was de olie wel verkleurd, maar niet zwart. Mooi om te zien.
Ik zou als ik jou was flushen + nieuwe olie, dan goed stuk gaan rijden. Als die warm is de 3e versnelling eens goed gebruiken (4e mag ook), zolang je maar boven de 4k toeren komt.
Daarna nog een keer een oliewissel en kijken of er wat los komt. Door goed heet te maken komt er ook een hoop los
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “MINI-talk”