Dutchie's 330i | Project Drift | Bimmerfest'16

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

02 sep 2015, 11:31

mochten je voordempers nog eens stuk gaan... heb ik misschien nog wel een setje beschikbaar voor je ;-)
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

02 sep 2015, 13:22

Bedankt voor het aanbod, maar als ze nu weer kapot gaan ga ik direct voor een K-sport of BC Racing set :)

Maar dat nog wel ff duren haha!
HOFF PERFORMANCE
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

02 sep 2015, 13:29

Dutchie schreef:Bedankt voor het aanbod, maar als ze nu weer kapot gaan ga ik direct voor een K-sport of BC Racing set :)

Maar dat nog wel ff duren haha!

"direct voor Ksport of BC racing." omdat dat "je van het is" ? :)

Maar no worries :)

hebben wat spullen liggen dus moest aan je denken... :) thats all
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

07 sep 2015, 16:04

Ksport en BC Racing focussen zich goed op het driften en hebben er speciale sets voor (die goed tegen zijwaartse krachten kunnen). De meesten die ik ken rijden op BC Racing en die zijn niet kapot te krijgen :D Vandaar de keuze voor een van die 2 merken.
HOFF PERFORMANCE
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 sep 2015, 16:09

Dutchie schreef:Ksport en BC Racing focussen zich goed op het driften en hebben er speciale sets voor (die goed tegen zijwaartse krachten kunnen). De meesten die ik ken rijden op BC Racing en die zijn niet kapot te krijgen :D Vandaar de keuze voor een van die 2 merken.

Cool :) kun je mij wat meer vertellen over het opvangen van de sideload? :) nooit te oud om te leren natuurlijk :)
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37
Locatie: Veghel
Contacteer:

07 sep 2015, 17:16

In Amerika rijden er idd ook een hele boel pro's op bc.

Denk aan onder andere een ryan tuerck die redelijk mee doet boven aan de rankings.
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5600
Lid geworden op: 08 mar 2011, 12:48
Locatie: Almere
Contacteer:

07 sep 2015, 18:01

Maar zegt dat iets over de kwaliteit van het spul, of over de sponsorbudgetten? ;)
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 sep 2015, 19:19

Wat Martijn zegt...

Ryan rijdt bijv. ook met auto's van HGK latvia.. en geloof mij.. deze mannen rijden niet op D2/Ksport/BCracing/STD :)

maar each to their own.. was alleen nieuwsgierig waarom deze twintube dempers met weinig slag zo goed tegen sideforce kunnen :)


Laten we voorop stellen dat ik niet probeer iets anders af te zeiken oid.... gewoon nieuwsgierig :)
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

08 sep 2015, 15:38

Heeft volgens mij met het materiaal en de dikte van de piston shaft te maken, de E39 M5 KW's die ik nu achter heb zijn ook veeeel dikker dan die van de Schmiedmann dempers.

Nou rijden de FD guys wel op wat dikkere setjes (fully adjustable, compleet ander ontwerp) dan een setje wat ik aan zou schaffen, maar gaat jaren mee, is super stug, flink adjustable en ziet er gelikt uit :p
HOFF PERFORMANCE
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

08 sep 2015, 23:28

Dutchie schreef:Heeft volgens mij met het materiaal en de dikte van de piston shaft te maken, de E39 M5 KW's die ik nu achter heb zijn ook veeeel dikker dan die van de Schmiedmann dempers.

Nou rijden de FD guys wel op wat dikkere setjes (fully adjustable, compleet ander ontwerp) dan een setje wat ik aan zou schaffen, maar gaat jaren mee, is super stug, flink adjustable en ziet er gelikt uit :p

Oke, ik zie nog niet echt een reden waarom ze de sideload beter op kunnen pakken..
ik weet bijv. bij Proflex dat de rally sets de sideload super op kunnen vangen omdat de zuigerstang op 3 punten word ondersteund en geleid.. BIJNA uniek. 9 van de 10 shocks die een verstelbare lower case hebben zijn china/taiwan dempers (niks mis mee) en vaak te kort door het design en ook twintube.
KW is ook gewoon een tuintube net als onze Evo-1's.. niks mis mee hoor! :) alleen niet te vergelijken met monotube designs. Ook niet kwa geleiding enz.. :)

I'll leave you to it :)
ik lees en kijk altijd graag naar je project!! Keep it up. En vooral lekker doen waar je zin in hebt!! :)

gr.

Coen
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

09 sep 2015, 09:43

Haha ja in mijn geval (ook budget technisch) kijk ik eerder naar wat de goedkopere optie is en of anderen er wel of geen problemen mee hebben. Ik geloof dat de K-sport drift set wel een monotube design is.
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

23 sep 2015, 09:30

Eindelijk weer tijd voor wat mods, denk dat ik hier veel plezier van ga hebben :)

Afbeelding

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

26 sep 2015, 19:00

Zaterdag, Diff dag.

Om 8 uur begon F1, dus om 9 maar gelijk begonnen :()

Afbeelding

Oude olie uit het diff fikken

Afbeelding

2.93 eronder uit

Afbeelding

3.38 vastgebakken, en klaar voor een kleurtje.

Afbeelding

Primer..

Afbeelding

Lak..

Afbeelding

en eronder!

Afbeelding

Stiekem even getest, gelijk wielspin bij 2000 toeren, en trekt veel harder als eerst :dansen

Mission accomplished.
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

11 okt 2015, 12:12

Bij deze de volledige update omtrent de ombouw van M54 naar M50B25 spruitstuk.

Het vergt minimale aanpassingen, maar is al met al zo gebeurd!
De key van deze ombouw is afstelling!

Afbeelding

Carterventilatie is ook gefixt, nu alleen nog een filtertje voor de ICV (Idle Control Valve)
Bij mij was achteraf alleen het traject van luchtfilter naar throttle body een probleempje, maar dat is prima opgelost. Zie hier:

AfbeeldingDutchie-6366 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6367 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6368 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6370 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6371 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6373 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6374 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6375 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6376 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6377 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6378 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6379 by Kevin Hoff, on Flickr
HOFF PERFORMANCE
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37
Locatie: Veghel
Contacteer:

11 okt 2015, 18:38

Lekker mods weer. En nog betere foto's!!

Nom nom nom
Dutchie schreef:
AfbeeldingDutchie-6367 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6368 by Kevin Hoff, on Flickr

AfbeeldingDutchie-6379 by Kevin Hoff, on Flickr
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Plaats reactie

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”