Jcw remklauwen autodoc

Koopjes en aanbiedingen op Marktplaats.nl en e-Bay.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Jcw remklauwen autodoc

13 sep 2020, 09:01

Ik heb dit op het web gevonden. Wat vinden jullie? is het net zo goed als originieel? het scheelt meer dan de helft.
hier de link:

https://www.autodoc.nl/budweg-caliper/8 ... gJdg_D_BwE
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Jcw remklauwen autodoc

13 sep 2020, 11:29

Hmmm, van Autodoc heb ik minder positieve dingen vernomen, geen eigen ervaring. Soms lange levertijden, en soms iets anders/ander merk leveren als wat de website vermeldt. Dat soort dingen....
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Jcw remklauwen autodoc

13 sep 2020, 12:32

Ik heb bij Autodoc een goed remrevisiesetje kunnen kopen, de Mini dealer kon mij enkel een nieuwe klauw verkopen.
Ik koop geen dure nieuwe remklauw, omdat enkel het stofhoesje een scheurtje heeft.
Duurde inderdaad iets langer, voordat het geleverd werd maar heb ik nu ook bij een Nederlands bedrijf waar ik besteld heb. Volgens de site 48 uur levertijd maar is nu al 6 dagen geleden dat ik besteld heb.

Schijnbaar is Autodoc 1 van de vele autoonderdelen sites die allemaal van dezelfde eigenaar zijn.

Of die Budweg klauw goed is kan ik niet beoordelen.
Met googlen op Budweg kun je wel een en ander vinden zag ik.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Jcw remklauwen autodoc

13 sep 2020, 14:05

Vinny,

volgens mij dezelfde kwaliteit als MINI want dit zijn gereviseerde remklauwen. Wat Niek aangeeft worden remklauwen die door dealers/garage bedrijven worden gewisseld ingeleverd en deze worden gereviseerd, van nieuwe pakkingen en eventueel cilindertjes voorzien, gezandstraald en gespoten en weer aangeboden als gereviseerd onderdelen. Op remklauwen zit ook een soort statiegeld wat inhoudt als je nieuwe koopt dat de oude ingeleverd dienen te worden en afhankelijk de afspraak dat je dan een bepaald statiegeld bedrag terug krijgt.

Inderdaad een betaalbaar bedrag voor grote remklauwen.

Milco
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Jcw remklauwen autodoc

14 sep 2020, 08:42

Heren.

Die klauwen zijn gemaakt van de verkochte ‘mallen’ van brembo. Mini levert ze niet meer origineel.
En budweg maakt ze nu.

Heb ook al onderzoek gedaan. Als je een setje wil hebben..

Modmini ik Engeland.
Of R53 owners club op Facebook zoeken naar Johnatan English of Mirjam English. They can sort you out with a complete remkit met HEL gevlochten leidingen. En blokken / schijven naar keuze voor de juiste prijs.

Er zijn er al veel die ermee rijden in Engeland sowieso. Vraag maar eens op die FB groep!

AUTODOC tja, tis wel beter geworden de service als iets niet goed is of correct geleverd, dat wel!
Ik heb ze er ook op zien staan.


^Robbert
Sent using nuclear power..
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Jcw remklauwen autodoc

14 sep 2020, 09:35

Ik heb geen facebook. Fijn dat er nog zoveel kennis is over dit soort zaken. Ik ga eens googelen of ik het engels bedrijf kan vinden kwa verkoopsite
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Jcw remklauwen autodoc

14 sep 2020, 09:49

Vinny85 schreef:
14 sep 2020, 09:35
Ik heb geen facebook. Fijn dat er nog zoveel kennis is over dit soort zaken. Ik ga eens googelen of ik het engels bedrijf kan vinden kwa verkoopsite
Die is er wel :)
Kan je gelijk aanklikken wat je wil!

Alstu!
https://www.modamini.co.uk

En de betreffende remmen:
https://www.modamini.co.uk/product-page ... 56-upgrade

Maaarrr als je er EBC of een ander merk schijven bij wil. Zou ik ze even contacten. Want dat heb ik oo kwel voor bij zien komen op Facebook dat ze dat happily voor je regelen!

