Afstandsbediening vernieuwen

Van alles over de 1ste generatie MINI.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Afstandsbediening vernieuwen

27 dec 2013, 16:21

Afbeelding

Is het mogelijk een nieuwe sleutel aan te schaffen of moet je dan alles laten vervangen?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Afstandsbediening vernieuwen

28 dec 2013, 12:16

Ik heb ook nog zo'n pre FL sleutel liggen, nieuw.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Afstandsbediening vernieuwen

28 dec 2013, 12:31

Mag ik die van je overnemen?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Afstandsbediening vernieuwen

28 dec 2013, 13:19

Ja hoor!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Afstandsbediening vernieuwen

28 dec 2013, 18:56

Heb jij een R50/R52/R53 erbij, P5ycho? Mooi luxe-probleem: welke zou ik nu eens mee gaan rijden....
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Afstandsbediening vernieuwen

29 dec 2013, 17:25

Mooi. Dan neem ik van de week ff contact op om m op te pikken.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Afstandsbediening vernieuwen

29 dec 2013, 17:28

Robert schreef:Heb jij een R50/R52/R53 erbij, P5ycho? Mooi luxe-probleem: welke zou ik nu eens mee gaan rijden....
2e auto erbij zou wel tof zijn, maar helaas. Dit is voor een doubleD blondine... Die moeten we dus ff helpen. Snappez-vous? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: Afstandsbediening vernieuwen

30 dec 2013, 01:33

:mrgreen:

kleine kans dat ik hem dus weer van je kan overnemen.... ons knopje is ook kapotstuk... :(
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Afstandsbediening vernieuwen

30 dec 2013, 09:03

P5ycH0 schreef:Mooi. Dan neem ik van de week ff contact op om m op te pikken.
Ik heur het wal!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Afstandsbediening vernieuwen

31 dec 2013, 10:30

Note 2 self:
How to Program a Keyless Remote on a Mini Cooper

Remote keyless entry is standard on most vehicles today. There was a time in the recent past when the key had to be used to unlock a locked door. But in today's car world, companies can unlock your doors remotely if you are locked out. The trunk can be opened from 15 feet away to make getting the groceries in and out much faster. To insure security, the keyless remote involves several steps for programming. The MINI Cooper has two models of keys: the two-button and three-button.

Instructions
Two-button Keys
1. Sit in the driver's seat of the vehicle. Make sure all the doors are closed and both keys are with you.

2. Press and hold the "Unlock" button on the first key while pressing the center "Lock" button three times.

3. Release the "Unlock" button at the same time as the "Lock" button on the third time.

4. Repeat Steps 2 and 3 for the second key within 30 seconds.

5. Exit the vehicle and test the remotes.


Three-button Keys
1. Sit in the driver's seat of the vehicle with all the keys.

2. Insert one key into the ignition switch and turn to the "2D" position. The dash lights should come on. Remove the key. Do not turn the ignition off.

3. Press and hold the "Unlock" button on the remote. Press the center "Lock" button three times while holding the "Unlock" button on the remote. Release the "Unlock" button at the same time as the "Lock" button after the third press.

4. Repeat Step 3 for the second key within 30 seconds of completing the first key's programming.

5. Turn the ignition off. Exit the vehicle and test the remotes.


Tips & Warnings
Make sure all of the keys for the vehicle are programmed at the same time.

Programming one key and not both will disable the second key permanently.
We
WenMini

Re: Afstandsbediening vernieuwen

26 jan 2017, 22:10

Hi,

Mijn afstandsbediening is ook erg beschadigd. Werkt nog wel, maar wil deze graag vervangen.
Bij de dealer in Heemstede zeiden ze dat het €200 euro ging kosten. :s

Nu zag ik zojuist op Marktplaats deze advertentie.

Mini sleutel bekisting 2 knops

Heeft iemand hier ervaring mee? Voor nog geen 2 tientjes is het wel een verleidelijk aanbod.
Hoor het graag van jullie.

