Storing boordcomputer

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Gebruikersavatar
Tijn68
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Noord Holland
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 nov 2010, 19:57

Storing boordcomputer

12 apr 2022, 21:20

Hallo ,
Ik heb een reparatie laten uitvoeren ivm olie lekkage aan mn Countryman( 2011 )
Hierbij moest ook de accu los.
Nu echter krijg ik storingmelding in mn beeld van oa knipperlicht, grootlicht enz.
Ook mn voorramen sluiten niet meer.
Mega irritant dus
Heb de auto meegegeven met de reserve sleutel ( missch is hier een probleem ? )
Weet iemand raad ???
Thnx bij voorbaat
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Storing boordcomputer

12 apr 2022, 22:01

Tijn,

als je de auto met de reservesleutel rijdend hebt weg gebracht naar de garage dan lijkt het me niet aan de sleutel liggen.
Die storingsmelding krijg je dat nadat je de auto opgehaald hebt bij de garage en daar weg reed om na een paar dagen of staat ie nu bij de garage met die klachten?

Mocht je zelf de sleutel verdenken dan is het snel te testen door je eigen sleutel te proberen of dat het wat uitmaakt, zo niet kun je de sleutel uitsluiten. Anders even de OBD uitlezen met een OBD scanner om te kijken of er OBD errors actief zijn?

Anders even wat meer info hoe en wanneer de klachten precies zijn opgetreden, tijdens het onderhoud of erna op de weg terug naar huis? Mochten de klachten ontstaan zijn na het onderhoud zou ik hem even terug brengen bij de garage.

Gr. Milco
graszhoppr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2021, 15:33

Re: Storing boordcomputer

29 mei 2022, 12:51

Klinkt als de frm module die stuk is
Gebruikersavatar
caddy_67
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Dordrecht
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 aug 2022, 15:38
Nederland

Re: Storing boordcomputer

09 aug 2022, 10:42

graszhoppr schreef:
29 mei 2022, 12:51
Klinkt als de frm module die stuk is
Toevallig heb ik een Youtube video gezien van iemand die zijn accu verving waardoor de FRM module stuk ging, hij had zo een beetje dezelfde klachten. Volgens de maker van de video zit er garantie op dit onderdeel, hebben jullie daar ervaring mee?

Ik wil mijn accu namelijk ook vervangen en ben nu toch wel een beetje voorzichtig geworden :?

Terug naar “MINI-talk”