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Jcw remklauwen autodoc

14 sep 2020, 09:56

Dank je voor de info Robbert.
Ik heb er momenteel niks nodig maar wie weet in de toekomst.....
Zouden de klauwen ook leverbaar zijn met het jcw embleem in goede kwaliteit zodat het erop blijft staan?
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Jcw remklauwen autodoc

14 sep 2020, 13:45

Nee die moet je erop plakken nick. Je kan ze via ebay of aliexpress bestellen.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Jcw remklauwen autodoc

16 sep 2020, 20:29

Heb de Budweg exemplaren onder mijn Clubman zitten. Voor mij was het een sport om originele JCW/Brembo klauwen te hebben (voor en achter) maar niet de hoofdprijs te betalen dus ben ik op onderzoek uit gegaan. Budweg exemplaren zijn niet van nieuw te onderscheiden remmen. De klauwen zijn compleet gereviseerd en opnieuw gespoten. Enkel het JCW logo ontbreekt wat makkelijk zelf te doen is door hittebestendige stickers te plaatsen (heb ik via Ebay.co.uk besteld). Vervolgens de klauwen van blanke lak voorzien en in de glascoating gezet. Je weet niet wat je ziet :D Zie mijn topic voor het complete verhaal (ook voor de achterste remklauwen).
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Jcw remklauwen autodoc

18 sep 2020, 10:39

Om hier nog even wat aan toe te voegen.. de Budweg klauwen hebben dus geen brembo/mini nummers of logo's erop staan.
In nederland is dit niet zo'n probleem, voor duitsers echter wel je krijgt ze namelijk niet "eingetragen" omdat het geen originele zijn.
Overigens is het ook de moeite waard eens na te vragen bij de dealer wat zij kunnen. Zo heb voor mijn BMW de Performance remmen upgrade gedaan (zijn dezelfde klauwen als die van de GP2) Ik heb toen alles uitgerekend met budweg klauwen, en montage materiaal, schijven en blokken gewoon van brembo. kwam toen voor de vooras uit op 850€ vervolgens eens met de dealer gesproken en die bleek wel een beetje korting te willen geven. verschil was zo klein (€100) dat ik een originele set heb besteld.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Jcw remklauwen autodoc

18 sep 2020, 19:53

MaikR53 schreef:
18 sep 2020, 10:39
Om hier nog even wat aan toe te voegen.. de Budweg klauwen hebben dus geen brembo/mini nummers of logo's erop staan.
In nederland is dit niet zo'n probleem, voor duitsers echter wel je krijgt ze namelijk niet "eingetragen" omdat het geen originele zijn.
Overigens is het ook de moeite waard eens na te vragen bij de dealer wat zij kunnen. Zo heb voor mijn BMW de Performance remmen upgrade gedaan (zijn dezelfde klauwen als die van de GP2) Ik heb toen alles uitgerekend met budweg klauwen, en montage materiaal, schijven en blokken gewoon van brembo. kwam toen voor de vooras uit op 850€ vervolgens eens met de dealer gesproken en die bleek wel een beetje korting te willen geven. verschil was zo klein (€100) dat ik een originele set heb besteld.
Je hebt een punt maar ik geloof dat het hier gaat om remmen die niet heel makkelijk te vinden zijn origineel voor een redelijke prijs...? Ik kan het mis hebben hoor maar dit zou wel een reden kunnen zijn om voor een setje Budweg remmen te gaan met een paar JCW stickers van goede kwaliteit.

Met Autoonderdelen24 (zelfde als Autodoc) heb ik zelf wel goede ervaringen als je geen haast heb met je onderdelen. De eerste keer dat ik hier bestelde duurde het een kleine 2 weken voordat ik een set remschijven in huis had, maar dan wel een paar goeie kwaliteit schijven voor een prijs waarvoor ik ze hier niet kon krijgen op de zaak met BTW aftrek... De tweede keer waren het een aantal motorsteunen die bezorgd werden in 8 dagen incl. het weekend.
Ondanks dat ik bestelde bij Autoonderdelen24 kreeg ik mijn bestelling geleverd in een oranje/zwarte doos van Autodoc, één pot nat dus! :lol:

Eerder deze week wou ik hier al op reageren maar had geen zin om het uit te tikken op het kleine scherm van mijn Iphone 5s... :s

Terug naar “MINI-tips Marktplaats en e-Bay”