Remon's nieuwe monster

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Remon's nieuwe monster

16 dec 2015, 19:44

http://www.braid-wheels.nl/wp-content/u ... e-2013.pdf

Braid Winrace bijvoorbeeld in het zwart...
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

18 dec 2015, 00:11

Voor de straatwielen hoef ik niet persé een super lichte set te hebben. De originele wielen met semi slicks gebruik ik wel als ik echt het circuit op ga.

Gezien ik van laag en breed hou ben ik nu aan het kijken naar XXR 530's, alleen denk dat de puristen dat niks vinden, is wat show dan go :) Ik moet nog even aan het meten gaan, maar ik denk dat ik voor 7J en achter 9.75J kwijt kan Afbeelding Enige wat ik dan nog moet bekijken is of, en zoja hoever, de wielen dan buiten de carroserie komen aan de achterkant. Lijkt me namelijk wel heel gaaf staanAfbeelding
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Remon's nieuwe monster

18 dec 2015, 08:12

Je gaat dan wel de hele uitgebalanceerde Lotus setup om zeep helpen, wil je dat? Er zit niet voor niks 16" voor en 17" achter. Voor kun je nog veilig iets breder gaan maar dit is niet bevordelijk voor de wegligging, waar de Elise eigenlijk juist in uitblinkt... Waarom kijk je niet naar een setje Exige velgen?
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

22 dec 2015, 17:07

chill-es schreef:Je gaat dan wel de hele uitgebalanceerde Lotus setup om zeep helpen, wil je dat? Er zit niet voor niks 16" voor en 17" achter. Voor kun je nog veilig iets breder gaan maar dit is niet bevordelijk voor de wegligging, waar de Elise eigenlijk juist in uitblinkt... Waarom kijk je niet naar een setje Exige velgen?
Ben ik met je eens, maar ik hoef voor mijn straatwielen niet de ultieme rijders specs te hebben. Daarnaast zijn de standaard wielen van latere versies aan de voorkant ook al 6.5J i.p.v. 5.5J.
Het 9.75J idee heb ik al wel laten varen, dit wordt gewoon TE ben ik bang. Nu aan het kijken naar 7J voor en 8.75J achter. Daarnaast ben ik me ook aan het orienteren om de LHD ombouw te gaan doen deze winter, alleen de materiaalkosten had ik een heel stuk lager ingeschat :shock:
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Remon's nieuwe monster

22 dec 2015, 17:20

Stuur lekker rechts laten zitten? Als ik zo'n auto zou kopen waarvan het stuur naar links is omgebouwd dan zou ik willen weten door welke gerenommeerde Lotus specialist het gedaan is. Als dan blijkt dat de eigenaar er "zelf aan heeft lopen prutsen" zou mijn interesse (lees: waarde van de auto) flink dalen.

Dat is mijn idee maar kan het helemaal mis hebben....
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

22 dec 2015, 19:21

peter schreef:Stuur lekker rechts laten zitten? Als ik zo'n auto zou kopen waarvan het stuur naar links is omgebouwd dan zou ik willen weten door welke gerenommeerde Lotus specialist het gedaan is. Als dan blijkt dat de eigenaar er "zelf aan heeft lopen prutsen" zou mijn interesse (lees: waarde van de auto) flink dalen.

Dat is mijn idee maar kan het helemaal mis hebben....
De ombouw zelf is geen rocket science, mits de juiste onderdelen gebruikt worden en er genoeg tijd voor is genomen. De ombouw is in principe volledig "schroefbaar" zonder te hoeven zagen/breken in de originele delen en daarom best te doen als je weet waar je mee bezig bent. Ik heb ook al een aantal voorbeelden voorbij zien komen van ombouwen waarbij veel RHD onderdelen hergebruikt zijn en het dus een zaag en plakfestijn is geworden, dit is vaak puur voor de handel omgebouwd. Gezien ik van plan ben toch wel heel wat jaartjes met de Elise te gaan rijden wil ik uiteraard wel dat het goed gebeurd, maar de meerwaarde om het door een Lotus specialist o.i.d. te laten doen zie ik niet. Als ik het ga doen dan zal ik uiteraard alles zorgvuldig gaan documenteren! Maargoed, eerst maar even kijken of ik het überhaupt ga doen Afbeelding
Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

