Lotus Elise S2 111S + een nieuwe aankoop voor erbij @ P4

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

Lotus Elise S2 111S + een nieuwe aankoop voor erbij @ P4

22 apr 2013, 22:50

Op verzoek van iDD maar even een topic aanmaken van m'n nieuwe aanwinst.
iDarkDesign schreef: Zag hier niet zo gauw een topic van jouw lotus? What gives!
iDD
Na een zoektocht van +- 2 jaar is het er dan toch eindelijk van gekomen, een Laser Blue Lotus Elise 111S.

Hij was helemaal standaard, ik heb er alleen een andere uitlaat (must) en front splitter op laten zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De achtervelgen lijken op de foto een beetje brak (door de lichtinval?) maar in het echt zijn ze dat zeker niet 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Coen op 25 aug 2015, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

22 apr 2013, 23:00

Al regelmatig zien rijden in Enschede. Mooi ding!
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

22 apr 2013, 23:07

Geweldige auto :-)) :icon_top: :-PP
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

23 apr 2013, 01:02

WOW! wat een kleur! Echt prachtig. Die frontsplitter is de boosdoener met die drempels haha! Als je die er af laat kan je overal vol gas overheen.

Wat is het beestje d'r bouwjaar? Wat voor een motor setup rij je?

lekker trappen met dat hok! :p

iDD
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

23 apr 2013, 20:18

Thanks guys!

Als het goed is heb je mij niet zien rijden in Enschede, daar ben ik nog niet geweest ;-)

Hij is van 2002, 21.800km en 1e eigenaar. Er zit het 160PK Rover VVC blok in wat echt een mooi blok is! Heb in andere Elise's proefgereden en vind het Toyotablok niet zo leuk rijden (tenzij met supercharger/turbo), zit aanzienlijk minder pit in (111R) tenzij je continu boven de 6.200 RPM rijdt.

Inderdaad, hij mag wel op de staart worden getrapt :p

Heb 2 weken terug ook met de Exige V6 meegereden, je weet echt niet wat je meemaakt :shock: Wat is dat ding SNEL! Met zo'n 210km/h over landweggetjes gereden :()

Heb jij nog wensen voor de komende tijd met de Exige?
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

23 apr 2013, 21:45

Niet bang voor problemen met de K-series Coen??
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

24 apr 2013, 14:15

Niekcarfreak schreef:Leuke auto's die Elise's! Kennis van me heeft er eentje met motor met minder pk's, heb er al eens in mogen rijden en is echt leuk, beleving is super maar in- en uitstappen vereist wat lenigheid. Zéker als het dakje erop zit.
Heb ook al eens meegereden in een Exige met 192pk Toyotablok op de Ring en dat ging als de brandweer.

Veel plezier met je Elise!
Thanks! Klopt, in en uitstappen gaat niet zo gemakkelijk maar ik plaats nu nog alles onder de noemer 'charme' ;)

De 192 pk Toyotamotor is dezelfde als in de 111R. Op het circuit een mooie motor als je altijd boven de 6.200 toeren blijft rijden maar onderin vrij doods. Heb je dat ook zo ervaren?

biermagnaat schreef:Niet bang voor problemen met de K-series Coen??
Ben een K-series gewend en het zijn best sterke blokken maar 1 ding, je moet ze goed warm rijden.
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

24 apr 2013, 15:51

Gefeliciteerd met je Lotus! Het zijn echt leuke rijders auto's en plezier is verzekerd! Wat voor andere uitlaat heb je er onder zitten, de sportuitlaat van lotus zelf? Eigenlijk moet er wel een kenteken stickertje op aan de voorkant he :wink:

Coen schreef:
Heb 2 weken terug ook met de Exige V6 meegereden, je weet echt niet wat je meemaakt :shock: Wat is dat ding SNEL! Met zo'n 210km/h over landweggetjes gereden :()
Dit was zeker tijdens 'supercharge your weekend' bij van der Kooi in Lochem? Ik heb niet meegereden met de Exige, maar wel wezen kijken, die auto klinkt echt geweldig 8) en ik kan me voorstellen dat het ook fantastisch rijdt!

