Montage JCW Aeropakket

Bossi
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag e.o.
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:43

Montage JCW Aeropakket

11 nov 2013, 22:24

Beste mede MINI fanaten,

Via eBay had ik een nieuw JCW Aeropakket gekocht bij deze winkel: http://www.ebay.nl/sch/minigenuineparts ... ksid=p3686" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor € 1.100 heb je een Aeropakket II inclusief zwarte grille en brakeducts. Bij mij was hij alleen de verkeerde kleur dus kwam er nog € 450,- spuitkosten bij. Is uiteindelijk wel mooi geworden: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 9&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is uiteindelijk allemaal voor een niet al te ervaren klusser goed te doen. Maar reken met vergelijkbare kluservaring in totaal wel op tien uur montage wanneer je het alleen doet. Wellicht met deze info en wat hulp gaat het wat sneller ;-)

Voor de montage heb ik behoorlijk wat info via internet gevonden maar er best lang over gedaan om alles bij elkaar te vinden. Daarom voor jullie hier een bundeling van mijn speurwerk. Dit is in ieder geval de fabrieksbeschrijving van de montage. Maar deze is niet heel duidelijk en van een Aerokit I zonder brakeducts: http://motoringfile.com/howto/jcw_aero_kit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Van de brakeducts zat een beschrijving aan de kit toegevoegd. Als er nog behoefte is aan een montage instructie hiervan, let me know via pm.

Ook goed om te weten: je hebt geen brug nodig (wel handig). Wel torx schroevendraaiers, schilderstape en platte en kruiskop schroevendraaiers. Ook je krik is erg handig. Er schijnt tevens een soort van plastic gereedschap te zijn om de trekpalletjes makkelijk los te krijgen. Ik zal nog een plaatje ervan opzoeken.

Montage voorbumper en grille

Daarvoor heb ik dit filmpje gevonden: " onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen hebben wij in NL geen dagrijlampen in de zijschermen. Dus die delen zijn net even anders. Daar zijn net de meest vervelende plastic uittrek palletjes/klemmetjes. Zie foto:
Afbeelding
Afbeelding
Waar ik tijdens het demonteren van de oude voorbumper achter kwam is dat het JCW logo in de onderste grille vastgesmolten was. Die kreeg ik dus no way los. Helaas moest ik de bumper dus monteren zonder logo. En om een logo te monteren moet de voorbumper weer eraf. Dus beter eerst een nieuw logo bestellen. :s


Skirts:
Eerst de krik onder de achterste kriksteun van het chassis en de auto opkrikken. Vervolgens aan de onderkant de 8 of 9 plastic pluggen met een kruiskop schroevendraaier verwijderen. Ook de achterste torx schroef verwijderen. Dan.. het doet even pijn, maar moet je de instaplijsten eruit slopen. Hoeft maar een klein stukje. Als je een van de vier palletjes onder de instaplijst verwijderd hebt kun je de hele skirt lostrekken. Daarbij sloop je alle plastic bevestigingsklemmen. Deze zijn gelukkig meegeleverd met de Aerokit. Let op, de afgebroken klemmetjes kun je een kwartslag draaien waardoor ze gemakkelijk uit de carrosserie te verwijderen zijn.
Montage spreekt voor zich. Wel heb ik een handige tip gevonden. Markeer de locatie waar de bevestgingsklemmen zitten met een stukje tape. Zie foto:
Afbeelding
Dan weet je waar je kracht moet zetten om de plastic bevestigingsklemmen aan te drukken.

Achterbumper
Op zich goed te doen. Alleen de guide rail op pagina 14 van de handleiding was erg moeilijk los te halen uit de oude bumper. Ik heb geen tip hoe je dat gemakkelijk kunt doen. Met veel wrikken met een schroevendraaier is het uiteindelijk wel gelukt. Ik zou ook de achterwielen demonteren. Heb ik niet gedaan en heeft mij veel extra tijd gekost om de vier (met name twee) plastic schroefpluggen aan de binnenkant van de wielkasten terug te plaatsen. Je moet bij het bevestigen ervan ervoor zorgen dat het gat in de stof van de wielkast, gat in de ijzeren klem erachter en gat in de bumper netjes elkaar overlappen zodat de plastic schroefplug er goed doorheen kan.

Succes :bier
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Montage JCW Aeropakket

14 nov 2013, 11:16

mooie beschrijving, maar 10 uur?! Da's wel heel erg lang voor hetgeen je moet doen, dat moet makkelijk in de helft van die tijd lukken.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Montage JCW Aeropakket

14 nov 2013, 11:36

ik kan het mij wel voorstellen als je het nooit hebt gedaan.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Montage JCW Aeropakket

14 nov 2013, 11:42

10 uur?...weet je hoe lang dat is. Ik bedoel, het is geen hartoperatie wat je moet uitvoeren. Het zijn kunststof bumpers. De eerste keer dat ik mn bumper wisselde heb ik er mss 1,5 uur over gedaan, en ik heb echt geen twee rechter handen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Montage JCW Aeropakket

14 nov 2013, 11:44

nou laat ik maar niet zeggen hoe lang ik met die voorbumper ben bezig geweest :-P
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Montage JCW Aeropakket

14 nov 2013, 11:48

je moet 'm tussendoor ook niet wassen en polijsten natuurlijk
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Erwin CS
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:13

Re: Montage JCW Aeropakket

14 nov 2013, 11:50

Nou ik vind het knap hoor :-))
Respect 2 All :-))
Bossi
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag e.o.
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:43

Re: Montage JCW Aeropakket

14 nov 2013, 20:32

:D Ik heb ook gewoon een linker en een rechterhand. Maar ik ben wel een pietje precies. Dus elk schroefje heb ik gemarkeerd en voor alles drie keer de pdf bekeken :s . Ook moest ik de brake ducts aansluiten en de mistlampen demonteren en vervangen door de DRL's + aanleggen eerste deel van de bedrading. Maar anders was het negen uur geweest...
Bossi
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag e.o.
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:43

Re: Montage JCW Aeropakket

14 nov 2013, 20:36

marcel.no schreef:Dat is inclusief broodje rond 12u en om 15u een bak friet met fricandel speciaal [THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]
Haha. En 30 sigaretten met Koffie!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”