Installeren actieve subwoofer in de achterbak van een R56

Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Lage Zwaluwe
Berichten: 1421
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:36

26 sep 2009, 11:41

@ tomtom; Is het mogelijk om een keer naar het resultaat te komen luisteren?

Ik heb zelf ook interesse in de TS-WX11a maar ik heb geen idee wat er voor een geluid uit komt?!

Groeten,

Mitchell
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

26 sep 2009, 21:37

hbuyck schreef:De TS-WX77A ligt hier naast mij, ik heb eigenlijk geen keuze om aan te sluiten.. het is de eerste keer dat ik dit zo zie.. Maar aan de woofer komen er 2 draden uit waar je RCA pluggen kan op steken voor als je een kabel hebt als je RCA uitgangen hebt aan je radio voor LOW input dus, maar in de doos zit er een kabel met 2 RCA pluggen op en dan 3 m draad met pluggen dat je gemakkelijk tussen de luidsprekers kan plaatsen.. wat in een mini niet kan, gewoon solderen aan de draden van de radio die naar de versteker lopen... Toch raar dat zowel high of low input op die zelfde ingang mogen van de woofer :?
bij de TS-WX11A zitten 2 type kabels. RCA's (tulp naar tulp) en een speaker naar tulp kabel (in deze kabel zit de converter naar een low signaal naar de versterker). Heb je de handleiding erbij zitten? Staat daar vermeld hoe en of wat?

@Mitchel
tuurlijk... even kijken wanneer dat kan.

----------------

heb trouwens gisteren een KSC-WS1 van Kenwood aangesloten aan een boost radio. Werkt als een tierelier... en het signaal op de connector is bij enkel de Boost radio, High-level, zoals ik ook gemeld heb in de installatiehandleiding.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Lage Zwaluwe
Berichten: 1421
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:36

29 sep 2009, 08:27

@ TomTom; Geweldig! Ben je er zelf tevreden mee? :mrgreen:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

29 sep 2009, 18:33

@Mitchell,

in mijn eigen setup (R56), Boost radio met Hifi upgrade + pioneer TS-WX11a klinkt het als een dijk! Had er eigenlijk helemaal niets van verwacht.. maar ben helemaal happy!

In de clubman (r55) met enkel de Boost radio met de kenwood ksc-ws1, ga je er een heel stuk op vooruit (mega verschil). Het enige wat je dan nog kan doen om de puntjes op de i te zetten, zijn de speakers voorin, een lage toon en een mid/hoge speaker, vervangen voor een lage/mid en een hoge toon speaker. De huidige mid/hoge toon speaker klinkt niet heel erg lekker in het hoog. Maar hé ik ben een audiofiel.

Moet even kijken of er binnenkort een mini meet is, niet al te ver vanaf Rijswijk. Dan kan je het eens horen.

Wilde eerst even kijken of ik het met video en audio vast kon leggen maar dat is bijna ondoenlijk.

@hbuyck
ben je al wat wijzer geworden?
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Lage Zwaluwe
Berichten: 1421
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:36

29 sep 2009, 19:10

Voor een Noob zoals ik moet ik er dus geweldig op vooruit gaan! Ik ben benieuwd hoe het klinkt! We houden wel contact over een meet! :mrgreen:

Bedankt alvast!
hbuyck
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 196
Lid geworden op: 06 nov 2007, 19:39

29 sep 2009, 19:49

@tomtom : Ja heb gemaild naar pioneer, want in de kabel kon ik niet echt een filter vinden dat de woofer weet dat het high level zou zijn.. En ze lieten me weten dat er een sensor is ingebouwd en de woofer automatisch weet of het high of low input is :) dus gewoon aansluiten met die speakerkabel die naar rca pluggen gaat deze op de woofer, want hij weet het toch automatisch.. Dus nu zo snel mogelijk gaan inbouwen, ben benieuwd wat voor een geluid er zal uitkomen. :D
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

29 sep 2009, 20:10

@hbuyck

nou dat is erg fancy stuff ..... De 11a is niet zo intelligent. Ben heel benieuwd. Succes!

