velgen 17 of 18 inch

Zoek je iets voor je MINI of van MINI, zet het dan hier.
Erik111
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2021, 04:27

velgen 17 of 18 inch

27 mar 2021, 11:00

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar zwarte velgen voor onder mijn F56 S , ik weet echter niet of ik hem zal verlagen ( en past dan 18 inch nog ...)
of 17 inch en dan verlagen ... ) ik kom er voor nu niet aan uit. wellicht hebben jullie ervaringen hiermee. De Mini heeft nu originelen 205/45R17 met nieuwe michelin eronder , maar na wat updates 460Nm merk ik dat met een beetje nat wegdek dat minder prettig rijd.
Een bredere band is erg welkom , maar dat zou niet passen volgens de monteur. Voor nu zitten er ook nog het originelen remwerk eronder...weet ook niet zo goed wat ik daar mee moet. graag tips! of als je iets aan te bieden hebt wat passend zou zijn hoor ik het graag.Thx! Erik sinds 5 maanden in bezit van onze mini F56 S
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: velgen 17 of 18 inch

27 mar 2021, 11:56

Rare monteur die jou hierin niet kan adviseren ...

Wat zijn je eisen en plannen? Want dat snap ik nog niet helemaal.
Je hebt inmiddels al meer vermogen begrijp ik, maar meer niet aan de auto gedaan?
Misschien dan wel handig om andere soort blokken en schijven te nemen. Dat je zeker weet dat je ook weer op tijd stil staat.

Wat wil je met de wielen bereiken?
Wil je grotere velgen? Dan krijg je platteren banden. Dus qua pasvorm geen verschil.
Wil je bredere banden, dan zijn bredere wielen ook aan te raden. Dan moet je alleen wel weer zorgen voor een juiste ET-waarde dat je nergens tegenaan gaat komen.
Je kan beter eens rond kijken welke velgen je mooi vind en ook de juiste steekmaat hebben. Dan kan je veel kiezen.
Gaat het je alleen om meer grip, dan zou je ook eens naar andere banden kunnen gaan kijken. Zoveel soorten compounds per merk. Eventueel een semislick kan ook.

Dus heel veel vragen die je in 1x stelt, maar misschien nog even wachten op een meeting. Dan kan je eens naar andere auto's kijken en daar vragen stellen.
Of wat topics van mensen hier lezen. Dan kan je ook al snel een stuk wijzer worden!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Nickster
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 okt 2020, 16:05

Re: velgen 17 of 18 inch

26 apr 2021, 17:44

Heb deze voor je:

GMP Diva 18"
€ 850,00
https://link.marktplaats.nl/m1697057721 ... ons_seller

Terug naar “Te koop gevraagd/gezocht”