Ervaringen? Wagner of Forge

Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Ervaringen? Wagner of Forge

02 apr 2014, 11:31

Even een vraag aan de techneuten hier op het forum. Ik ben aan het overwegen om een grotere IC te plaatsen en nu zie ik overal de Forge hier op het Forum. Maar waarom? ik bedoel er zijn nog alternatieven, zijn die slechter? Ik kom ook vaak de Wagner variant tegen echter vaak voert een zaak maar 1 merk dus kan niet echt achter de verschillen komen hebben jullie ervaringen met de Wagner IC?

Forge IC

Wagner IC

Wagner zegt dat deze ontwikkeld is voor de R58 maar dat lijkt me stug want de 56 en de 58 maken allebei gebruik van het N18 blok dus daar lijkt me geen verschil in te zitten :roll:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

02 apr 2014, 11:41

Heb zelf de Forge, dat is gewoon goed. Het verschil zit hem bijna altijd in het materiaal (gewicht), de opzet van de lamellen om te koelen en de pasvorm. Nu schijnt dat volgens mij de Evolve FMIC een andere opzet gebruikt die nog beter koelt, maar deze is wel een stukje duurder.

Wagner ken ik totaal niet, maar zou zelf denk wel de intercooler overwegen die Orranje nu levert. Airtec ofzo volgens mij.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

02 apr 2014, 11:42

Qua prijs is er weinig verschil. Dan is de keuze: wil je grijs of wil je zwart?
Lijkt me niet dat er veel verschil is, toch? Lijken wel echt heeeeeel veel op elkaar. Ander kleurtje + ander merk, maar zelfde product?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

02 apr 2014, 11:47

Product is denk niet hetzelfde. Zie pics hier tegenover de Evolve.

http://www.minitorque.com/forum/f847/wa ... iew-30215/

Het ziet er erg goed uit. Ik zou die Wagner wel aandurven denk. Op BMW forums kom je het ook met regelmaat tegen.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

02 apr 2014, 14:44

Wilcoos schreef:Product is denk niet hetzelfde. Zie pics hier tegenover de Evolve.

http://www.minitorque.com/forum/f847/wa ... iew-30215/

Het ziet er erg goed uit. Ik zou die Wagner wel aandurven denk. Op BMW forums kom je het ook met regelmaat tegen.
Thnks had dit artikel nog niet gezien op minitorque zijn iets verschillend lijkt net of de Wagnet ook qua afwerking wat mooier degelijker in elkaar zit hmmmm neig toch meer naar de Wagner :O
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

02 apr 2014, 15:11

Wel gelijk aanvoer route ook meenemen he!
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

02 apr 2014, 15:16

Wilcoos schreef:Wel gelijk aanvoer route ook meenemen he!
Hoe bedoel je? De bedoeling van mij is om dan ook de slangen te vervangen door die siliconen versie maar weet niet of je dat bedoeld
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

02 apr 2014, 15:24

Ja dat bedoel ik, er zit namelijk zo een grote restrictie vanaf je turbo tussen.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

02 apr 2014, 19:10

Als ik de Forge van Job niet had over kunnen nemen was ik voor Wagner gegaan... Staat ook beter bij je Black/White thema ;)
R53-R
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 nov 2014, 17:38

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

12 nov 2014, 18:02

Wagner is zeer gerenomeerd in de audi 2.2 20v wereld.
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

12 nov 2014, 18:04

Wagner maken die ook pizza's? wat ben ik toch flauw....
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

12 nov 2014, 19:14

Ik heb me keus inmiddels gemaakt en het word de Wagner en als het mee zit heb ik heel heel snel, en kan die gelijk me de Akra downpipe er op
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
R53-R
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 nov 2014, 17:38

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

12 nov 2014, 19:55

wagner motorsport hadden vroeger ook leuke wielen :D

ik heb destijd op mijn audi s6 AAN 2.2 20v turbo met holset hx40 ook een grote wagner ic gehad. was is zeer te spreken over
Kivo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 okt 2015, 21:04

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

01 jan 2016, 07:18

Mbt Wagner...

Op aanraden van Wagner, en oa op basis van mijn motorblok (N18) had ik de Competition versie aangeschaft, maar die was voor geen meter passend te krijgen... :?

Issue was ik een overgans model heb (Clubman S 2010 - pre-facelift, maar al wel N18 blok), en daar past eigenlijk ook enkel de 2006-2010 versie op wegens minder ruimte achter de bumper.

Wagner deed niet moeilijk, gaven toe geen weet te hebben van een overgangs model, en de niet passende kon retour naar DE. De nieuwe moet nog binnen komen.
Laatst gewijzigd door Kivo op 13 jan 2016, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Kivo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 okt 2015, 21:04

Re: Ervaringen? Wagner of Forge

13 jan 2016, 19:14

Wagner Performance IC binnen.

Frappant - verkoper (Wagner DE) had mij aangegeven er een verschil zat van 2,5-3Kg tussen de competition en performance uitvoering, een variatie van 0,5Kg, wat ik op zich al vreemd vond. Of je weet wat het weegt, of niet...

Gewogen op een gekalibreerde Kern weegschaal:
Competition IC - volgens site 5Kg, gewogen 5,95Kg.
Performance IC - volgens site 8,1Kg, gewogen 6,18Kg.

:s

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”