TomTom
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
hbuyck
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 196
Lid geworden op: 06 nov 2007, 19:39

16 nov 2009, 12:02

Ben er toch eens aan begonnen om de woofer te installeren :D Ik heb dus de HIFI in mijn mini en heb eerst eens de witte stekker die voorraan zit van elkaar getrokken en gewoon een doodleuke luidspreker aan gesloten en zonder dat dus de andere spelen of de versterker.. Speelt tot mijn wonder die luidspreker wel heel goed en luid. Dus mocht het hier over LOW input gaan zoals aangegeven dan zou de luidspreker toch niet luid mogen spelen ?? Ik denk nog steeds omwille er geen verschillende radio boosts bestaan dat het altijd over HIGH input gaat ? :? Woofer dus aangesloten met bijgeleverde kabels om tussen en luidspreker te steken en speelt dus wel zeer goed en krachtig, de bass mag eindelijk op een -5 staan zodat de andere luidsprekers zeer mooi klinken zonder dat ze overspelen en toch heeeel veeeel bass heb door de woofer !!
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

16 nov 2009, 12:30

@hbuyck
ja dat is ook wel vreemd. Echter als ik de high-low (converter kabel) gebruik heb ik haast geen geluid. Pak ik de gewone kabel zonder conversie.. dan werkt hij gewoon prima. Dus ik kan jouw verhaal niet beamen. Ik kan alleen maar vertellen wat ikzelf heb geconstateerd. Maar voor een juiste test zou je eigen er een voltmetertje op aan moeten sluiten dan zou je pas echt zeker kunnen zijn.

Goed dat ie bij jou ook zo lekker klinkt. Bij mij heb ik -5 en soms -4 qua bass instelling. Alles kan flink hard met een geweldige bass. Leuk om eens te vergelijken/horen?
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
hbuyck
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 196
Lid geworden op: 06 nov 2007, 19:39

16 nov 2009, 20:24

@TomTom: Ja ik wil wel heel graag eens vergelijken maar ik ben wel van Wevelgem ligt in België :D
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

20 nov 2009, 18:50

PDF link was down. Opnieuw link aangemaakt naar PDF document.
bedankt jappehelp voor het melden.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
minifusion
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2010, 17:52

22 feb 2010, 17:54

Waarom kan die PDF niet downloaden?
minifusion
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2010, 17:52

Subwoofer installeren Pioneer "TS-WX210A", NEED HE

22 feb 2010, 18:16

Beste mede mini rijders .....

ik heb een nieuwe Mini one, alleen ben niet tevreden met de standaard audio geluid .... dus heb ik een active subwoofer gekocht van Pioneer "TS-WX210A", heeft iemand mischien installatie tips voor mij? ik weet namelijk niet waar ik de RCA kabels moet aansluit op de cd speler, en weet niet hoe ik die moet benaderen. Ik heb wel eens een complete set geinstalleerd maar dat was op een Renault Clio :lol: ...... maar dit is een hele andere koek

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

22 feb 2010, 18:52

minifusion schreef:Waarom kan die PDF niet downloaden?
Welkom :?

Omdat je niet goed kijkt, ik heb hem net gedownload.
Jap
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2010, 17:38

27 apr 2010, 15:08

Wauw! Wat een super handleiding! Mijn dank is groot!

Zit zelf naar een Pioneer TS-WX77A, (werd me geadviseerd door een car audio station). Is dit wat voor in de mini? Hij ziet er wel mooi uit, volgens mij misstaat het niet in de achterbak (al zie ik er liever niets van).

Iemand enig idee of ik bij deze actieve subwoofer van 200 W (100W RMS) kan voldoen met de draden van de 12V aansluiting achterin?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Groeten,

Een verse, enthousiaste minirijder!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”