Tommy's tweede ride: Porsche Cayman

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

Tommy's tweede ride: Porsche Cayman

28 mei 2015, 10:10

De tweede auto (een clio van 2001) was aan vervanging toe, bij de volgende keuring zouden er nieuwe banden, remmen en schijven op moeten, alsook een distributieriem. De elektrische ramen deden het ook niet meer en er zat een grote barst in de voorruit. Kosten genoeg dus en niet meer de moeite om er nog veel geld in te steken, dus beslist om naar iets anders te gaan kijken.

Eerst wat zitten kijken in de prijsklasse 10-15 000 euro naar jonge tweedehands hatchbacks, om tot de conclusie te komen dat het veel geld is voor de zoveelste clio/C4/Giulietta etc. Ook is er altijd wel iets wat me niet echt aansprak in elk model. Een A3 met wat opties had ik misschien ook wel zin in, maar daarvoor moest ik minstens 30000 euro neertellen als ik het nieuwe model wou. Anderzijds rijden er ook daar veel te veel exemplaren van rond.

Dan maar het budget wat omhoog getrokken en tot mijn verbazing kwamen Boxsters en Caymans van de 987 generatie in het vizier. Even nagerekend of een 2.7 motor betaalbaar is in taks, verzekering en onderhoud (het verbruik is ook net iets hoger dan een 1.5 diesel) en uiteindelijk de zoektocht naar een Cayman gestart.

Het aanbod is niet zo heel uitgebreid, maar ook niet onbestaand. Ik wou absoluut geen zwart interieur, dus de keuze was meteen al heel wat beperkter. Even ook over de grens gekeken in Duitsland, maar telkens minstens 300km enkele rit doen om een auto te gaan bekijken leek mij toch ook niet ideaal.
Na een tip viel mijn oog op een advertentie zonder foto's, maar bij een officiële Porsche dealer hier niet zo ver vandaan. Een 2008 Cayman in de juiste kleurstelling, slechts 18000 km, en met de essentiële opties (automatische airco, cruise control, en navigatie). Vraagprijs net geen 30000 euro.
Geen toffe speeltjes als een klappenauspuff of PASM, maar wel een dubbele uitlaat, sportzetels en een volledig leder interieur.
Afspraak gemaakt om te gaan kijken en de auto was werkelijk in nieuwstaat, afspraak gemaakt voor een testrit, en dan weet je dat je eigenlijk al verkocht bent.
Dat hij in een officiële garage stond, daar nieuw gekocht is en op onderhoud is geweest, was een belangrijke factor. Nog wat kunnen onderhandelen en uiteindelijk gekocht voor een prijs die lager was dan wat we voor de Mini nieuw betaald hebben.

Ondertussen staat de Cayman sinds eind januari voor de deur en hebben we er reeds 5000km in gebold. Een waar genot! De klank van de motor, de wegligging en de duw in de rug als je op dat rechterpedaal duwt, fan-tas-tisch!

Tijd voor foto's:

Zo stond hij in de garage, mooi opgeblonken:
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens de testrit:
Afbeelding

At home:
Afbeelding
Afbeelding

Het interieur:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen ook van een setje originele 19" zomervelgen voorzien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Tommy's tweede ride: Porsche Cayman

28 mei 2015, 10:23

Creme leder interieur is mooi, maar dit is wel heeeeeeel veel! Of valt het in t echt wel mee hoe overweldigend dit is?

Maar echt een mooie auto!

Zijn er mods in aantocht? :mrgreen: Een klappenauspuff oid? ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Tommy's tweede ride: Porsche Cayman

28 mei 2015, 10:33

Gefeliciteerd met de aankoop, mooie Porsche! De Cayman blijft vaak een beetje ondergewaardeerd model, maar dat is in mijn ogen volledig onterecht! Echt een dik apparaat zo, geniet er van! :rijden
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

Re: Tommy's tweede ride: Porsche Cayman

28 mei 2015, 10:39

Dat beige valt echt wel mee hoor, al hoefden voor mij de A stijlen en hemel niet per se mee in het beige te zijn. Hij heeft ook donkergrijze tapijten, wat echt ook veel scheelt ten opzichte van beige tapijten. De grijze kuipen van de sportzetels maken ook een verschil.

Qua mods gaan er waarschijnlijk nog wat ledjes komen in de nummerplaatverlichting en de standlichten. Verder heb ik de Bose subwoofer opgevuld met kussenvulling tegen het erg ‘boomige' geluid. (Die mod heb ik op een Amerikaans forum gevonden, duurt 10 minuten, kost niks en maakt er een erg aangenaam soundsysteem van.)
Ik heb ook een bluetooth streaming kit geïnstalleerd (Tranzit Blu) om muziek van op de iphone op de radio te krijgen.

Andere mods blijven voorlopig uit, zo'n klappenauspuff was leuk geweest, maar veel meer dan een (nog) beter geluid krijg je er niet mee.
Ik was trouwens al bijna geruïneerd door die nieuwe velgen en banden.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

Re: Tommy's tweede ride: Porsche Cayman

28 mei 2015, 10:57

Ja, sommigen vinden dit geen echte Porsche, maar dat zal me worst wezen.
Een 911 is inderdaad nog iets anders, en op termijn zou ik er ook wel eentje willen, maar tot zolang is dit meer dan voldoende!

Veel reviews geven zelfs ook aan dat de Cayman eigenlijk een betere gewichtsverdeling heeft, en beter rijdt dan een 911. Mocht hij evenveel power krijgen zou hij ook makkelijk zijn grotere broer 'verslaan' (de nieuwe GT4 doet dit dan ook).
Maar eigenlijk maakt dat allemaal niet uit. De cayman is een geweldige auto, zeker voor zijn prijs tweedehands, heeft een mooie lijn en kom je niet zoveel tegen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Tommy's tweede ride: Porsche Cayman

28 mei 2015, 11:03

Ik wil net zeggen, volgens de reviews van de GT4 is de 911 eigenlijk al een beetje verslagen.
He 911 is gewoon meer auto, of het daadwerkelijk nodig is, of het iets toevoegt, dat is een tweede.

Lekker genieten van de baby-911 :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Tommy's tweede ride: Porsche Cayman

28 mei 2015, 11:24

dikke ride zeg
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Tommy's tweede ride: Porsche Cayman

28 mei 2015, 11:36

Geweldige machine en inderdaad "net iets anders" dan de auto's in het 10-15.000 euro budget... :mrgreen:

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”