JCW Eindemper R56

Zoek je iets voor je MINI of van MINI, zet het dan hier.
Gebruikersavatar
P@T
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hillegom
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jun 2019, 18:18

JCW Eindemper R56

15 jun 2021, 12:33

Waarschijnlijk ben ik net als velen hier op zoek naar een nog goede gebruikte JCW einddemper. Net bij Beek geweest om de middendemper ertussen uit te halen, wat op zich al een leuke verbetering is, maar voor optimaal geluid zou een JCW Demper perfect voldoen. (Voor wat ik wil dan)

Dus wie weet hoor ik wat.

Groeten,

P@
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: JCW Eindemper R56

15 jun 2021, 16:23

Als ik zie wat men voor een gebruikte vraagt..

Ik zou de dealer eens aankijken.
Voor €500 incl montagemateriaal moet wel lukken hoor
Het is niet gratis, maar zeker wel waard!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
P@T
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hillegom
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jun 2019, 18:18

Re: JCW Eindemper R56

22 aug 2021, 13:02

En (bijna) voorzien van een originele JCW einddemper. Nog eventjes wachten en dan komt deze naar mij toe. Ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken onder de Cooper S zonder tussendemper.
Laatst gewijzigd door P@T op 23 aug 2021, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: JCW Eindemper R56

23 aug 2021, 08:01

Wees gerust; de tussendemper doet niet heel veel op een R56 :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
P@T
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hillegom
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jun 2019, 18:18

Re: JCW Eindemper R56

23 aug 2021, 20:40

BMX schreef:
23 aug 2021, 08:01
Wees gerust; de tussendemper doet niet heel veel op een R56 :lol:

Snap de lol even niet want het verwijderen van de middendenmper/tussendemper of hoe je die ook wil noemen heeft wel degelijk effect. Met name in de sportlstaand roffelt de S er leuk op los. En in combinatie met de Forge valve en het K$N filter heeft het zo zijn effect. Ik ben er dus wel blij mee :dansen
Gebruikersavatar
P@T
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hillegom
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jun 2019, 18:18

Re: JCW Eindemper R56

23 aug 2021, 20:51

Maar goed. ik ben dus even verder gaan lezen en nu heb ik begrepen dat er twee (?) soorten JCW einddempers op de markt zijn gebracht. De JCW Kit demper en de fJCW demper.
image.png
image.png
Ik heb even 2 fotootjes bijgevoegd van de demper welke ik heb gekocht een nu hoop ik dat deze het effect geef wat ik ervan verwacht of dat het geen bal uitmaakt ten opzichte van mijn huidige S demper , :? Ik wil nml. een luider, maar beschaafd geluid en meer pos en bangs bij gas los.

Wie kan mij hier meer informatie over geven ?

Dank alvast P@
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: JCW Eindemper R56

24 aug 2021, 08:06

P@T schreef:
23 aug 2021, 20:51
Maar goed. ik ben dus even verder gaan lezen en nu heb ik begrepen dat er twee (?) soorten JCW einddempers op de markt zijn gebracht. De JCW Kit demper en de fJCW demper.

image.png
image.png

Ik heb even 2 fotootjes bijgevoegd van de demper welke ik heb gekocht een nu hoop ik dat deze het effect geef wat ik ervan verwacht of dat het geen bal uitmaakt ten opzichte van mijn huidige S demper , :? Ik wil nml. een luider, maar beschaafd geluid en meer pos en bangs bij gas los.

Wie kan mij hier meer informatie over geven ?

Dank alvast P@
Dit betreft een JCW-kit demper. Die zal ook iets meer geluid maken dan standaard, maar als je voor de herrie gaat moet je toch echt een fJCW uitlaat hebben

Of decat gaan, dan maakt die écht geluid!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: JCW Eindemper R56

24 aug 2021, 08:17

BMX schreef:
23 aug 2021, 08:01

Wees gerust; de tussendemper doet niet heel veel op een R56 :lol:
P@T schreef:
23 aug 2021, 20:40
Snap de lol even niet want het verwijderen van de middendenmper/tussendemper of hoe je die ook wil noemen heeft wel degelijk effect. Met name in de sportlstaand roffelt de S er leuk op los. En in combinatie met de Forge valve en het K$N filter heeft het zo zijn effect. Ik ben er dus wel blij mee :dansen

Het heeft wel effect, maar het is geen wereld van verschil zoals de einddemper wel gaat doen.
Bij een R56 serie is de einddemper ook echt een demper. De middendemper haalt de pieken er een beetje uit zodat je geen drone hebt op de snelweg ed. Hier moet je straks wel rekening mee gaan houden, zeker in combi met de fJCW uitlaat. Dit schijnt voor vele een dingetje te zijn dan.
Ooit met Speedy in zijn fJCW Coupé gereden en snapte het probleem. Dan kan je beter decat rijden, dan heb je t probleem niet. Vind ik.

Bij de F-serie zit de demping in de middendemper, de einddemper is alleen een klankkast. Daar heeft het echt effect als je de middendemper weg haalt. Beetje zoals een ons-ball-mod bij een R53, daar is het ook verdeeld in een klankkast en een demper.

De forge valve heeft overigens geen effect op het uitlaatgeluid. Die is er alleen voor de leuk
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Te koop gevraagd/gezocht”