Dashboard kastje R56 (verborgen kastje)

Zoek je iets voor je MINI of van MINI, zet het dan hier.
patjakker
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 apr 2015, 03:51

Dashboard kastje R56 (verborgen kastje)

17 dec 2018, 16:55

Hoi,

In mijn auto mis ik dat kastje wat boven het normale dashboard kastje zit, "het verborgen kastje". Ik heb enkel - een net - voorfront net een enorme open ruimte erachter.

Mocht er iemand dat kastje hebben liggen, met of zonder voorfront. Misschien ben ik dan wel geïnteresseerd.

Bij mijn auto zijn die frontjes pianolak-zwart.

Ik hoor het graag,

groetjes

Hanz
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Dashboard kastje R56 (verborgen kastje)

17 dec 2018, 19:10

Je kunt MINIPARTS24 vragen. Grote kans dat Roland er een heeft liggen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Dashboard kastje R56 (verborgen kastje)

17 dec 2018, 20:39

Hanz,

als je de auto gaat verkopen, waarom zou je dan geld investeren in iets wat toch geen meerwaarde oplevert?
patjakker
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 apr 2015, 03:51

Re: Dashboard kastje R56 (verborgen kastje)

17 dec 2018, 22:34

Schroefie schreef:
17 dec 2018, 20:39
Hanz,

als je de auto gaat verkopen, waarom zou je dan geld investeren in iets wat toch geen meerwaarde oplevert?
Daar heb je inderdaad een interessant punt. Het is een goede vraag die een antwoord verdient. Ik snap helemaal dat dat zo enorm vreemd en/of stom lijkt. En eigenlijk - steeds als ik er door anderen ook wel op gewezen word kan ik niet anders dan bekennen dat het ook eigenlijk onzinnig is inderdaad...

Het is deels een verkapte vorm van relatief 'enthousiasme'. Deels ook het gevoel dat ik iets weg doe wat iets voor me betekend.
Maar anderzijds. Joh, ik ben momenteel - in deze fase van mijn leven - de slechtste verkoper die je kunt treffen. Ik sta niet sterk ik mijn schoenen, en van de verkoop van die auto hangt voor mij feitelijk veel af. Iets wat er toe leidt dat er gevoelsmatig alles vanaf lijkt te hangen.
Zie mijn vraag over een GPS sensor, dan snap je me waarschijnlijk wel.

Ik heb allemaal in mijn hoofd dat die auto in wezen echt (als) nieuw moet zijn. Zodat hij zichzelf verkoopt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Zo'n kastje in die auto zou me enkel wat meer geruststellen, meer eigenlijk niet.

Want joh, ik moet zeggen dat wanneer je mij in real life zou zien.. Dan zie of merk je niet zomaar meteen iets aan mij, integendeel heb ik het idee.. Net zoals vele anderen schat je mijn leeftijd waarschijnlijk op 34, dat gebeurd vaak. Daarom scheer ik me maar niet meer. Terwijl ik 44 ben. Ik ben 'klein' 1.72. Niet erg. Maar ik ben van 72kg naar 53kg gegaan. En nu is het met veel moeite weer 60kg. Ik heb mijn hele leven nooit drugs gebruikt, ik drink niet eens alcohol. Maar door mijn uitstraling en uiterlijk, en vooral vermagerde postuur en mijn inmiddels ingevallen gezicht krijg ik herhaaldelijk de vraag of ik drugs gebruik, of gebruikt heb. Ik heb ook het idee dat mensen dat er zelf van maken. Dat gebeurd voornamelijk als ik aangeef "ernstig chronisch nierfalen" te hebben met een nierfunctie van +/- 8%. (85% is normaal geloof ik). Tja, en dan ben ik ook nog eens niet je standaard type. Ik ben (2x) afgestudeerd aan het Rotterdams Conservatorium en heb als gitarist en gitaardocent sinds (en al tijdens) die opleiding altijd dik mijn brood daarmee weten te verdienen. En dat zie je aan me, zoals je dat ook bij bijvoorbeeld Herman Brood ook ziet. Ik noem maar wat.

Ik ben dus bang dat mensen die geïnteresseerd zijn in mijn auto me niet serieus nemen, of denken dat ik een drugsverslaafde ben die een gestolen auto verkoopt o.i.d.. Dat lijkt onzin, maar toch..

Maar mijn broer is er dan ook bij. En die komt betrouwbaar en normaal over. Dus...

Btw. De reden dat ik die auto moet verkopen zit hem er in dat ik een bepaalde behandeling/ingreep/operatie niet vergoedt krijg van CZ, slechts een enorm klein gedeelte. En dat is erg erg erg duur. Een groot deel heb ik via allerlei wegen binnen, instanties, fondsen, giften e.d. Maar er blijft een deel over wat ik deels bij elkaar hoop te halen met de verkoop van deze auto.
Als ik die behandeling niet doe, kan het voor komen dat ik het dialyseren zomaar ineens moet staken. Met tja.... het ergste als gevolg wanneer ik op 5% nierfunctie kom. Ik wil best vertellen wat dat voor iets is, maar dat is niet voor iedereen zomaar te begrijpen.

Maar goed... Auto:
Iemand liet me laatst zien dat op die plaats in de auto een kastje zou zitten, en ik kwam het op YouTube tegen ook nog. Ik vond dat geweldig.. "Zal je net zien, dan verkoop je iets en zie op het laatst pas dat er een verborgen ruimte in zit", dacht ik. Ken je dat gevoel niet? Maar goed, ik liep naar buiten en was echt benieuwd. En het viel me zo enorm overdreven tegen - serieus - dat er bij mij geen kastje zat maar slechts een frontje. Bij navraag kwam ik erachter hoe dat komt. Er heeft schijnbaar ooit allerlei aanvullende electronica achter gezeten, video/TV?PlayStation etc... Maar toch.

Toch.. Mocht er iemand voor een habbekrats zo'n kastje hebben liggen.. Tof.. Maar joh, je hebt heus een punt.

Excuses, veel te lang verhaal...

Bedankt voor je berichtje,

Groetjes

Hanz
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Dashboard kastje R56 (verborgen kastje)

18 dec 2018, 18:12

Hanz,

ik begrijp je verhaal en vwb je nierwerking, ik heb ook een jaarlijkse terugkerende controle voor mijn nieren ivm een trage nierwerking maar dat staat totaal niet in verhouding wat jij moet doorstaan maar dat voor een mens goedwerkende nieren een must zijn is mij wel bekend, dat is ook de reden dat ik jaarlijks ondanks dat het al een aantal jaren stabiel en goed is terug moet komen, ze nemen geen risico. Eigenlijk belachelijk ondanks dat je verzekerd bent je niet in aanmerking komt voor de juiste behandeling. In dit landje waar alles zo goed geregeld lijkt te zijn kom je soms tussen wal en schip terecht en blijkt het in jouw geval dat je niet in aanmerking komt voor, belachelijk :s

Ik kan alleen maar de hoop uitspreken dat je het geld bij elkaar krijgt.

Voor wat betreft dat verborgen vakje, dan zou ik contact zoeken met Ronald Weel van www.MINIparts24.nl. Die heeft een demontage bedrijf en het naast 1ste generatie ook veel gedemonteerde 2de generatie MINI's. Hem dus even vragen of ie er 1 heeft liggen. Je weet ondertussen hoe het dashboard uit elkaar moet dus inbouwen gaat dan wel lukken.

Succes,

Milco

Terug naar “Te koop gevraagd/gezocht”