Installeren actieve subwoofer in de achterbak van een R56

Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

27 apr 2010, 15:28

Jap schreef:Wauw! Wat een super handleiding! Mijn dank is groot!

Zit zelf naar een Pioneer TS-WX77A, (werd me geadviseerd door een car audio station). Is dit wat voor in de mini? Hij ziet er wel mooi uit, volgens mij misstaat het niet in de achterbak (al zie ik er liever niets van).

Iemand enig idee of ik bij deze actieve subwoofer van 200 W (100W RMS) kan voldoen met de draden van de 12V aansluiting achterin?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Groeten,

Een verse, enthousiaste minirijder!
Ik heb deze ook liggen en hij past exact in de achterbak. Echt ideaal en hij is sterk genoeg om er spullen op te zetten.
Wel moet je 12V kabels gaan trekken want 200/12 is toch echt al 16,7A als het rendement 100% zou zijn. De bestaande kabels zijn hooguit berekend op maximaal 10A gok ik. :)
Afbeelding
Jap
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2010, 17:38

08 mei 2010, 16:41

MaVaEe schreef:
Jap schreef:Wauw! Wat een super handleiding! Mijn dank is groot!

Zit zelf naar een Pioneer TS-WX77A, (werd me geadviseerd door een car audio station). Is dit wat voor in de mini? Hij ziet er wel mooi uit, volgens mij misstaat het niet in de achterbak (al zie ik er liever niets van).

Iemand enig idee of ik bij deze actieve subwoofer van 200 W (100W RMS) kan voldoen met de draden van de 12V aansluiting achterin?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Groeten,

Een verse, enthousiaste minirijder!
Ik heb deze ook liggen en hij past exact in de achterbak. Echt ideaal en hij is sterk genoeg om er spullen op te zetten.
Wel moet je 12V kabels gaan trekken want 200/12 is toch echt al 16,7A als het rendement 100% zou zijn. De bestaande kabels zijn hooguit berekend op maximaal 10A gok ik. :)

Hoi MaVaEe, heel erg bedankt voor je reactie! Volgens mij is de 77 pioneer echt ideaal voor de mini idd....

Ik heb inmiddels contact gehad met een inbouwstation in Mijdrecht. Deze lieve mensen gaan er meteen een Parrot inhangen. Ze vragen in totaal 250 voor de sub en 100 voor inbouw, en dan nog 150 voor iphone parrot + inbouw... Lijkt me heel erg netjes toch?

Vind het wel een eng idee dat ze mijn hele dashboard gaan openhalen, maar hij zegt dat dat de beste manier is om het te doen.... En dat ze dat wekelijks doen.... Krijg je dan geen nare kieren bij het terugzetten van je dashboard??

@MaVaEe: Ik zag al een foto op de Pioneer site dat die (77) sub van pioneer er PRECIES inpaste, had alleen het vermoeden dat dat in een vorig type mini was, past hij ook in de nieuwe? (R56??)
Heb jij hem al aangesloten i.c.m. Radio Boost CD?? Ben zo benieuwd of de auto nou eindelijk lekker "gevuld" wordt met muziek! Kom nota bene uit een fiat 500 die echt vele malen beter geluid had dan de standaard mini... :(

Wederom bedankt voor jullie reacties!

Gr. Jasper
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Lage Zwaluwe
Berichten: 1421
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:36

09 mei 2010, 12:41

Dash al meerdere malen uit elkaar gehaald zonder en zonder problemen weer in elkaar gezet! :wink:
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

08 apr 2012, 15:10

TomTom:

Hartstikke bedankt voor de handleiding, ik heb 2 van deze snoepjes aangeschaft en in m'n vorige auto ingebouwd, wil ze nu in de Mini zetten. Erg fijn deze handleiding!
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

15 apr 2012, 18:58

Nou, even een update...

