Airtec Intercooler

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Airtec Intercooler

24 aug 2016, 20:37

Liebe leute,

zoals een aantal van jullie misschien weten ben ik doende te sparen voor een grotere intercooler om daarna een stage 1 te laten doen.
Nu komen nog in goede staat zijnde intercoolers die ik daarvoor nodig heb, en liefst voor een mooie prijs, niet zo heel vaak voorbij. Dus had ik het volgende bedacht naar het voorbeeld van groupbuy koning Louis. Laat ik eens kijken of er nog mensen zijn die ook plannen voor een grotere intercooler hebben en een eventuele gezamelijke aankoop en het voordeel wat daar bij komt, samen te delen.

Ik heb de firma Airtec welke in de UK gehuisvest is en hele mooie intercoolers maakt aangeschreven en hen gevraagd wat zij prijstechnisch kunnen doen indien er meer dan 1 intercooler afgenomen wordt.
Prijs op hun website van bijvoorbeeld een intercooler voor een R56S is 349GBP EXCLUSIEF verzendkosten. Dit is gerekend met de koers van vandaag, 410 euro.

Intercoolers kunnen zowel voor een R53S als voor een R56S besteld worden. IC voor R53 is wat duurder, dus daar wordt rekening mee gehouden, het gaat om het totaal aantal wat besteld wordt.
Zij hebben me de volgende staffel gegeven.

Bij afname van 5 stuks is de prijs 380 euro per stuk Incl. verzenden naar Nederland.
Bij afname van 6 stuks is de prijs 350 euro per stuk Incl. verzenden naar Nederland.
Dit zijn prijzen waar je normaal gesproken al bijna geen tweedehands intercooler voor kunt vinden en er nu dus een nieuwe voor kunt hebben.

Indien mocht blijken dat we het aantal niet gaan halen, zal ik deze post ook op het Duitse MINI Teilemarkt plaatsen om te kijken of er ook nog Duitse MINI rijders geïnteresseerd zijn om zo mogelijk toch aan een minimaal aantal te komen.
Mag ik jullie vragen eventuele replies wel een beetje " on topic" te houden? Dank je wel.

Indien interesse laat hier of via een PM even iets aan me weten.
Hieronder nog enkele voorbeeld foto's.
Intercoolers zijn in zilver of zwart te bestellen, je kunt zelf kiezen of je met of zonder logo wilt.
Op de eerste foto is het verschil tussen de standaard gemonteerde intercooler en een Airtec te zien. Daaronder nog 2 voorbeelden van de intercooler.
Tot slot, ik win er niks mee en betaal dezelfde prijs.
Indien bij niemand geen interesse, even goede vrienden, maar vragen staat vrij, vandaar deze post.

Groet Jos.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Airtec Intercooler

26 aug 2016, 21:23

Ik wil wel meedoen. Wel dat het vlink wat geld gaat schelen. Voor mijn R53 uit 2005 graag een top intercooler. Succes met het zoeken van extra leden.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 07:19

De intercooler die ik gevonden heb bij airtec koste £399 pont. Wat kunnen ze daarmee met de prijs?
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 07:49

Hoi Vinny, allereerst dank voor je belangstelling.

Het klopt idd dat de IC voor jou MINI 399 pond kost bij Airtec, besef wel dat dit ook nog zonder verzenden is vanuit de UK, wat op zich ook niet goedkoop is, dus daar zal indien je de IC zelf nog zou kopen zeker nog minimaal een 15 euro voor in rekening worden gebracht verwacht ik.

Goed, nu het antwoord op je vraag, met de huidige koers is 400 pond ongeveer €470,-
Indien we 5 IC's zouden bestellen zou de prijs voor jou IC €450 incl verzenden naar NL zijn.
Indien we echter aan 6 intercoolers zouden kunnen komen wordt jou prijs €400,- incl verzenden naar NL, en dan heb je toch een korting van om en nabij €100,- te pakken.

