Cabrio beugel

MY00
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Baarlo
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 aug 2008, 18:13

Cabrio beugel

16 jun 2016, 14:23

De beugel van mij Cabrio is open gegaan. Ik heb een nieuwe (andere) gekocht en deze geplaatst. Nu viel mij alleen op dat ik de oude gewoon op terug op de plaats kan duwen.

Is deze dan nog bruikbaar? Indien dit wel is moet ik daarvoor nog iets extra's doen of kan ik deze verkopen als werkend?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.
Groetjes,

René
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Cabrio beugel

16 jun 2016, 22:19

Je bedoelt je rolbeugel, en dat ie omhoog is gekomen?
Die kan je inderdaad weer terug drukken (ipv een andere te monteren.... :mrgreen: ), maar de activatie van de beugel blijft waarschijnlijk wel zichtbaar in de MRS-module (da's de veiligheidsmodule in je MINI). Ik neem aan dat de activatie gewoon onder het rijden is gebeurd.

De beugel kan namelijk ook met een test-procedure geactiveerd worden, en na de test wordt ie ontgrendeld en weer terug gedrukt; dat wordt een beetje duur als de dealer dan gelijk een nieuwe beugel zou moeten installeren.
MY00
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Baarlo
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 aug 2008, 18:13

Re: Cabrio beugel

17 jun 2016, 11:03

Dank voor het antwoord.
De beugel is uitgeklapt tijdens kop-staart botsing. Niets ernstigs maar blijkbaar is deze wel uitgeklapt. Het deactiveren van de meldingen moet toch gebeuren aangezien de airbags ook uitgeklapt waren.
Groetjes,

René

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”