Update navigatie via USB werkt niet

suheyl
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 dec 2015, 09:11

Update navigatie via USB werkt niet

07 feb 2017, 14:21

Hi allen,

Ik heb pas geleden een FSC key gekocht om de kaarten te updaten. Daarop de kaarten gedownload en op stick gezet. Op een of andere manier pakt de USB in het handschoenenkastje mijn stick niet. Als ik diezelfde stick in de middenconsole druk, gaat er wel een lampje op de stick knipperen, echter, daar kun je geen kaarten updaten.

Heb hetzelfde voor een BMW 3 serie van hetzelfde bouwjaar gedaan. Daar werkt het wel. Ik begin daarom te twijfelen of mijn USB in het handschoenenkastje wel werkt. Hoe kan ik dit testen? Iemand anders ervaringen hiermee?
Laatst gewijzigd door suheyl op 08 feb 2017, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Update navigatie via USB werkt niet

07 feb 2017, 17:37

Heb je voldoende spanning op de accu ? Ik heb recent ook een update gedraaid en ik meen dat de accu meer dan 12,1 Volt moest hebben dus het advies is om klein uurtje met de auto te rijden of aansluiten op lader.
Als je gaat rijden en tussentijds stopt pakt de update vanzelf weer op de vgl keer als je gaat rijden.
suheyl
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 dec 2015, 09:11

Re: Update navigatie via USB werkt niet

08 feb 2017, 13:30

Ja, ook met draaiende motor, gebeurt er niets. Accu is half jaartje oud, dus lijkt me niet het euvel. Zelfde stick wordt wel herkend in de middenconsole, in het handschoenenkastje gebeurt er niets. Iemand in de buurt van Enschede om een testje uit te voeren met die sticks?
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Update navigatie via USB werkt niet

11 feb 2017, 18:03

USB in het handschoenen kastje kan je alleen gebruiken voor bijv. opladen van je telefoon.

Middenconsole USB moet je gebruiken voor al het andere bijv. update, audio afspelen etc. Zo was het bij de countryman die ik had van 2012.
suheyl
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 dec 2015, 09:11

Re: Update navigatie via USB werkt niet

11 feb 2017, 18:33

Ilonat schreef:USB in het handschoenen kastje kan je alleen gebruiken voor bijv. opladen van je telefoon.

Middenconsole USB moet je gebruiken voor al het andere bijv. update, audio afspelen etc. Zo was het bij de countryman die ik had van 2012.
Bij de Clubman is het blijkbaar andersom. Ben gister bij de dealer geweest. USB in het handschoenenkastje bleek niet te werken. Wordt woensdag gefixt :D

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”