Ik wil graag wat meer geluid uit mijn countryman S , Heeft er iemand ervaring met een cutoff klep ,

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Mweijenberg
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2020, 09:41

Ik wil graag wat meer geluid uit mijn countryman S , Heeft er iemand ervaring met een cutoff klep ,

03 dec 2020, 16:51

Die voor de einddemper komt te zitten, en moeten er dempers worden verwijderd om mooi resultaat te behalen , en is er een vacuumpomp bij nodig, ook daar lopen de meningen over uiteen
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ik wil graag wat meer geluid uit mijn countryman S , Heeft er iemand ervaring met een cutoff klep ,

03 dec 2020, 21:56

Alleen een JCW einddemper geeft al een heel ander geluid. En zet je h'm in de sportstand, dan ploft ie vast en zeker ook veel meer.
Zo'n cut off opening halverwege de buis.....da's toch gewoon veel herrie en aso?!? :wink:

En daarbij, de Countryman heeft een einddemper overdwars achter de bumper. Daarmee zou de cut off ergens onder de auto uitkomen. Dat lijkt me ook al te dempen, en helemaal niet prettig rijden. Maar dat laatste is natuurlijk persoonlijke smaak.
Maar geen persoonlijke ervaringen mee, want dat is je eigenlijke vraag.
HaDries
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2019, 14:29

Re: Ik wil graag wat meer geluid uit mijn countryman S , Heeft er iemand ervaring met een cutoff klep ,

04 dec 2020, 07:38

Zou in dit geval het uitlaat traject op maat laten maken, zo bepaal je zelf wat het geluid moet worden.

EPS in Hoogezand, PPM performance Swifterbant en zo zijn er wel meer
vaak buj te bange
Mini Italian Job
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2017, 23:08

Re: Ik wil graag wat meer geluid uit mijn countryman S , Heeft er iemand ervaring met een cutoff klep ,

27 dec 2020, 14:56

De standaard JCW uitlaat zit al een klep in voor het geluid.
Bijlagen
9B564754-A23E-4F1E-A9A0-11AA056EE96C.png
Deze heeft al een leuk geluid vanaf fabriek.
JCW uitlaat

Terug naar “MINI-talk”