t5 kombifornia

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
otzie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2019, 21:08

t5 kombifornia

06 apr 2019, 09:15

De duitse auto's zijn bij ons wel favoriet.

Ook ben ik actief op een volkswagen forum mbt transporter bussen.
enkele jaren geleden heb ik onze t5 transporter kombi omgebouwd naar een t5 california (camper-uitvoering)

nieuw zijn deze bussen zo verschrikkelijk duur, en we een camperbusje toch wel ideaal vinden icm kwarttarief wegenbelasting

meer info:

https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52214


groet otzie
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: t5 kombifornia

06 apr 2019, 09:44

Hoi Otzie, erg mooie T5 heb je! Ik kende je bus al van weetjewel maar leuk om jou ook hier tegen te komen.

Hier ook een Mini-rijder (soon to be ex-Mini-rijder) met VW Camper virus.
Na een T3 Westfalia (nog aanwezig maar gaat in de verkoop) en 1 jaartje T4 California (leuk, maar niet ons ding meer hebben we uitgevonden) zijn we druk op zoek naar een T5 Beach. Dus eigenlijk een Multivan met hefdak.
Ik kom je straks dus wel weer tegen op weetjewel!
Laatst gewijzigd door Markos op 06 apr 2019, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
otzie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2019, 21:08

Re: t5 kombifornia

06 apr 2019, 11:11

hoi mark, zorg wel dat er een keukentje in zit, vanwege het kwarttarief,
maar neem aan dat ik dat niet hoef te vertellen.
groet otzie
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: t5 kombifornia

06 apr 2019, 11:49

Thanks, maar dat was inderdaad wel duidelijk ;-)

Ik probeer een benzineversie te vinden, maar dat zijn wel witte raven. Een diesel is ook prima hoor, maar alleen met een euro 6 diesel ben je nog redelijk veilig tegenwoordig (en die zijn er pas sinds kort en dus onbetaalbaar). En als je de trend bekijkt kun je je afvragen hoe lang dat nog zo blijft.
Bovendien ben ik niet vies van een beetje power, maar die 180pk diesel durf ik niet aan vanwege de vele problemen. Een 2.0 tsi benzine zou dus perfect zijn, met genoeg tuningspotentieel om naar 300 pk te gaan. Want T5 of Mini, modden is altijd leuk natuurlijk
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
otzie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2019, 21:08

Re: t5 kombifornia

06 apr 2019, 14:54

waarom een beach uitvoering (zonder keuken) en geen california uitvoering?
vanwege de binnenruimte?

de beach uitvoeringen komen hier in nederland nauwelijks voor, je zult dan zelf een import kunnen overwegen uit duitsland (laat enschede daar nou tegenaan liggen)
je kunt dan ook informeren of het zinvol is om een taxatie van de in te voeren bus te maken van de gebruiksschade van de bus (om wellicht de invoerkosten wat lager te houden)
en welke volgorde het goedkoopst is:
duits kentenen -> nl personen kenteken -> keukentje plaatsen -> omkeuren naar camper ?
of
duits kenteken-.> keuken erin -> nl kenteken op camper
of
zakelijk rijden (dan maakt het allemaal geen knoop uit, qua wegenbelasting, wel qua verzekering die is dan weer aan de hoge kant)

belangrijkste is goed je huiswerk doen voordat je tot aanschaf over gaat .

succes!
:-)


wat echt geweldig rijd is een dsg-automaat, je verveelt je dan wel te pletter, ideale vakantiewagen :-)
of zelf een bus ombouwen, is ook leuk :-)
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: t5 kombifornia

06 apr 2019, 15:36

Is een transpotter ombouwen goed koper dan hem gewoon als Cali te kopen?

Ik vind het in ieder geval erg knap! Petje af!
Want ik zou nooit zo iets kunnen ombouwen hoor!

Maar idd! Dsg automaat rijdt erg lekker! Ik heb dat in mijn 4motion Caddy zitten.
Alleen vind ik hem soms in de verkeerde versnelling zitten in de bochten.

Maar dat komt ook dat ik best een sportieve rij stijl heb
Schroeven die mijn houten inbouw aan elkaar houden, heb ik kunnen breken

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: t5 kombifornia

06 apr 2019, 16:56


otzie schreef:waarom een beach uitvoering (zonder keuken) en geen california uitvoering?
vanwege de binnenruimte?
Inderdaad. Met de T4 vorig jaar kwamen we erachter dat de California kastjes ons alleen maar in de weg zitten. En omdat de T5 onze daily S-max zal gaan vervangen rijd je met een Beach niet het hele jaar met een volledige camperuitrusting rond.
De beach uitvoeringen komen hier in nederland nauwelijks voor, je zult dan zelf een import kunnen overwegen uit duitsland (laat enschede daar nou tegenaan liggen)
Weer de spijker op z'n kop! Duitsland is het zoekgebied. Wel vaker een auto geïmporteerd, de Mini ook bijvoorbeeld, en dat valt goed te doen.
Je kunt dan ook informeren of het zinvol is om een taxatie van de in te voeren bus te maken van de gebruiksschade van de bus (om wellicht de invoerkosten wat lager te houden)
en welke volgorde het goedkoopst is:
duits kentenen -> nl personen kenteken -> keukentje plaatsen -> omkeuren naar camper ?
of
duits kenteken-.> keuken erin -> nl kenteken op camper
Goed punt. Dat moet ik even uitzoeken nog!
wat echt geweldig rijd is een dsg-automaat, je verveelt je dan wel te pletter, ideale vakantiewagen :-)
Precies daarom een handbak Afbeelding
of zelf een bus ombouwen, is ook leuk :-)
Leuk werk inderdaad! Maar geen tijd helaas...
En als je een Multivan als basis neemt ben je niet veel goedkoper uit dan een Beach. Heb wel naar de optie gekeken.


Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”