DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

fibigod
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Enschede
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 sep 2012, 23:01

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

07 jul 2014, 20:22

Kan iemand de V32 DATEN nog een keer posten.
Ik moet de FRM module coden maar dat gaat niet met de nieuwe daten
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

14 jun 2015, 17:21

Even een oud topic uit de sloot halen. Ik merk dat ik (ook?) continu vergeet mijn dakraam dicht te zetten, zou dus ook graag de 'comfort alle ramen dicht' hebben. Vraag me alleen af wat dat doet met de NEXT garantie, als er gecodeerd gaat worden? Moet ik dat dan per se door de dealer laten doen of...

Zelf doen is geen optie trouwens, heb geen software/apparatuur en ben Apple gebruiker. Dus dan moet ik even iemand lief aankijken denk ik?! :roll:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 jun 2015, 07:35

Omdat de inklembeveiliging niet werkt als je met je afstandsbediening kan sluiten, zal de dealer het denk ik niet voor je uitvoeren. Iets met claims, onveilig, 'het staat vanuit MINI niet voor niks uit', ...
Qua NEXT-garantie....tsja, je MINI kan 1 dingetje meer dan standaard. En je maakt geen wijzigingen aan motormanagement of een verbouwing aan je ophanging.

Zelf doen is een optie, ook met een Apple. Je kunt XP draaien in een virtuele omgeving op je Mac. Maar is dat ook praktisch?!? Want de aanpassing is met een paar minuutjes gedaan. Dus iemand met een kabeltje en software zoeken, en die het voor je wil aanpassen. Scheelt jezelf een hoop uitzoekerij...
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 jun 2015, 12:01

Dank je wel Robert! Ik moet over anderhalve week even naar de garage om nog een stukje 'afleveringsnazorg' te laten doen, zal 's even informeren of ze me willen helpen. Zo niet, dan moet ik even op zoek naar iemand die het voor mij kan/wil doen... zelf klooien is inderdaad niet handig, ik wil ook liever niet per ongeluk iets stukmaken.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

17 jun 2015, 21:49

Vandaag contact gehad met de garage, ze staan er niet onwelwillend tegenover maar ze hebben niet eerder met dit bijltje gehakt althans niet diegene die mij antwoord gaf. Ik heb dit doorgegeven (gehaald uit de afbeelding op de eerste pagina):

Function Title: Close Windows/Roof from fob
Module: CAS
Function Value: KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
Description: Comfort close windows by holding the "Lock" button on the key fob. Change from nicht_aktiv to aktiv

Even op 'aktiv' zetten et voila! Hiermee weten ze wel voldoende toch... :roll:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
flipcooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 apr 2015, 15:47

DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

18 jun 2015, 22:37

Klopt. Heb het toevallig zelf vorige maand bij mijn eigen mini gedaan. Het installeren van de software heeft me twee weken gekost (haha). Op mijn Mac. Uiteindelijk was het aanpassen echt 2 minuten werk en als je het doorhebt is het super simpel. Tevens kan je het altijd terugzetten.

Moet ook zeggen dat ik het ook continue gebruik. Vooral voor het dak. Vergat het ook elke keer.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oisterwijk
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 aug 2008, 14:24

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

23 jun 2015, 17:56

Ik mis in m'n R57 toch wel weer de Sport Button en wil deze nu zelf gaan installeren, zoals dat toen ook op de meeting is gebeurd bij mijn R56 :mrgreen: Daarbij heb ik een paar vraagjes:

Onderdelen + artikelnummers:
- Sport Button - 61313454175 (via Ekris Webshop)
- Universeel stopcontacthuis zonder code - 61136954526 (probeer ik via lokale dealer, want Ekris verkoopt ze per 10)
- 2x Kabels (welk type en waar haal ik deze?)
- Pinnetjes (waar kan ik deze krijgen en is er nog een specifieke maat?)
- Mis ik nog iets?

En dan mijn laatste vraag. Is er misschien iemand in de regio Midden-Brabant die voor mij de Sport Button kan activeren (tegen vergoeding uiteraard :icon_top:)?

Alvast bedankt voor de hulp!

Friso
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

23 jun 2015, 18:14

Friso, op een Duits forum kwam ik een materiaallijstje incl. kabeltype tegen: hier.

Ik heb zelf ook geen sportbutton helaas, ben ook op onderzoek gegaan maar dit is een klusje wat ik zelf niet aandurf. Goede nieuws is, ik weet gelukkig niet wat ik mis! ;)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

23 jun 2015, 20:00

Pinnetjes ook bij de dealer bestellen, die passen tenminste in de stekkers die je open gaat maken.
Bestelnummer: 61131393726
Wordt geleverd in een stripje van 10 pinnetjes, en je hebt 4 pinnetjes nodig (tenminste als je er geen verprutst...)

