DIY Plaatsen JCW of Cooper-S Grill op Cooper-D/Cooper/One

minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

13 sep 2011, 12:16

Ik heb met betrekking tot dit onderwerp toch nog wel even een vraagje. Ik heb namelijk een normale Cooper Pepper, echter wel met een Cooper S voor- en achterbumper en een Cooper S motorkap. Echter nu komt het wel met een originele gril van de Pepper, Zie foto hieronder:


Afbeelding

Nu dacht ik dan pas de gril van een Cooper S er zo op zonder problemen, dus ik heb via MP de volgende gril gekocht 2 751 290 (originele gril)

Deze heb ik gemonteerd, echter van de 4 gaten paste er maar 2 op het frame daarachter en het sloot niet lekker aan. Maar ik dacht ok dan maar 2 van die trek/duwdingen erop, ik deed de motorkap dicht en het zag er prima uit, alleen toen kwam het, ik kon niet meer met mijn hand de motorkap openen, de ruimte was te smal om de hendel omhoog te duwen, met veel gepriegel en een schroevendraaier weer open gekregen en weer de oude situatie hersteld....

Komt dit door het frame daarachter, ik was er een beetje vanuit gegaan dat er ook een frame van een Cooper S op zou zitten, immers hoe kan het dat de motorkap wel goed sluit? klopt het dat de hendel voor het openen van de motorkap rechts zitten (bestuurderskant)?

Heb ik wel de juiste gril of moet er een JCW op? Weet iemand wat ik nu fout heb gedaan?
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

14 sep 2011, 21:00

Foto's zeggen meer:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door minikia op 14 nov 2011, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
stephan
Be Mini
Be Mini
Locatie: Terheijden
Berichten: 617
Lid geworden op: 21 apr 2007, 07:50

16 sep 2011, 18:40

Heb het ook gedaan en hier was het geen probleem

Afbeelding
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

17 sep 2011, 12:45

stephan schreef:Heb het ook gedaan en hier was het geen probleem
Heb je een diesel Stephan, dan schijnt het namelijk wel te kunnen. Ik heb een benzinemotor. Ik dacht echter dat het probleem lag aan de motorkap en dat die gelijk is bij een Cooper S en een Cooper D... echter nu heb ik wel de Cooper S motorkap maar denk ik echter dat het aan de balk ligt waarop je de gril monteert... soort steunbalk... en niet aan de motorkap
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 jul 2011, 20:53

18 sep 2011, 19:49

Ff een vraagje! Gisteren weer een poging gegaan om m'n JCW gril te plaatsen met de 2 nieuwe lijsten.

Ik heb 2 zwarte lijsten, nummer 51130417134 (boven) en 51130417137 (onder)
Deze zijn precies gelijk aan de standaard chrome omlijsting. Nu heb ik al een JCW gril maar die past met geen mogelijkheid i.c.m. deze onderrand. Klopt het dat er meerdere JCW grills zijn? Ik heb er een nodig voor een R56 Cooper en heb die van Ida overgenomen (zat bij haar op een 2010 model Cooper dus mogelijk toch weer anders?) maar lijkt niet te passen. Nu wil ik wel een nieuwe gril bestellen maar twijfel of dit wel de juiste is;

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=95&hl=15

Heb ik nu alleen nog deze grill (51110404122) nodig?

Ik kom er niet meer aan uit met al die modellen :roll:
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

07 okt 2011, 17:37

Ik heb ondertussen ook een S grille op mijn cooper D geplaatst, was wel vergeten gaten te boren in de grille (had daar even over gelezen). Nu, voorlopig 'past' de grille ook wel redelijk.

pics:

Afbeelding

Afbeelding
swiebertje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2009, 16:38

22 okt 2011, 05:49

crossbytje schreef:Ik heb ondertussen ook een S grille op mijn cooper D geplaatst, was wel vergeten gaten te boren in de grille (had daar even over gelezen). Nu, voorlopig 'past' de grille ook wel redelijk.

pics:

Afbeelding

Afbeelding
Dat ziet er erg nice uit zo :icon_top:
tomazz
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 dec 2012, 00:05

05 dec 2012, 18:14

Weet iemand waar ik dit online kan bestellen?
Dus:

De Cooper S grill + Chrome s onderlijst voor een mini cooper D.

Bij mijn plaatselijke dealer vragen ze 150 euro.
Dit lijkt mij wat veel als ik de prijzen hier zie.
S-67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Veendam / Breda
Berichten: 425
Lid geworden op: 28 mei 2010, 23:14

05 dec 2012, 19:21

Chrome S onderlijst heb ik nog liggen...

stuur me een pm mocht je interesse hebben, dan zal ik voor foto's zorgen.
FilipXX
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:39

07 mar 2013, 00:33

Ik heb voor mijn cooper D een s voorbumper liggen en nu wil ik zwarte sierlijsten plaatsen (bestellen). Ben ik juist als ik onderdeel 51130417135 en 51130442011 Bestel ?
Gevonden op http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=51&fg=15
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

07 mar 2013, 08:57

Ja! Ik heb dezelfde setup op mijn Clubman Cooper D.

