Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

14 apr 2012, 17:07

Ben ook bezig met 't verwijderen van de oranje gaasjes en de Silver Vision lampjes te monteren.

De rechter koplamp is al gebeurd, no probleem.

Ook ik heb problemen met de onderste bout van de linker koplamp dichts tegen de linkerkant van de carrosserie...Volgens mij is het schroefdraad kapot ofzo. Ik krijg 'm er met geen mogelijkheid uit!!!! Alles al geprobeerd. Heb geen zin om dingen gaan af te breken.

EDIT: Nou het is gelukt!... Vraag niet hoe, it was horrible.....
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

23 mei 2012, 10:38

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: gloeiende gloeiende gloeiende..... :evil: :evil: :s :s

Bij mij zit hij ook aan 1 kant vast en doorgedraaid.... Ik wist nog van dit topic dus maar even snel doorgelezen. Ik ga ook maar de truck doen van een stukje afzagen van het plastic. Ik zou anders niet weten hoe ik dit kreng loskrijg.... Eerst nog wezen pielen met die andere schroef, ik dacht dat het een los stukje was en dat dan de hele lamp wel mee zou komen. maar die staat helemaal los ervan, dus voor jan doedel mijn handen gepijnigd...

Vanmiddag maar weer eens proberen dan.. :roll:
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

30 mei 2012, 20:01

Klopt, ik heb zelf een flexibel zaagblad genomen gepakt met een doek zodat ik niet mn handen ophaalde. voorzichtig het stukje er tussen uit gehaald en het geheel toen weer terug gemonteerd, kan zo 1,2,3 niet zeggen HOE ik het gedaan heb, want het was een terror.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

04 jun 2012, 23:09

Met een scherp stanleymesje kreeg ik er redelijk makkelijk een stukje uit. Koplamp eruit. Nu alleen nog dat ding van mijn koplamp krijgen. Wie dit verzonnen heeft bij Mini moet ontslagen worden ;)
Mzll
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2013, 18:12

28 jan 2013, 17:00

Met behulp van de DIY de oranje plaatjes verwijderd! Bedankt voor de uitleg!
CooperBoss
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2013, 13:08

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

15 dec 2013, 19:02

Zojuist het kapje eruit gehaald (easy!). Kom ik er alleen achter dat het type lampje verkeerd is. Heb deze vanmiddag gekocht http://halfords.nl/product/115795-halfo ... -silv.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het (lastig uit te leggen) probleem is dat de pinnetjes van het draaisysteem niet symmetrisch zijn en dat wel moeten zijn, zoals hier: http://s934.photobucket.com/user/bill_s ... 0.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gekke is dat ook de lampjes uit mijn (dealer) reservelamp pakketje asymmetrisch zijn.
Iemand een specifiek typenummer of linkje naar de juiste lamp?
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

15 dec 2013, 19:41

gewoon hetzelfde als je het ons uitlegt bij automaterialen zaak zeggen en dan krijg je de goede.
je hebt dus silvervision nodig (symetrisch)
in de camden lampen worden ook weer andere gebruikt als in de zilveren xenon.
Afbeelding
Erwin CS
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:13

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

27 jan 2014, 13:30

Pffffffffffffffffffff ik ben bang dat ik het stuk maakt dus heb het opgegeven.....ook mooi hoor oranje knippers..................hahahahah :evil: :evil:
Respect 2 All :-))
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

27 jan 2014, 13:37

Ik heb Xenon met witte knippers...
Erwin CS
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:13

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

27 jan 2014, 13:40

Wilcoos schreef:Ik heb Xenon met witte knippers...
Zelf gedaan of gekocht?
Respect 2 All :-))
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

27 jan 2014, 13:43

Zitten er nu op, en wil voor blacklines gaan. Dus deze Xenon lampen zijn misschien over.
Erwin CS
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:13

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

27 jan 2014, 13:46

Wilcoos schreef:Zitten er nu op, en wil voor blacklines gaan. Dus deze Xenon lampen zijn misschien over.
Ja daar ga ik ook voor vind dat wel het mooist :)) Maar ga hem eerst verlagen met een schroefset :mrgreen:
Respect 2 All :-))
pvdveen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2014, 19:51

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

21 jun 2014, 19:50

Vandaag ook de kapjes verwijderd.
Maar wat een K klus om de koplampen eruit te krijgen. Aan beide zijden was de onderste buitenste schroef met geen mogelijkheid los te draaien. De zinkenbout zit in een rond koperen busje geschroefd.
2 verschillende metalen dus dat oxideert. En ook nog een rond busje dus dat draait door. De ingenieur die dit heeft bedacht/goedgekeurd gelijk weer naar school sturen.

Ik heb het als volgt opgelost.
- Spatbord verbreders een stukje los getrokken.
- Schroef onder plastiek blokje waar in de bout vast zit verwijderd inclusief metalen klemplaatje.
- Plastiek blokje kan je nu horizontaal verschuiven.
- Geprobeerd het blokje uit zijn houder te schuiven. Maar dat wil niet omdat de bout uitsteekt.
- Uit de plastiek houder een stukje geknipt zodat de achterkant van de bout er langs past.
- Nu kan je de koplamp een stuk kantelen en met een beetje kracht uit de houder schuiven.

Inbouwen in omgekeerde volgorde.

Het is wel een klus waarbij een hoop kracht op de plastiek onderdelen moet worden gezet. Ook moeten de spatbord verbreders gedeeltelijk worden los getrokken waarbij de clipjes in de carrosserie blijven zitten. Deze clipjes zijn er met veel moeite uit te halen. Makkelijker is het om een aantal nieuwe clips op te halen. Dan is de kans op schade ook veel kleiner.

Let er ook even op dat je lampen haalt waarbij de pennen symmetrisch zijn. Ze weten bij de autozaak wel wat je dan bedoelt.

Conclusie
Resultaat is mooi, maar als je de buitenste bouten niet los komen dan is het een klus waarbij de kans op schade behoorlijk groot is. Dus weet waar je dan aan begint.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

21 jun 2014, 21:21

gewoon boormachine pakken en uitboren dan is er niets aan de hand ;)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Witte knippers voor Xenon en halogeen R56

27 jun 2014, 13:20

Uitboren duurde mij te lang. Ik (Koos en ik) hebben gewoon de kop eraf gedremeld en dan pak je de lamp er zo uit. Tik op de rest van de zinkbout en je slaat hem er zo uit. Als je dremeld hoef je alleen je spatbordverbreder iets opzij te trekken zodat je die niet mee dremeld.

Boren duurde mij echt veel te lang plus dat het je boortjes kost. Dremelen was zo klaar!

Bij mij ging het trouwens niet op de oranje glaasjes maar voor de complete koplampswop
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”