Groetjes,
Wendy
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Afstandsbediening vernieuwen

27 jan 2017, 20:29

Hoi Wendy,

ik heb deze gekocht op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ichSnippet

Met het Mini logo als opener, zoals origineel.
Helaas gaat mijn sluit knopje wel wat stroef(misschien bij een ander juist niet). Maar verder mooie behuizing. De sleutelbaard van de oude kan je overzetten en verder de print en vergeet niet het blokje voor de startblokkering.

Succes!
Laatst gewijzigd door Jer84 op 30 jan 2017, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
We
WenMini

Re: Afstandsbediening vernieuwen

30 jan 2017, 16:10

Ik heb via AutoOnderdelenCentrum de gok gewaagd en een nieuwe behuizing voor mijn afstandsbediening gekocht. (kosten: €15 )

Hier een foto van mijn oude afstandsbediening. De knop was kapot en er had zo vuil en vocht in de elektronica kunnen komen.

Afbeelding

Eindresultaat:

Afbeelding

Met dank aan het berichtje van Jer heb ik gelukkig nog op het laatste moment de startonderbreking mee overgezet. Had er helemaal overheen gekeken. Hier een foto van dit kleine grijze onderdeel wat je dus NIET moet vergeten over te zetten:

Afbeelding

Stap 1: behuizing van je oude afstandsbediening openmaken. Dit kun je met een kleine platte schroevendraaier open wippen of voorzichtig met een mesje.

Stap 2: elektronica er voorzichtig uithalen en even ergens laten waar er niks mee kan gebeuren. Zou jammer zijn als je nu je kopje koffie er overheen giet.

Stap 3: Borgpen uit de oude sleutel halen. De borgpen zorgt ervoor dat je sleutelzwaard (wat dus in je contactslot gaat) op zijn plaats blijft zitten.
Nu had ik nog nooit een borgpen uit een sleutel gehaald. Bij de ijzerwinkel konden ze me ook niet helpen. Ze zeiden dat het heel lastig gaat worden en het wellicht eruit moet worden geboord. De moed zakte mij even in de schoenen. Hoe kreeg ik nou dat ding eruit??! Ik werd getipt om het eens bij de hakkebar te proberen omdat ze daar ook autosleutels maken. Op eigen risico hebben ze rondom de borgpen geslepen en zodoende sleutelzwaard er heelhuids uit kunnen halen. :-))

Er werd een nieuwe borgpen, uit plastic, meegeleverd. Ik wilde slim zijn en de oude (nog heel en uit metaal) te gebruiken maar die bleef uitsteken. Te groot voor de nieuwe behuizing. Snapte nu ook waarom er een nieuwe werd meegeleverd. Gelukkig kreeg ik 'm er nu makkelijk met een tang uit omdat deze dus te lang was. In de oude sleutel zat het er diep in en had ik pech.

Voor diegene die zelf vanalles hiervoor in huis hebben...als je zo slijpt komt het dus goed:
Afbeelding

Optie 2 is om het meegeleverde nieuwe sleutelzwaard te laten slijpen. Dit kost €20 euro.
Ik was er te eigenwijs voor.

Sleutel getest en werkt prima. Net als bij Jer gaat de mijne nu ook iets stroever. Maar echt verwaarloosbaar. Het is echt niet zo dat ik nu met alle kracht die knop moet indrukken of twee duimen tegelijk moet gebruiken. Kan ook zijn dat het komt omdat alles nog nieuw is. Geen idee, maar ik stoor mij er niet aan.
In gedachten zit ik al bij een nieuw setje LED achterlichten. :D

Succes! Laat even weten als je het ook hebt geprobeerd of tips hebt voor die borgpen. Hoop dat er een makkelijkere manier is.

Groetjes, Wendy
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Afstandsbediening vernieuwen

30 jan 2017, 21:15

Goed bezig! Hoop dat het op een gegeven moment soepeler gaat worden het indrukken.
De borgpen krijg je er het makkelijkst uit met een kleine torx schroevendraaier, deze druk je in de pen en dan draai je hem draaiend eruit. Zo heb ik de borgpen eruit gehaald.
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”