Storing Mini Cooper body control, help

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Storing Mini Cooper body control, help

26 jan 2014, 08:56

Klinkt nog steeds wel als BC1 alleen denk ik dat ze de verkeerde hebben geplaatst. Of met nieuwere software die niet aansluit bij je auto.

De mcs uit 2002/2003 is volgens mij redelijk vaak veranderd tijdens productie.

Volgens mij zag ik iemand ergens aanbieden om een paar BC1's te proberen. Wellicht is dat verstandig
.
robincooper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:27

Re: Storing Mini Cooper body control, help

29 jan 2014, 20:16

Zaterdag naar Spenki hoopt dat hij een oplossing heeft.
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Storing Mini Cooper body control, help

29 jan 2014, 20:39

Laten we het hopen!
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Storing Mini Cooper body control, help

31 jan 2014, 21:35

Heb je een panorama dak toevallig? Dan kan er een waterafvoer slang gescheurd zijn deze zit in de astijl
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Storing Mini Cooper body control, help

31 jan 2014, 23:28

Kijk, hmm Ik zou eens beginnen met een de a stijl aan de binnenkant van de auto los te maken, kan gemakkelijk door eerst deur rubber gedeelte los te halen, dan klik je hem zo los en kun je kijken of je Daar wat kan zien.

Ook kun je als je je binnenspiegel klok zonneklep en handgreep los maakt de hemel voorzichtig een klein stukje buigen en even kijken of het daar misschien nat is
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Storing Mini Cooper body control, help

31 jan 2014, 23:32

Want de water afvoer slang loopt zeg maar door die A stijl helemaal vanaf het afvoergat onder het glas van je panorama dak door de astijl achter je dashboard langs waarna hij uitkomt bij in je voorwielkast
Ipsje
Be Mini
Be Mini
Locatie: Enschede
Berichten: 561
Lid geworden op: 30 okt 2012, 22:11

Re: Storing Mini Cooper body control, help

01 feb 2014, 16:54

Hoi Robin,
Heeft spenki jou kunnen helpen vandaag???
Afbeelding
robincooper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:27

Re: Storing Mini Cooper body control, help

01 feb 2014, 17:05

Alanus schreef:
robincooper schreef:
Mini-Gijs schreef:Zoiets, maar dan helaas dankzij fout dealer. Maar waar begon het allemaal ook al weer mee?

Ben toen zelf maar eens gaan Google hoe dat kon, las toen ergens in een forum rechts passagiers kant bij de bc1 de vloer wel eens nat kon zijn.
En ja hoor de vloer was vochtig, heb hem helemaal droog gemaakt zelfs met een fohn droog gemaakt. rubbers toen ingesmeerd met vaseline.(
Net per toeval ontdekt dat de passagiers tapijten nat staan bij onze mini. :(
Weet je langs waar het water binnenkomt of heb je nog de link die jij gevonden hebt.
Bedoel je de rubbers van je voorruit want ik heb de indruk dat het aan de zijkant van de midden tunnel binnenkomt.
Bij mijn was het de rubber bij de deur, heb toen de rubber los gehaald schoon gemaakt was erg vervuilt ingesmeerd met zuurvrij vaseline rubber terug gemonteerd probleem was weg.
robincooper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:27

Re: Storing Mini Cooper body control, help

01 feb 2014, 17:07

Hier een handig link voor de mini rijder diversen documenten.

http://www.bmw-planet.com/2011/11/05/li ... documents/
robincooper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:27

Re: Storing Mini Cooper body control, help

01 feb 2014, 17:23

Vandaag bij spenki geweest , hij heeft van alles geprobeerd en helaas hebben we het probleem nog niet gevonden. We zijn er wel achter gekomen dat de bc1 niet gecodeerd is .
Dus volgende week naar de dealer om hem te coderen . ( hopelijk dat daar door het probleem dan toch weg gaat )
Ik hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Storing Mini Cooper body control, help

01 feb 2014, 19:03

Hey! Das in ieder geval iets. Wellicht dat een aantal zaken het dan weer normaal gaan doen.
Luuc90
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2014, 20:06