14 jan 2016, 11:47

Ik heb besloten om hem toch komende winter van RHD naar LHD om te bouwen. De meeste onderdelen heb ik al binnen en vrijdag de 22e ga ik beginnen met dit project. Hopelijk ben ik dan medio maart klaar, mooi op tijd voor de lente :)

Verdere wishlist voor de komende tijd:
- Radiateur upgrade (volgens mij is de huidige lek, moet ik nog even checken)
- Originele motorkap grills weer plaatsen (nu helemaal open)
- Andere (originele) zwarte diffuser
- Zwarte strepen van motorkap verwijderen
- Eltech side skirts
- Zwarte frontlip
- Ronde uitlaat eindstukken welke beter in het rooster passen (groter + minder uitsteken)
- Remklauwen geel/goud i.p.v. rood
- Andere velgen (nog even op een laag pitje i.v.m. andere uitgaven)
- Gele xenon? (twijfel ik nog over)

Al met al weer een best lijstje dus, maar LHD ombouw heeft nu even prio 1 :)
Afbeelding
iDuc
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 dec 2015, 15:45

Re: Remon's nieuwe monster

14 jan 2016, 12:17

Geweldige auto!! Complimenten
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

24 jan 2016, 13:41

Ondertussen begonnen met de demontage van de Elise voor de LHD ombouw. Afgelopen vrijdag heb ik 13 uur aan gewerkt en ben ik een heel eind gekomen. Het meeste tijd ben ik bezig geweest met een aantal delen welke geschroefd en gekit zitten, ze hebben daar in Engeland wel hele goede kit gebruikt AfbeeldingDit is helaas ook nog niet klaar, daar gaan nog wel wat uurtjes in zitten.

Komende week komen de laatste onderdelen als het goed is binnen vanuit Engeland/Duitsland, dan wil ik een aantal dagen achter elkaar doorgaan en hoop ik dat hij sowieso eind februari klaar is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Ook heb ik nog even Photoshop aangeslingerd, ik denk dat ik weet welke velgen eronder gaan komen 8)

Afbeelding
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: Remon's nieuwe monster

24 jan 2016, 14:38

is er tegenwoordig een goede oplossing voor de dashtop?
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

24 jan 2016, 14:51

coendek schreef:is er tegenwoordig een goede oplossing voor de dashtop?
Er is een aftermarket carbon versie beschikbaar die je ook weer kunt bekleden.

Ik ga de originele aanpassen, naar mijn idee is dit heel goed netjes te doen. Mocht dit om wat voor reden toch niet netjes worden dan doe ik alsnog die aftermarket.
Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Remon's nieuwe monster

24 jan 2016, 16:29

Goed bezig! Die Photoshop is heel dik 8) Hopelijk lukt het om dit voor elkaar te krijgen!
iDuc
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 dec 2015, 15:45

Re: Remon's nieuwe monster

25 jan 2016, 16:24

Die wielen staan heel fijn onder de Lotus!!
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Remon's nieuwe monster

25 jan 2016, 16:36

Ziet er dik uit! Wel leuk om te zien dat je toch achter nog een inchje groter dan voor hebt geshopt, lijkt mij goed dit te behouden om lekker te kunnen blijven sturen.
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

25 jan 2016, 23:06

Thanks voor de reacties! Het zal er in het echt wel iets anders uitzien ben ik bang, iets minder concave achter...
chill-es schreef:Ziet er dik uit! Wel leuk om te zien dat je toch achter nog een inchje groter dan voor hebt geshopt, lijkt mij goed dit te behouden om lekker te kunnen blijven sturen.
Ja ik wil wel het originele verschil houden en allebei een maatje omhoog gaan. 17x7 op de vooras en 18x8.75 achter. Moet gaan passen volgens mijn berekeningen, alleen even kijken hoe laag ik daarmee kan :)
Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”