Als je voorzichtig de stekker kan loshalen, dan heb je geen nieuwe stekker (stopcontacthuis) nodig. En kun je de nieuwe pinnetjes er bij in drukken.

Draad kun je vast ook wel bij de dealer scoren, of anders bij een electrozaak/DHZ/autoshop.
Liefst 2-aderig, anders heb je 2 losse draden liggen. En niet al de dik (0,75mm2), anders past het slecht in de stekkers/pinnetjes. Je hebt ongeveer 1,5 a 2 meter 2-aderig draad nodig. (Of 3 a 4 meter enkel-aderig.)
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oisterwijk
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 aug 2008, 14:24

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

23 jun 2015, 22:16

Dank Remco en Robert!

Ik heb de artikelen op mijn boodschappenlijstje gezet en laat het jullie weten of het installeren is gelukt. Gelukkig kon ik de vorige keer meekijken, dus dat scheelt :D
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

25 jun 2015, 18:25

flipcooper schreef:[...]
Uiteindelijk was het aanpassen echt 2 minuten werk
Bij Dusseldorp denken ze daar anders over. De opdracht was in eerste instantie niet goed doorgekomen dus toen mijn auto klaarstond was er niks aan gedaan. Toen alsnog naar binnengereden om de setting naar 'Aktiv' te laten zetten, werd ik even later geconfronteerd met de opmerking "Dit is programmeerwerk, dat kost meer tijd". Ben onverrichte zaken naar huis gereden, want ik had al een hele tijd op mijn JCW metertjes zitten wachten en de file lonkte...

Als iemand dit voor mij kan/wil programmeren, héél graag!
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oisterwijk
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 aug 2008, 14:24

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

29 jun 2015, 19:57

Het installeren wil toch nog niet vlotten en tot overmaat van ramp heb ik een torxvijsje in mijn versnellingsbak laten kletteren... althans, kan hem nérgens meer terugvinden nadat ik hem liet vallen. Hoop dat het niet te veel problemen gaat veroorzaken :cry: Anders kan ik alsnog langs de garage.

Ik loop alleen nu vast met het insteken van de pinnetjes van de sport button... ik krijg ze met geen mogelijkheid in de stekker geschoven. Het eerste stukje gaat erin, maar op de 1 of andere manier blijft hij daarna steken (ik heb het pinnetje al met een nijptang samengeknepen). Doe ik iets verkeerd?
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

29 jun 2015, 20:33

Ohjee, ook bij jou schroefjes erin gevallen.... je had er ook effe een handdoekje ofzo overheen moeten leggen (zegt ie achteraf)... Maar ik zou dat schroefje wel terugzoeken, anders krijg je straks zo'n vervelend rammeltje bij je pook. Misschien met zo'n uitschuifbaar magneetdingetje zoeken?!?

En de pinnetje, die heb je toch alleen aan de bovenzijde samengeknepen, bij die 'flapjes', hoop ik. En dat ie niet teveel is vervormd. Want dat pinnetje zelf moet wel hol blijven, hè. Zodat ie nog steeds over de aansluiting van de knoppen past. De stekker open maken, pinnetjes met kabel plaatsen, let op het 'weerhaakje' dat ie aan de goed kant zit, en de stekker weer dichtdrukken. Het zou toch redelijk vlot en netjes moeten passen, zonder echt veel kracht te moeten zetten.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

29 jun 2015, 20:34

dat schroefje laten vallen bij de pook herken ik ook
Afbeelding
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oisterwijk
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 aug 2008, 14:24

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

29 jun 2015, 20:45

Robert schreef:Ohjee, ook bij jou schroefjes erin gevallen....
Oh nee, niet het schroefje... Bij mij is het hele torx schroevendraaiertje erin gekletterd. Maar die krijg ik er natuurlijk niet zo maar uit. Kan ik de ring van mijn pookhoes makkelijk lospulken, zodat ik van bovenaf kan kijken?


Robert schreef:je had er ook effe een handdoekje ofzo overheen moeten leggen (zegt ie achteraf)...
Sterker nog, 1 minuut eerder dacht ik daar nog aan, maar het ging zo lekker dat ik maar door ging :mrgreen:
Robert schreef:En de pinnetje, die heb je toch alleen aan de bovenzijde samengeknepen, bij die 'flapjes', hoop ik.
Yes heb ik gedaan, maar lees net een stukje eerder in dit topic, dat je het erg fijn moet knijpen. Dus misschien moet ik dat nog eens proberen!

Friso
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”