Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

Collectief inkopen doe je hier tegen leuke prijzen.
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

15 mei 2019, 11:54

Gisteren heb ik de module ontvangen en vandaag heb ik hem geïnstalleerd. Super handige toevoeging. Geen gekke dingen, ik ben er erg tevreden mee en het installeren kostte ongeveer 35 minuutjes. Top!
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

17 mei 2019, 07:55

Na een aantal dagen rondgereden te hebben met de nieuwe comfort module merk ik ook dat soms 4x of 5x geknipperd wordt. Vandaag, onderweg naar het werk, heb ik het niet gezien. Gisteren na een iets langere rit wel.

Ik vind 4x overigens net iets fijner. Bij mijn Ocativa is dat instelbaar en heb ik het veranderd naar 4x. Misschien leuk voor een nieuwe batch comfort modules :)
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

17 mei 2019, 08:16

Xanlle schreef:Na een aantal dagen rondgereden te hebben met de nieuwe comfort module merk ik ook dat soms 4x of 5x geknipperd wordt. Vandaag, onderweg naar het werk, heb ik het niet gezien. Gisteren na een iets langere rit wel.

Ik vind 4x overigens net iets fijner. Bij mijn Ocativa is dat instelbaar en heb ik het veranderd naar 4x. Misschien leuk voor een nieuwe batch comfort modules :)

Helaas is dat af en toe meerdere keren knipperen een kleine bug in het systeem. Ik heb het ook mee gemaakt. Met Batch 2 kunnen we met de informatie van Batch 1 de boel wat nauwer maken qua software. Het blijft immer een stukje zelf-maak-electronica en niet iets wat OEM is
Gebruikersavatar
Tinus016
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:18

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

17 mei 2019, 20:30

Xanlle schreef:
17 mei 2019, 07:55
Na een aantal dagen rondgereden te hebben met de nieuwe comfort module merk ik ook dat soms 4x of 5x geknipperd wordt. Vandaag, onderweg naar het werk, heb ik het niet gezien. Gisteren na een iets langere rit wel.

Ik vind 4x overigens net iets fijner. Bij mijn Ocativa is dat instelbaar en heb ik het veranderd naar 4x. Misschien leuk voor een nieuwe batch comfort modules :)
Helaas is zit er toch een kleine bug in de software ondanks het vele testen. We kunnen deze oplossen met een SW update. Dit kan op een van de meets of je stuurt de module naar ons terug dan sturen wij hem na de update weer kosteloos retour.

Edit 19-05-2019: Het betreft een kleine bug waar niet alle MINI's last van hebben. Het heeft er mee te maken dat bij sommige het signaal niveau soms net even lager is dan ingesteld, waardoor de module niks met het signaal doet. Natuurlijk hebben we met het maken de software hier rekening mee gehouden maar helaas bij sommige net niet genoeg. Voor iedereen die nu nog een module besteld krijgt uiteraard de versie met nieuwe software.
Gebruikersavatar
Frenkyx
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Enschede
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2015, 08:02

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

20 mei 2019, 16:21

Ok dat is jammer, ik heb het zelf overigens nog niet gemerkt maar ik rijd ook niet zo veel snelweg km's. Ik lees hier verschillen tussen lange ritten en korte ritten. Ik kan me haast niet voorstellen dat het iets uitmaakt, is dat wel zo dan?
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

25 mei 2019, 20:31

De ritduur zal niet uitmaken lijkt me.

Mijn module is er gisteren mee opgehouden. Een minuut of vijf voor thuiskomst deden de richtingaanwijzers niks meer. Ik dacht dat er iets los was getrild, maar de module zat nog netjes op zijn plek. Onduidelijk wat er is gebeurd.

