R57 reinigen en onderhouden dak en velgenreinigee

JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

R57 reinigen en onderhouden dak en velgenreinigee

13 sep 2017, 12:28

Dames, heren,

Voordat ik m'n beginpost aan ga passen ...

Wie heeft welke goede ervaring met merk van reinigings en beschermingsmogelijkheden voor het cabriodak?
Dat heeft ze wel verdiend.

En daarbij zoek ik dat middel waarmee je je velgen makkelijk kan reinigen v tussendoor. Waar het sopje paars v wordt en daarna met afspoelen de velg lekker schoon is

er is vast iemand die dat zo weet (toch wat luier ingesteld dan voorheen met onze R53, Sry alvast)

Bij voorbaat dankkkkk
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: R57 reinigen en onderhouden dak en velgenreinigee

13 sep 2017, 20:24

Bedoel je Monello Non-Ferro om de velgen te reiningen? Opspuiten, en bij reactie met remstof/ijzeroxide kleurt het paars (en stinkt het behoorlijk...), daarna met hoge druk afspoelen; daarna wel een nette schone velg.
En ook Sonax heeft/had zo'n reiniger: Xtreme velgenreiniger.
Of Iron-X, weet alleen niet meer welke fabrikant daarbij hoort.

Met cabrio-daken heb ik geen ervaring....
Poppel180
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jul 2017, 22:24

Re: R57 reinigen en onderhouden dak en velgenreinigee

13 sep 2017, 20:52

of alu duivel (alu teufel) komt iigv goed uit de test
heb deze recent gekocht maar pas 1 keer geprobeerd en kan er nog niet veel over zeggen
velgenreiniger gebruik ik alleen bij de winter/zomerwissel en de rest van het jaar wekelijks een sopje
Justin2015
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Kaatsheuvel
Berichten: 113
Lid geworden op: 24 nov 2015, 09:15

Re: R57 reinigen en onderhouden dak en velgenreinigee

14 sep 2017, 09:48

Zoals Robert al zei, Monello Non-Ferro werkt geniaal, opspuiten, paar minuten laten intrekken zodat alles mooi paars kleurt en afspuiten. Ook prima te doen zonder de rest van de auto te hoeven wassen, ik doe het meestal in een spuitplaats bij een benzinepomp ofzo.
Trotse bezitter van een Mini F56 Diesel :D
Gebruikersavatar
ThePuffle
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 jun 2014, 10:12

Re: R57 reinigen en onderhouden dak en velgenreinigee

14 sep 2017, 15:41

Effect wordt nog groter als je re-activeert: paars laten worden, dan met oude kwast opnieuw insoppen. Opnieuw laten inwerken en dan afspoelen. Gewoon met de tuinslang afspoelen kan ook.
Nabehandelen met Monelle Aquafobia (klein beetje opspuiten en na max 30 seconden met een harde straal afspoelen) of PoorBoys Wheelsealant gebruiken. En dan gewoon wekelijks bijhouden met het laatste beetje sop van de rest van het autowassen.

Gr Ger

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”