BMW E36 Roadster

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1164
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

BMW E36 Roadster

19 okt 2018, 11:30

Hier ook maar eens updaten...
Onlangs de 4 Grand Coupe eruit en weer terug naar Mini....pfff...wat een verademing.
Niet dat zo'n 4 geen fijne auto is maar als te kieskeurig bent (wat echt niet altijd prettig is) ga je je snel storen aan zaken die niet helemaal naar je zin zijn.
Maar goed, dit topic, bevriende rides gaat niet over wat ik niet meer heb :roll:

De 'hobby' auto, da's wel (naar mijn idee!) een beamer met gevoel en emotie.
Momenteel zo vlak voor de winter geschorst en in de stalling een BMW Z3 2.2, 120K gelopen uit 2002.
Geheel oem, widebody, straight six onder de kap, zwart leer, sportstoelen, automaat.
Niet supersnel maar wat een geluid en souplesse om hiermee rond te cruisen.

Van origine een Duitse zzz, maar wel een waarvan ik de hele documentatie en historie heb weten te bemachtigen.
Uiterst nette staat, goed onderhoud en vorig jaar een aantal preventieve zaken laten vervangen;
-Banden
-Waterpomp & slangen
-Diverse onderstel rubbers
-Speling voorstoelen verholpen (bekend euvel van een zzz)
Vooralsnog genoeg, een auto van bijna 17 jaar oud hoeft naar mijn idee geen nieuwe auto te worden!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
F56S JCW PRO LCI
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: BMW E36 Roadster

19 okt 2018, 13:09

Mooi ding hoor! En ook in een fraaie kleurencombi, ze zijn er ook met zo'n h#*rig rood interieur (brrr).
Die schitterende sound, dakje open, heerlijk 😊

Wat was we allemaal mis aan die 4GC dan? Ik vind dat wel de mooiste BMW in het programma momenteel.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: BMW E36 Roadster

19 okt 2018, 13:18

Dit was de auto die bij mij op nummer 1 stond toen ik op zoek was naar mijn eerste auto, maar als daagse auto is hij niet ideaal en de aanschaf prijs was vrij hoog voor een mooi exemplaar, vandaar dat ik uitgekomen ben bij Mini! Niet dat dat zo praktisch is maar het rijd geweldig, ik was direct weg van zijn uiterlijk en rijeigenschappen.

Een heel mooi model zo’n Z3!!
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1164
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: BMW E36 Roadster

19 okt 2018, 16:50

Is niets mis met een 420 GC Mark, alleen niet mijn ding.
Vele zullen mij voor gek verklaren maar de 2.0 turbo modeljaar ‘16 (degene met dubbele uitlaat) vind ik in een 4 te licht en moet erg zijn best doen als je iets sportiever zou willen rijden. Wat zenuwachtig gedrag en veel reactie vanuit de automaat, zeker in sportstand.
Een prachtige auto, zeker, maar naar mijn idee moet je minimaal doorsparen voor een 435/440.
Die combi - zwaar-gasrespons-wat zenuwachtig gedrag als je je voet wat dieper indrukt, nee, voor een auto met destijds toeters en bellen van 60k ben ik daarin teleurgesteld.
Mooi? Ja, dat zeer zeker


Afbeelding

Vwb de zzz: zou ik zelf ook niet als daily gebruiken. Los van het praktische is het wel een ‘oude’ auto die nu eenmaal wat meer puntjes van aandacht heeft.
Ben er erg zuinig op dus wil ‘m zo lang als mogelijk ook mooi en goed houden🤪
F56S JCW PRO LCI
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: BMW E36 Roadster

26 okt 2018, 08:03

Blijft een gaaf ding een Z3 met een 6-in-lijn. M'n broer heeft hetzelfde blok in een Z4 liggen van de eerste gen liggen. Klink lekker maar je merkt dat die auto eigenlijk gewoon meer PK's wilt (of ben ik dat)....

Laatst gereden in een Z4 M coupe... das echt lachen
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1164
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: BMW E36 Roadster

01 nov 2018, 13:15

De 3.0 's zijn overheerlijk, zeker de coupe's beginnen aardig schaars te worden
(althans, in goede staat van onderhoud en dus zeer begeerlijk !)
De pk's in mijn roadster mis ik eerlijk gezegd niet (tuurlijk zijn ze altijd welkom).
Heerlijk open cruisen met een fijne straight six voor je neus maken het enigszins 'tekort' aan pk's meer dan goed.

De 4 pitters daarentegen, niets mis mee, zou ik echter nooit kopen.
Groot gemis, bij mij, aan emotie en beleving (miste ik ook al bij de 4 GC :lol:)
F56S JCW PRO LCI

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”