Terugroepactie: turbo hitteschild

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Terugroepactie: turbo hitteschild

05 jan 2022, 11:06

Richard,

is het alleen de vraag of ze er een officiële terugroep actie van hebben gemaakt want als ik de eerste reacties lees van de leden in 2013 was het wel bij de dealers bekend maar zijn het de leden die het zelf aanhangig hebben gemaakt. Als het een officiële terugroep actie is dan moet je dat toch ook bij je RDW kenteken gegevens online terug kunnen vinden of niet cq waar kun je dan terug vinden welke terugroep acties er zijn? Ben ik uit interesse wel benieuwd naar. Als ik naar het RDW terugroepacties ga kun je daar niets terugvinden.

Gr. Milco
Bijlagen
RDW.jpg
Gebruikersavatar
RemmyH
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Almere
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 dec 2021, 13:55

Re: Terugroepactie: turbo hitteschild

05 jan 2022, 19:39

BMX schreef:
05 jan 2022, 10:09
Een recall verloopt nooit en is altijd kosteloos

Bel je dichtstbijzijnde dealer, zorg dat je de laatst zeven karakters van je chassisnummer bij de hand hebt en dan kunnen ze je het meteen vertellen
Top!
Ik morgen eens bellen met de dichtstbijzijnde dealer.
Clubman CooperS R55
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Terugroepactie: turbo hitteschild

06 jan 2022, 08:43

Schroefie schreef:
05 jan 2022, 11:06
Richard,

is het alleen de vraag of ze er een officiële terugroep actie van hebben gemaakt want als ik de eerste reacties lees van de leden in 2013 was het wel bij de dealers bekend maar zijn het de leden die het zelf aanhangig hebben gemaakt. Als het een officiële terugroep actie is dan moet je dat toch ook bij je RDW kenteken gegevens online terug kunnen vinden of niet cq waar kun je dan terug vinden welke terugroep acties er zijn? Ben ik uit interesse wel benieuwd naar. Als ik naar het RDW terugroepacties ga kun je daar niets terugvinden.

Gr. Milco
Ok. We beginnen opnieuw haha

Er zijn namelijk drie soorten acties: service actie, terugroepactie/recall en afleverstop.
Dit is voor elk merk gelijk.
In de volksmond worden ze echter allemaal recall of terugroepactie genoemd. Ze worden alleen niet allemaal geregistreerd.
Alleen acties die direct gevaar op kunnen leveren worden ook door het RDW geregistreerd.


Service actie
Een onderdeel in de auto dient gecontroleerd/vervangen te worden bij aanwezigheid van het voertuig in de werkplaats. Als de auto in de werkplaats komt, dan voeren ze deze werkzaamheden uit. Klant/berijder zal niet actief benaderd worden. Heeft geen haast. Er is geen gevaar voor berijder of omgeving.

Terugroepactie/recall
Er is een gebrek aan de auto geconstateerd dat opgelost moet worden. Het gebrek heeft mogelijk effect op de veiligheid van de inzittende dan wel de omgeving.
De eigenaar van de auto zal benaderd worden om een afspraak bij de dealer te plannen om zo het euvel op te lossen.

Zodra de auto van eigenaar wisselt, krijg de nieuwe eigenaar meteen een brief met de openstaande actie.
In de toekomst moeten dit soort acties uitgevoerd worden. Nu is het de keus van de eigenaar. Als de actie niet is uitgevoerd, kan de auto ook niet overgeschreven of vrij gewaard worden.

Afleverstop
Auto kan en mag niet op naam of overgeschreven worden totdat deze actie is uitgevoerd.
Als een auto al op naam staat en deze actie komt aan het licht dan geldt bovenstaande regeling van terugroepactie, met als aanvulling dat de auto niet overgeschreven of vrij gewaard kan worden.


Elke versie van bovenstaande is altijd kosteloos!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Terugroepactie: turbo hitteschild

06 jan 2022, 23:49

Richard,

thnx voor de uitleg, duidelijk verhaal zo. De nieuwe opzet met de terugroepactie/recall is wel een goede actie, vooral als de veiligheid in het geding is. Is mijn vraag, kun jij zien of er op de R55 Clubman Cooper (N16 blok) ook service acties bekend zijn, wel benieuwd naar? Verwacht het eigenlijk niet :wink:

Gr. Milco

Terug naar “Verkocht/gevonden”