Dus maak gerust mee reclame zodat we aan die 6 IC's gaan komen, des te aantrekkelijker wordt het voor iedereen :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 08:01

En als er 10 worden afgenomen worden er dan nog hogere kortingen gegeven? De prijs ziet er goed uit. Das uiteraard incl montage materiaal? Mvg
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 09:41

Vinny85 schreef:En als er 10 worden afgenomen worden er dan nog hogere kortingen gegeven? De prijs ziet er goed uit. Das uiteraard incl montage materiaal? Mvg
Ik vind 6 personen vinden die aan de groupbuy deel willen nemen al een hele uitdaging, dus laten we daar eerst eens voor gaan, mochten het er meer worden dan ga ik weer contact opnemen met Airtec.
Wat bedoel je precies met incl montage materiaal?
Slangen klemmen zitten er voor zover ik kan zien in ieder geval bij, maar geen nieuwe slangen of iets dergelijks, mocht je die willen vervangen, dan zul je die zelf erbij of ergens anders moeten kopen.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 11:27

Ik heb een R53 met een JCW kit erop. In hoeverre is dit interessant voor mij? Ik kan niet echt vinden wat voor vermogenwinst ik eraan overhoud.
Los daarvan, als je de intercooler installeert, moet je de wagen dan ook softwarematig laten tunen, of is dit plug and play?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 15:50

MacDeluxe schreef:Ik heb een R53 met een JCW kit erop. In hoeverre is dit interessant voor mij? Ik kan niet echt vinden wat voor vermogenwinst ik eraan overhoud.
Los daarvan, als je de intercooler installeert, moet je de wagen dan ook softwarematig laten tunen, of is dit plug and play?

Hoi Mac, een grotere intercooler zorgt ervoor dat je inlaattemperatuur sneller en langer laag blijft. Als een turbo (R56) warme lucht aangeleverd krijgt klapt z'n rendement in wat dus PK verlies geeft. Een grotere IC zorgt er dus voor dat je geen/minder PK verlies krijgt.
Op de langere termijn hard rijden blijft vermogen dus beter aanspreekbaar door de betere koeling.
Er hoeft zeker geen software tuning te gebeuren na het monteren van een grotere intercooler en deze Airtec's zijn idd plug and play en passen dus exact.

Vraag anders gerust Davy van Gear 53 om advies Mac of dit voor jou iets is, hij zal je zeker in alle eerlijkheid antwoord geven. Ik wil niemand iets aan praten en ook achteraf het verwijdt niet horen, want dat is het me niet waard. Dus vrijheid blijheid in deze en je beslist helemaal zelf.
Mocht je aan willen haken bij deze groupbuy hoor ik het uiteraard graag :icon_top:

Groet Jos
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 17:21

Hey Jos,

Ik ga toevallig maandag bij Davy langs, dus zal het er dan zeker even met hem over hebben :icon_top:
Keep u posted!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 19:51

Is goed ;)
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 22:16

Nog een tip Jos nu je toch met het inlaattraject en koeling e.d. bezig bent.

Haal nr 10 t/m 18 uit het inlaattraject en dit gewoon afdoppen. (is echt een nodeloos geval die soundgenerator met valse warme lucht als resultaat :( )
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 3/13_1206/

en als je toch bezig bent en je hebt een N14 blok (N18 heeft deze aansluiting niet) zou ik deze
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 1/11_3915/
ook gelijk verwijderen en afdoppen met de bekende peugeot dopjes, perst alleen maar warme oliedamp houdende lucht in je inlaatcircuit zonde van je grotere intercooler dan. :s

en last but not least op de andere carterontluchting een occ plaatsen. :wink:

grt en succes met je groupbuy. mooi initiatief :icon_top:
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

27 aug 2016, 23:31

Dank voor je input en je compliment Adriaan !!
Ik heb een N18 blok en volgens mij is dit dan allemaal niet van toepassing, maar mogelijk wel voor anderen die aan de GB deelnemen.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Airtec Intercooler

28 aug 2016, 23:43

The last but not least van Adriaan gaat voor elke direct ingespoten auto op. Dus ook de N18. (Bij mij zit deze er ook op)
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

29 aug 2016, 06:45

louisvdd76 schreef:The last but not least van Adriaan gaat voor elke direct ingespoten auto op. Dus ook de N18. (Bij mij zit deze er ook op)
OCC staat voor ?
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Airtec Intercooler

29 aug 2016, 08:16

oil catch can


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Afgeronde groupbuys”