mush's hobbybobbak e46 328i = verkocht

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

mush's hobbybobbak e46 328i = verkocht

10 mar 2014, 16:29

Hij staat hier alweer een paar weekjes voor de deur (voor mijn doen best lang... :mrgreen: ) en vond het wel even tijd worden voor een topicje..(voor zolang ik 'm heb..)

wat is het dan? Nou, zoals de titel al doet vermoeden een rasechte BMW e46 met dikke 6-in-lijn zoals het hoort, dit keer een 2,8 liter met 193 paarden. Na de verkoop van de MINI had ik wel weer even zin in een ander projectie dan een MINI. Verandering van spijs doet eten zeg maar. De e46 staat al tijden hoog op mn lijstje want: tijdloos, goed gebouwd, betrouwbaar, betaalbaar, veel aanbod en veel uitvoering (coupe, sedan, touring, cabrio). Dus op zoek gegaan naar een e46 met wat werk. Na wat rondsnuffelen uitgekomen bij deze e46 328i sedan. Met net iets meer dan 190dkm op de klok, navi, sportinterieur (stof helaas), MF stuur, climate control en met wat werk. Kortom, precies wat ik zocht. Dus kijken, rijden en gekocht. Omdat plaatjes het veel beter doen dan woorden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals de oplettende kijker/lezer ongetwijfeld direct opmerkt ontbreekt er een nier. Nou kan je prima met 1 nier door het leven, maar toch moet daar een nieuwe in. Die nier hebben we zelf gesloopt, de motorkap vergrendeling RV was niet helemaal fris en we dachten hem weer gangbaar gemaakt te hebben, maar niets bleek minder waar. Dus nadat we de kap dicht gekwakt hadden kwam de vergrendeling helemaal niet meer los. Dus de nier er uit gesloopt en vanaf die kant konden we de vergrendeling ontgrendelen en de kap weer open krijgen. Ach ja, soms moet je eerst dom doen om slim te worden zullen we maar zeggen.

Ondertussen heb ik een paar dingetjes kunnen doen, te weten:

- kleppendekselpakking vervangen: komt vaker voor bij dit blok en doordat de olie dan op het uitlaatspruitstuk lekt, gaat de boel nogal stinken en roken. En als je maar lang genoeg doorrijdt vliegt de boel vanzelf een keer in de fik. Dus vervangen en tegelijkertijd nog een pakking van het oliefilterhuis vervangen.

plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

uhm….

Afbeelding

Ondertussen had ik een leren interieur gescoord incl deurpanelen en interieurlijsten in hoogglans zwart. Het stoffen interieur is behoorlijk vies en de originele lijsten waren titanium en dat vind ik niet zo heel geweldig..

set:

Afbeelding
Afbeelding

dus, zo was het:

Afbeelding
Afbeelding

Interieur er uit slopen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En voorzien van leer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oude deurpaneel:

Afbeelding

nieuw deurpaneel: (andere kant, but you get the idea)

Afbeelding

Niet op de foto maar alle dash panelen zijn inmiddels ook vervangen voor hoogglans zwart.

Wat moet gaat er verder nog gebeuren:

- cd-wisselaar vervangen (ligt klaar)
- nieuwe nieren
- nieuwe koplampen
- nieuwe mistlampen
- nieuw motorkap embleem
- nieuw raammechanisme LV
- nog wat interieurdingetjes
- nieuwe kentekenplaten met opgelegde letters

als dat gedaan is ga ik op zoek naar een zwarte hemel. En mss wel een nieuw spruitstuk. En ik bedenk vast nog wel meer dingetjes... :mrgreen:

Dus, so far….more to come
Laatst gewijzigd door mushrop op 11 aug 2014, 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 16:40

Leuk hobby-hok Rob! Leuk topic ook!

Interieur is goed ge-upgrade! 8) 8)


Trouwens wat een droomvrouw heb jij; gewoon een halve auto aan onderdelen in de woonkamer! Respect! :mrgreen:
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 16:55

Had laatst nog met Me vriendin over een E46!
Blijf ik toch stiekem een van de mooiste modellen!

En jeetje wat een verschil zo dat nieuwe interieur!
Vele malen beter!!

Succes ermee!!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jun 2012, 23:03

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 17:45

Dat interieur staat super dik en zit volgens mij ook 100x beter :D nice beemer en vind de E46 na de E30 toch wel de dikste 3 serie!

Ga je de nieuwe nieren weer chrome doen of worden ze zwart?
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 18:00

Thnx guys

Grill wordt denk ik weer een chromen met zwarte spijltjes. Alhoewel er eigenlijk een volledig chromen op een 6 cilinder hoort (af-fabriek). Mss kwak ik er nog wel een M-pakketje op, dan zou denk ik een zwarte grill mooier zijn. Alhoewel, er zit geen shadowline op….hm…chroom met zwarte spijltjes zal het wel worden denk ik... :lol:

oh, en om eerlijk te zijn zaten de stoffen sportstoelen beter dan de leren sportstoelen. Maar leer is gewoon veel mooier, maar bij stof zit je er meer "in" en bij leer meer "op" als je begrijpt wat ik bedoel...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: omg. Utrecht
Berichten: 2007
Lid geworden op: 10 sep 2013, 19:33

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 18:44

Lekker bezig Rob! :)
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jun 2012, 23:03

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 18:59

Yep ik begrijp 'em.. Stof is wat zachter dan leer. Maar leer is gewoon mooier :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 19:06

Eindelijk de plaatjes.. Ben benieuwd wat je er van gaat maken en of je de auto lang genoeg daarvoor in je bezit hebt.
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 19:24

Leer ruikt ook beter. Zo'n spruitstuk kost geen reet via Ebay en levert behoorlijk wat op.

Succes!
PjV
Be Mini
Be Mini
Locatie: TH
Berichten: 554
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:02

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 19:40

Snif, mijn oude liefde (de E46 dan hè :mrgreen: )
Het blijven de mooiste BMW's die er zijn en deze heeft ook nog eens een geweldig blok.
Met wat ze nu uitbrengen is het niet waarschijnlijk dat er ooit een mooiere komt...

Komen er nog goodies onder (sper?)
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 20:49

Blijft een van de auto's die heeeeeel hoog op me wishlist staat. Mooi om te zien dat je de auto mooie upgrades geeft dat verdiend het model
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 20:57

Leuk dat je weer een nieuwe hobby auto hebt Rob, maar dat kon eigenlijk ook niet anders :) E46 blijft inderdaad een van de mooiste modellen! Zeker met zo'n lekkere 6 cilinder 8)
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: NL
Berichten: 1846
Lid geworden op: 31 mei 2007, 20:46

Re: mush's hobbybobbak e46 328i

10 mar 2014, 21:24

Leuk hobbyprojectje Rob.
Houd je uit de kroeg zo'n Beemer ;-)

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”