Re: Storing Mini Cooper body control, help

06 feb 2014, 12:22

Hoi robin,

Wij hebben (autobedrijf) dezelfde storing zojuist verholpen, ik geloof dat je mij topic ook al hebt gelezen dus ik ga niet opnieuw alles in detail uitleggen. Kort gezegd hadden wij precies hetzelfde probleem als jou, ook bcm vervangen maar geen resultaat. Je hebt een storing in je K lijn zitten, dit is een communicatie kabel, de BCM ontvangt deze info van veel componenten zoals radio ecc Multi klok 1 en 2, versterker, cd wisselaar etc. dit zijn de rood wit gele draden. ergens in deze draad heb je 99% zeker een breuk zitten waardoor het systeem compleet over de rooie is. Ons advies, althans dat hebben wij gedaan. Auto compleet strippen, dashboard dus los halen en dan vanaf de BCM al die draden volgen. Rechtsvoor net voor de BCM zit een schijf waar een hoop K lijnen samen komen, deze zit tegen de dorpel rechts voor achter de bekleding, van hier uit kun je al een hoop draden vinden. Daarnaast zorg dat je een scope meter van iemand kan lenen zodat je de storing vlugger op kan sporen. Veel succes.

ps. je hebt precies dezelfde storingscodes als ons maar die zeggen niet perse iets over de stuurhoeksensor of het instrument paneel, lang leve elektronica.

Mvg,
Luuc
robincooper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:27

Re: Storing Mini Cooper body control, help

06 feb 2014, 19:48

Hey Luuc,
Wat geweldig dat jullie het eindelijk gevonden hebben naar al die weken!
En super tof dat je mij nu helpt door dit te vertellen.
Wij hebben zelf ook een i pod aansluiting (die we nooit gebruiken)
Ik hoop dat het bij ons dus ook daar aan ligt.
Ik ga van het weekend de bedrading meteen helemaal na lopen.
Ik hoop dat ik wat vind en daar door ook eindelijk van de storingen af kom!!!!
Want we worden er helemaal lijp van.
Zodra ik alles nagelopen heb , laat ik het je meteen weten of ik iets gevonden heb.
Ik hoop het!
In ieder geval alvast heel erg bedankt dat je deze informatie hebt willen delen met mij (en de rest natuurlijk) Je hoort nog van me!

Groeten Robin
Luuc90
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2014, 20:06

Re: Storing Mini Cooper body control, help

07 feb 2014, 12:55

Graag gedaan, nog even ter info, de k lijn die bij de iPod aansluiting erin gaat is rood wit geel, de k lijn die er vervolgens uit komt is grijs wit geel, even alle tape eraf halen zodat je het goed kunt zien, succes!
robincooper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:27

Re: Storing Mini Cooper body control, help

13 feb 2014, 19:02

Hallo allemaal

Als het goed is, is de storing eindelijk weg !! :bier
Ik heb afgelopen weekend de radio verwijderd en de bedrading na gelopen en ja hoor er zat een breuk in de kabel van de iPod aansluiting.
De breuk zat in de rood, wit, gele draad.
Ik heb de breuk er tussen uit geknipt en ook besloten om de iPod aansluiting de verwijderen, aangezien wij deze toch nooit gebruikten.
Heb dit zaterdag gedaan en we hebben helemaal geen storingen meer gehad!
Ik heb afgelopen maandag nog wel de bc1 module laten coderen, aangezien ik die afspraak toch al gemaakt had.
Maar ik denk niet dat het aan de module lag maar aan de iPod aansluiting.
Zoals Luuc90 mij al vertelde.
Dus bij deze wil ik luuc90 heel erg bedanken voor zijn tip ! :icon_top: Wie weet hoe lang we anders nog bezig geweest waren met zoeken naar het probleem.
En spenki ook heel erg bedankt voor het mee denken en zoeken! :rijden

Groeten Robin
Laatst gewijzigd door robincooper op 13 feb 2014, 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “MINI-talk”