Je moet alleen even een gaatje boren in de rand van de S grill om deze te kunnen plaatsen, want er zit een schroefje in de weg. Maar dat wijst zich vanzelf.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
FilipXX
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:39

07 mar 2013, 12:54

Cannuccia schreef:Ja! Ik heb dezelfde setup op mijn Clubman Cooper D.

Je moet alleen even een gaatje boren in de rand van de S grill om deze te kunnen plaatsen, want er zit een schroefje in de weg. Maar dat wijst zich vanzelf.
Thanks :icon_top:
Deze week nog bestellen :P
<maurice>
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Breda
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2013, 19:19

Re: DIY Plaatsen JCW of Cooper-S Grill op Cooper-D/Cooper/On

22 mar 2013, 09:07

Tristan schreef:DIY Plaatsen JCW of Cooper-S Grill op Cooper-D/Cooper/One R56


Cooper/One:

Voor de Cooper/One is het mogelijk om een JCW Aero (part number 51110404122)
te plaatsen. Hierbij hoeft de omlijsting niet aangepast te worden, tenzij je een zwarte
omlijsting wilt plaatsen.

Het verschil tussen de Cooper/One Grill en de S/D grill zit hem in de bovenkant, die
iets anders afloopt. De Cooper-S grill past dus NIET op een Cooper/One.

Afbeelding

Cooper met JCW Grill en standaard chromen omlijsting
.... De Bmw dealer zegt mij weer wat anders.... Maar toch even voor de zekerheid: Zij zeggen dus dat deze grill(51110404122) aan de onderzijde niet helemaal goed past en dat de lijsten rond de grill niet zijn over te zetten, dus ook besteld moeten worden..

Maar als ik de 51110404122 bested dan past deze toch zonder problemen en met de orginele lijsten op mijn Cooper clubman( benzine 08 )
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

22 mar 2013, 12:30

Jij hebt gelijk.

Kijk maar:
Tristan schreef:Cooper/One:

Voor de Cooper/One is het mogelijk om een JCW Aero (part number 51110404122)
te plaatsen. Hierbij hoeft de omlijsting niet aangepast te worden, tenzij je een zwarte
omlijsting wilt plaatsen.

Het verschil tussen de Cooper/One Grill en de S/D grill zit hem in de bovenkant, die
iets anders afloopt. De Cooper-S grill past dus NIET op een Cooper/One.

Afbeelding

Cooper met JCW Grill en standaard chromen omlijsting
En (vooral het stukje in het rood):
remco schreef:Voor de Cooper benzine rijders:
Ook hier past de Cooper S grill NIET.

De JCW Aero grill past zonder problemen (artnr 5111 0404122 )
Geen vijlen/zagen. Clipjes los zoals bovenstaande foto's. Onderzijde losklikken. Chromen onderlijst overzetten en alles weer vastzetten.


Let wel op dat je dealer de juiste grill besteld. Bij Breeman mijn dealer waren ze zo eigenwijs toch de S grill te bestellen terwijl ik bovenstaand artikelnr had doorgegeven. En maar volhouden dat zij het toch echt goed hadden gedaan.... :mad:
Dealers volgen wat er in het systeem staat, maar de praktijk wil wel eens anders uitwijzen. En daarvoor is dit forum :wink:
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
<maurice>
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Breda
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2013, 19:19

22 mar 2013, 12:41

Cannuccia schreef:Jij hebt gelijk.

Kijk maar:
Tristan schreef:Cooper/One:

Voor de Cooper/One is het mogelijk om een JCW Aero (part number 51110404122)
te plaatsen. Hierbij hoeft de omlijsting niet aangepast te worden, tenzij je een zwarte
omlijsting wilt plaatsen.

Het verschil tussen de Cooper/One Grill en de S/D grill zit hem in de bovenkant, die
iets anders afloopt. De Cooper-S grill past dus NIET op een Cooper/One.

Afbeelding

Cooper met JCW Grill en standaard chromen omlijsting
En (vooral het stukje in het rood):
remco schreef:Voor de Cooper benzine rijders:
Ook hier past de Cooper S grill NIET.

De JCW Aero grill past zonder problemen (artnr 5111 0404122 )
Geen vijlen/zagen. Clipjes los zoals bovenstaande foto's. Onderzijde losklikken. Chromen onderlijst overzetten en alles weer vastzetten.


Let wel op dat je dealer de juiste grill besteld. Bij Breeman mijn dealer waren ze zo eigenwijs toch de S grill te bestellen terwijl ik bovenstaand artikelnr had doorgegeven. En maar volhouden dat zij het toch echt goed hadden gedaan.... :mad:
Dealers volgen wat er in het systeem staat, maar de praktijk wil wel eens anders uitwijzen. En daarvoor is dit forum :wink:
Past dus gewoon... Lang leve het forum! :)) Net ook maar meteen besteld bij de dealer, slechts €33!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”