Ben flink bezig geweest, draden getrokken. Aarde aangesloten, draden getrokken richting speakeraansluiting om af te takken. Ik zit alleen met de voeding, want er zit geen sigarettenaansluiting achterin bij mij. En op de sigarettenaansteker voor heb ik geen spanning... Hoe kan dit? Hoort dit bij een rokerspakket ofzo?

Moet aannemen dat je standaard wel prik op je aansteker hebt.

Ik snap er geen fluit van, ik wil 't wel op een schakeldraad aansluiten, heb geen zin dat er constante spanning op de sub staat.
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

15 apr 2012, 19:31

Uhr schreef:Nou, even een update...

Ben flink bezig geweest, draden getrokken. Aarde aangesloten, draden getrokken richting speakeraansluiting om af te takken. Ik zit alleen met de voeding, want er zit geen sigarettenaansluiting achterin bij mij. En op de sigarettenaansteker voor heb ik geen spanning... Hoe kan dit? Hoort dit bij een rokerspakket ofzo?

Moet aannemen dat je standaard wel prik op je aansteker hebt.

Ik snap er geen fluit van, ik wil 't wel op een schakeldraad aansluiten, heb geen zin dat er constante spanning op de sub staat.

Ik had een kabel vanuit de accu getrokken naar achter (gele kabel die bij de pioneer wx77a sub zit met zekering ertussen), dat is ook het beste.

Dan met een switch de sub aan/uit laten zetten. Ik heb er nog een liggen met hi/low converter.
Afbeelding
fpanjer
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:15

Re: Installeren actieve subwoofer in de achterbak van een R5

16 sep 2013, 21:19

Hallo allemaal,

Zaterdag heb ik in mijn Mini R56 een Pioneer TS-WX110A geinstalleerd. De inbouwhandleiding heeft zijn goede diensten bewezen! Top!

Omdat ik een reservewiel onder mijn Mini heb, kon de subwoofer niet in de ruimte waar de gereedschapset normaal zit (vanwege de bout voor de reservewiel bevestiging). Jammer op zich, maar dat had ik vooraf al gezien. Toch heb ik gekozen voor deze voordelige en compacte subwoofer. Ik heb hem linksachter in de kofferbak zitten, geklemd met een rubber band die ik tussen de bagage-bevestigingsogen heb geklemd. Prima oplossing en snel te verwijderen (stekkers eruit, klaar) mocht het nodig zijn.

De remotebediening van de subwoofer heb ik heel mooi onder de handremgreep geplaatst (ik heb geen armsteun). Heel mooi geplaatst en perfect voor de bediening. De kabel van de remote kon voor bij de handremhoes in de middenconsole en onder tapijt naar achter. Ziet er top uit.
(ik zal nog foto's plaatsen)

Het geluid is een wereld van verschil: mooi vol en diep nu. Ik hoor geluiden in de muziek die ik eerst niet hoorde! Bassen bonken mooi bij subwoofer vol aan, zonder 'ordinair' te worden. Hou je van het echte harde bonken, dan moet je een zwaardere subwoofer hebben (en een petje! :D )
Het bester vind ik de subwoofer ~75% open. Frequency op ongeveer 2/3e geeft de mooiste bas in mijn geval. 'Phase' schakelen heeft geen effect (wat ik wel raar vind op zich ...)

Stroomvoorziening via 12V-aansluiting in de kofferbak heel erg eenvoudig en meteen geschakeld: subwoofer gaat uit als de motor wordt afgezet

Al met al een heel mooie verbetering van de audio in mijn Mini. Luisterplezier enorm verhoogd!
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: Installeren actieve subwoofer in de achterbak van een R5

28 sep 2016, 17:51

Ik kan de handleiding niet downloaden :( heeft iemand deze toevallig nog ergens ?
JeffreyP
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2016, 10:42

Re: Installeren actieve subwoofer in de achterbak van een R5

10 jun 2017, 12:22

Iemand deze handleiding nog ?
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 483
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:41

Re: Installeren actieve subwoofer in de achterbak van een R5

01 sep 2017, 23:04

klein vraagje, deze pdf link doet het niet?iemand een oplossing

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”