Autobianchi A112 Abarth: Kop Er Af
Geplaatst: 08 apr 2012, 19:00
Beste Mini Driver`s ik ben zelf nieuwe hier en het Mini virus begint toch bij me naar binnen te sluipen maar voor dat ik een Mini aanschaf wil ik toch ff me Daily car met jullie delen
Deze Autobianchi heb ik in 2008 gekregen van een kennis en stond 3 jaar lang buiten onder een zeiltje en meer niet.
Zoals bekent is zijn Italianen en roest niet elkaars beste vriend dus ook deze heeft ZWAAR geleden onder het roest
gelukkig is mijn vader(30+ jaar ervaring) restaurateur dus begon een 2 jarig restauratie project in de vrije tijden die hij had.
Helaas heb ik geen foto`s van de restauratie mess dat ik die tegen kom een een oude HDD maar wat zo is vervangen:
Koker balken L+R
Krik steunen Voor en achter + zijkanten
Div roest plekken in het dak, zijschermen, binnekanten deuren en achterklep, koplamp houders voor en noem het maar op
er is zo wat op elk stukje paneel van de auto wel iets gelast
Na het las werk moest er een nieuw kleurtje op, omdat de OEM kleur donker blauw is heb ik gekozen voor Sepang Blauw Audi die te vinden is op de Audi R8 en RS6
Deze 2 foto`s zijn voor dat ie naar de spuiter gaat en de oranje plekken op de auto zijn allemaal gelaste plekken
En weer na 3 weken afweizigheid terug van de spuiter
En zo ziet ie er daily uit
En dan toch maar wat Spec`s
Merk: autobianchi(op papier Lancia!)
Type: A112 Elite
Bouwjaar: 1983
Gewicht: 665kg
Motorisch
4 Cilinder-lijn onderligende nokkenas
965cc Enkele Weber carburateur
48pk
71nm koppel
Terug in de tijd was deze A112`s de tegen stander van de oude Mini Coopers, klein, licht en toch van A naar B
en was er een Mini Cooper S zo ook een A112 Abarth!
Vorig jaar zei een vriend van dat hij een A112 Abarth op de sloop heeft(puur toeval) dus toch maar ff kijken en verdomt een orginele A112 Abarth uit 1983. Carrosserie helemaal vergaan maar de motor was niks mee aan de hand dus na wat overleg heb ik een A112 Abarth motor gekocht compleet met versnelbak en voor ophanging.
Specs A112 blok
4 Cilinder-lijn onderligende nokkenas
1050cc met dubbele Weber 32 mm carburateur
70pk
85nm koppel
mess stelt het niks voor 70pk maar met het gewicht van 665kg is dit motortje toch wel pittig
Verlopig heb ik de Abarth motor op de bok staan en ben bezig met schuren/onderblok opnieuw spuiten en verder dingetjes schoon maken etc. Ben niet van plan om de kop er af te halen want ik heb al met een scoop via de bougie gat gekeken en zag het er van binnen brand schoon uit.
Pics
En van de zomer (of mess nog wel eerder) weekendtje Engine-Swappen
Dat was het tot zo ver
Deze Autobianchi heb ik in 2008 gekregen van een kennis en stond 3 jaar lang buiten onder een zeiltje en meer niet.
Zoals bekent is zijn Italianen en roest niet elkaars beste vriend dus ook deze heeft ZWAAR geleden onder het roest
gelukkig is mijn vader(30+ jaar ervaring) restaurateur dus begon een 2 jarig restauratie project in de vrije tijden die hij had.
Helaas heb ik geen foto`s van de restauratie mess dat ik die tegen kom een een oude HDD maar wat zo is vervangen:
Koker balken L+R
Krik steunen Voor en achter + zijkanten
Div roest plekken in het dak, zijschermen, binnekanten deuren en achterklep, koplamp houders voor en noem het maar op
er is zo wat op elk stukje paneel van de auto wel iets gelast
Na het las werk moest er een nieuw kleurtje op, omdat de OEM kleur donker blauw is heb ik gekozen voor Sepang Blauw Audi die te vinden is op de Audi R8 en RS6
Deze 2 foto`s zijn voor dat ie naar de spuiter gaat en de oranje plekken op de auto zijn allemaal gelaste plekken
En weer na 3 weken afweizigheid terug van de spuiter
En zo ziet ie er daily uit
En dan toch maar wat Spec`s
Merk: autobianchi(op papier Lancia!)
Type: A112 Elite
Bouwjaar: 1983
Gewicht: 665kg
Motorisch
4 Cilinder-lijn onderligende nokkenas
965cc Enkele Weber carburateur
48pk
71nm koppel
Terug in de tijd was deze A112`s de tegen stander van de oude Mini Coopers, klein, licht en toch van A naar B
en was er een Mini Cooper S zo ook een A112 Abarth!
Vorig jaar zei een vriend van dat hij een A112 Abarth op de sloop heeft(puur toeval) dus toch maar ff kijken en verdomt een orginele A112 Abarth uit 1983. Carrosserie helemaal vergaan maar de motor was niks mee aan de hand dus na wat overleg heb ik een A112 Abarth motor gekocht compleet met versnelbak en voor ophanging.
Specs A112 blok
4 Cilinder-lijn onderligende nokkenas
1050cc met dubbele Weber 32 mm carburateur
70pk
85nm koppel
mess stelt het niks voor 70pk maar met het gewicht van 665kg is dit motortje toch wel pittig
Verlopig heb ik de Abarth motor op de bok staan en ben bezig met schuren/onderblok opnieuw spuiten en verder dingetjes schoon maken etc. Ben niet van plan om de kop er af te halen want ik heb al met een scoop via de bougie gat gekeken en zag het er van binnen brand schoon uit.
Pics
En van de zomer (of mess nog wel eerder) weekendtje Engine-Swappen
Dat was het tot zo ver