Ik heb contact opgenomen, hopelijk is het te fixen want ik vind het nu al een gemis na 1 dag :)
Gebruikersavatar
Frenkyx
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Enschede
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2015, 08:02

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

26 mei 2019, 19:43

Dat is sterk ik had dus gisteren hetzelfde maar dat was na een rit over een erg slechte klinkerstraat en een iets te enthousiast tempo. Richtingaanwijzers eerst nog alleen links en toen ik weg reed kreeg degene voor mij nog groot licht en een knipperlicht naar rechts dus die ging mooi aan de kant :D . Maar wel balen, ik heb het ook gecontroleerd maar het leek nog wel vast te zitten desalnietemin heb ik hem er wel uit gehaald.

Ik was inmiddels al een beetje aan het zoeken naar die connectoren zodat het met een borging vast kan worden geklikt maar die zijn lastig te vinden. Iemand enig idee hoe die te vinden zijn op bijv. Ali ?
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

27 mei 2019, 19:40

Bij mij zijn de connectors afgebroken.
Hij is al retour voor reparatie.
Maar een bochtje naar echts en een putdeksel was helaas de boosdoener:(

Is er misschien iets te maken dat t vast klipt?
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tinus016
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:18

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

30 mei 2019, 19:43

Xanlle schreef:
25 mei 2019, 20:31
...
Mijn module is er gisteren mee opgehouden. Een minuut of vijf voor thuiskomst deden de richtingaanwijzers niks meer. Ik dacht dat er iets los was getrild, maar de module zat nog netjes op zijn plek. Onduidelijk wat er is gebeurd.
...
Heel raar omdat de module parallel aan het systeem staat en eigenlijk alleen mee kijkt op de hendel en deze in bepaalde voorwaarde overneemt. Als het UC vast loopt zou de richtingaanwijzer gewoon moeten blijven werken. Ik heb het idee dat er dan toch een pin is los gekomen waardoor de signalen niet meer door komen.
Gebruikersavatar
Tinus016
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:18

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

30 mei 2019, 19:54

Frenkyx schreef:
26 mei 2019, 19:43
...
Ik was inmiddels al een beetje aan het zoeken naar die connectoren zodat het met een borging vast kan worden geklikt maar die zijn lastig te vinden. Iemand enig idee hoe die te vinden zijn op bijv. Ali ?
robertok schreef:
27 mei 2019, 19:40
...
Is er misschien iets te maken dat t vast klipt?
Achterop de richtingaanwijzer hendel zit nog een opstaand blokje. Dit blokje bied een uitstekende mogelijkheid om de module wat extra steun te geven. Dit kan gedaan worden door een blokje van dubbelzijdig tape te maken en de module hiermee op de richtingaanwijzer hendel vast te plakken, zie onderstaand voorbeeld. Voor wie de module al hebben kunnen dit zelf aanpassen. Nieuw uitgeleverde modules krijgen nu standaard zoon blokje om hem toch wat extra steun te geven.

Nu de reden waarom ik een quote heb gemaakt ;). We hebben in het begin gekeken of we een originele stekker konden gebruiken om de module op de richtingaanwijzer te vergrendelen mar helaas zijn deze stekkers voor PCB montage niet verkrijgbaar.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

30 mei 2019, 22:09

Mooi!:) eens kijken wat er gaat gebeuren als ik hem
Weer binnen heb!:)
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

08 jul 2019, 08:22

Is er al iemand die rondrijdt met de aanpassing zoals hierboven beschreven? Ik heb mijn module wel al retour gekregen, maar nog geen tijd gehad om hem te monteren helaas. Ik ben wel benieuwd hoe de module zich nu houdt met de software update en fysieke aanpassing.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

08 jul 2019, 08:39

Werkt! Rij er al mee rond va dat ik hem retour heb.
Dus ‘mijn reactie hierboven’ plus twee dagen zeg maar. 😂

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

08 jul 2019, 20:37

:D :icon_top:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

Re: Comfort knipperlicht Module R50, R52 en R53

09 jul 2019, 18:01

Afgelopen vrijdag geplaatst in Eindhoven door Kevin.
Op de terugweg op de autosnelweg wel geregeld 4x knipperen gehad, maar dat stoort me absoluut niet.
Werkt verder supergoed en ben er echt heel blij mee!

Bedankt jongens :)

Terug naar “Groupbuy”