Dutchie's 330i | Project Drift | Bimmerfest'16

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

05 jan 2016, 11:13

:lol:
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

12 jan 2016, 10:12

Weeze/Zandvoort/Emmen uitlaatje maken, originele 330 lijn pasmaken op de spaghetti :)

Afbeelding

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

26 jan 2016, 13:39

Auto een stukkie stiller voor de stillere driftdagen :()
https://www.facebook.com/mariuskevindri ... 701111654/
HOFF PERFORMANCE
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37
Locatie: Veghel
Contacteer:

26 jan 2016, 14:58

Hahaha bijna stealth modus..
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

03 mar 2016, 16:02

HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

11 mar 2016, 10:09

Door Bimmerportal uitverkozen tot de #1 bekendste BMW drifter van Nederland! :)) Thanks all!

http://bimmerportal.nl/BMW-nieuws/top-1 ... fters.html
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

21 mar 2016, 15:10

Gisteren (Zondag 20 Maart) een lekker driftdagje gehad op Emmen!

De eerste keer dat beide auto's in hun nieuwe vorm bij elkaar waren, en uberhaupt het eerste evenement van mijn auto in nieuwe livery.

Afbeelding

Weer een mooi dagje kunnen testen, en kunnen kijken wat ik aan moet gaan passen. helaas was dat laatste meer dan gehoopt. één conclusie kon ik in ieder geval snel trekken, de motor is geweldig! Het koppel, de power, en vooral hét geluid.. heerlijk! Onderstel mag ik ook absoluut niet over klagen, het grip niveau van mijn E46 t.o.v de E36's is gigantisch veel hoger, waardoor ik heel veel meer snelheid had ondanks ik op veel hoek reed.

Vorige week het probleem met links remmen opgelost, dacht ik. remmen en gas geven tegelijk ging inderdaad! maar iedere keer als ik het deed sloeg de auto in noodloop.. dus #1, electronica.

De eerste heat kwam ik er al direct achter dat de versnellingsbak nog steeds k*t is. synchro 3e versnelling is sowieso gaar, en na een aantal rondjes begint de bak aardig ernstig te rammelen, zelfs met de dikke olie. dus #2, versnellingsbak.

Als klap op de vuurpijl begon vanaf de 3e heat de koppeling te plakken.. de dikke sinterplaat die 500+pk en 750+nm aan zou moeten kunnen vind de 300pk en 360nm blijkbaar al niet leuk.. als ik de koppeling intrapte kwam deze niet meer terug, aka het wordt te warm, of de koppeling is ruk, of wat dan ook. een rondje af laten koelen en dan ging het wel voor wat rondjes, maar dit hoort niet. dus, #3, koppeling.

Ondanks dit alles heb ik toch nog kunnen genieten, en nu dus lekker nagenieten van de foto's en filmpjes, nu de auto klaarmaken voor Bimmerfest!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37
Locatie: Veghel
Contacteer:

21 mar 2016, 16:26

Maar hoe kan de koppeling dan zo heet worden. Het ziet er aardig nat uit daar?? Dus je zou zeggen dat er niet zo super veel stress etc op zou moeten komen. Slipt deze niet een beetje ofzo waar t probleem vandaan kan komen. Want kwa specs is t idd overkill wat je al aan geeft..
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

21 mar 2016, 21:39

Nee totaal geen slip, ik ben eerlijk gezegd bang dat de bak te war wordt door de uitlaat, de spruitstukken lopen direct langs de bak, dan wordt de bakolie en koppeling ook gigantisch heet.. En zo'n sinterplaat gaat dan gewoon plakken.
HOFF PERFORMANCE
marcok
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 mei 2014, 12:37
Locatie: omg Eindhoven

24 mar 2016, 15:09

Misschien een idee om de boel in de pakken met heatwrap en eens kijken wat dat doet? Kan je misschien uitsluiten of het de koppeling is of niet.
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

28 mar 2016, 19:16

Ja heatwrap om de uitlaat en op de bak zal de enige oplossing zijn, ik heb de bak en de koppeling eraf en de koppeling is nog goed.
HOFF PERFORMANCE
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37
Locatie: Veghel
Contacteer:

29 mar 2016, 00:16

Gelukkig. Dan snel aan de shielding gaan werken zodat de bak wat minder heet wordt.
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

31 mar 2016, 09:50

Versnellingsbak eronderuit gevist, en de koppeling is gelukkig nog goed, alleen drukgroep is goed verbrand, en vliegwiel kan ook wel een kuurtje gebruiken denk ik.

Eerst het Twingo hok APK waardig krijgen, en dan kan ik de bak uit elkaar gaan trekken om te zien wat de schade is..
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

10 mei 2016, 10:05

Afgelopen tijd de versnellingsbak geïnspecteerd, olie ververst en die zag er nog goed uit, geen metaal deeltjes dus denk dat de bak niet extreem veel geleden heeft. Daarnaast wel het schakelmechanisme gereviseerd zodat ie weer soepel schakelt en de pook voor de 3e versnelling blijft staan in neutraal.

Reserve koppelingsplaat gemonteerd voor de zekerheid, het gat in de bak afgedicht met een stuk hitteschild, en het gedeelte van de spruitstuk dat langs het gat liep in de heatwrap gezet. wat een verschil maakt zo'n heatwrap! waarbij de spruitstukken gloeiend heet worden, kun je de heatwrap gewoon vastpakken bij wijze van.

Tevens ook de straightpipe weer gemonteerd, aangezien de stille uitlaat véél teveel tegendruk genereerd, waardoor de motor gigantisch knijpt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 mar 2014, 10:41
Locatie: Helmond

10 mei 2016, 10:13

Video voor de liefhebbers, voordeel van de stille uitlaat was dat je alleen het inductie geluid hoort :))

[BBvideo 650,395]https://www.youtube.com/watch?v=yM8juk_WVac[/BBvideo]
HOFF PERFORMANCE
Plaats reactie

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”