Have Fun :rijden
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

24 apr 2013, 20:58

Niekcarfreak schreef:Die Rover motors zijn best goed dacht ik en een ruilblok is niet zo duur. Hier in de buurt rijdt er een Elise MK1 met +/-200pk Honda VTEC blok, dat is ook een leuke pk/gewichtsverhouding. :)


Dat schijnt inderdaad nog beter te rijden! Zeker als er ook nog een compressor op zit dan komt het vermogen op 300 pk te liggen. :P
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

25 apr 2013, 11:46

Toyota for ever! :p

Ik kon 'helaas' niet naar Supercharge your weekend, maar ga deze zomer wel een testritje maken in de V6. Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor een uitlaat je er onder hebt hangen. Zelf heb ik er een Janspeed stage... 2 (denk ik) onder hangen. LUID! maar wel lekker.

iDD
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

25 apr 2013, 12:51

Heeeel gaaf ding!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

25 apr 2013, 13:58

kimi100 schreef: Dit was zeker tijdens 'supercharge your weekend' bij van der Kooi in Lochem? Ik heb niet meegereden met de Exige, maar wel wezen kijken, die auto klinkt echt geweldig 8) en ik kan me voorstellen dat het ook fantastisch rijdt!
Klopt, dat was dat weekend. Je had echt even mee moeten rijden, was super gaaf!
kimi100 schreef:
Niekcarfreak schreef:Die Rover motors zijn best goed dacht ik en een ruilblok is niet zo duur. Hier in de buurt rijdt er een Elise MK1 met +/-200pk Honda VTEC blok, dat is ook een leuke pk/gewichtsverhouding. :)


Dat schijnt inderdaad nog beter te rijden! Zeker als er ook nog een compressor op zit dan komt het vermogen op 300 pk te liggen. :P
Klopt, het VTEC blok leggen ze er ook met enige regelmaat in. Zeker met compressor zorgt dat voor een hele snelle Elise/Exige. Ook het Audi 1.8T of 2.0T blok wordt erin gelegd met PK's tot rond de 450.
iDarkDesign schreef:Toyota for ever! :p

Ik kon 'helaas' niet naar Supercharge your weekend, maar ga deze zomer wel een testritje maken in de V6. Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor een uitlaat je er onder hebt hangen. Zelf heb ik er een Janspeed stage... 2 (denk ik) onder hangen. LUID! maar wel lekker.

iDD
Haha! Tuurlijk, een supercharged Toyota blok is natuurlijk helemaal gaaf maar tussen de vergelijking van een 111S of 111R vind ik het Rover blok toch echt mooier. Een supercharged Toyota Elise zat er helaas niet meer in.

Vooral in de 2e cam klikt de Exige van jou vast super luid.

2 weken terug door de 2 tunnels gereden bij Roermond en Swalmen. Dat is LUID! En GAAF! Wat een kabaal! Daar kon ik geen genoeg van krijgen 8)

Deze uitlaat heb ik eronder. Zelfde vorm als de Larini Club Sport. Uiteindelijk wil ik de Club Sport er nog wel onder leggen.
wiki.seloc.org/a/Exhaust_silencers_for_Elise_S2,_K_series_engine#Hayward_.26_Scott

Weet wel dat je na de proefrit met Exige V6 verkocht bent en je je eigen Exige vast minder mooi vindt....... Althans, dat had ik :roll: :mrgreen:
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

25 apr 2013, 16:54

Coen schreef:
kimi100 schreef: Dit was zeker tijdens 'supercharge your weekend' bij van der Kooi in Lochem? Ik heb niet meegereden met de Exige, maar wel wezen kijken, die auto klinkt echt geweldig 8) en ik kan me voorstellen dat het ook fantastisch rijdt!
Klopt, dat was dat weekend. Je had echt even mee moeten rijden, was super gaaf!
O ja dat geloof ik graag dat het super gaaf was! Alleen wij waren er zondag middag en toen was het behoorlijk druk, zeker voor de Exige ritjes. Aangezien het heerlijk weer was, en wij niet zo'n zin hadden om lang te wachten, maar besloten om het ritje dat was uitgezet te gaan rijden en dit was ook erg leuk, dus achteraf geen spijt gehad.

Jij was er zeker zaterdag?, want ik heb je Lotus daar niet gezien.

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”