Wasadvies?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
PetraG
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:08

Wasadvies?

23 mei 2015, 15:37

Ik heb mijn (voor mij nieuwe) Mini Cooper thuis in een bewaakte parkeergarage staan, en dus geen toegang tot water daar. Natuurlijk moet er wel gewassen worden, maar mijn opties zijn daarmee beperkt tot wasbox of wasstraat... Nu hoor ik van beiden veel horrorverhalen (borstels in wasstraat maken krassen, shampoo bij wasbox is te aggressief voor lak, etc etc)

Advies? Do's en don'ts?
Ik woon zelf in A'dam, en overweeg daar de Bras Carwash wasboxen in Noord (bras-carwas.nl), iemand daar toevallig ervaring mee? Of met de wasstraat aldaar? Andere goede (of juist slechte) ervaringen in/rond A'dam?

Ik voel me een beetje een kneus met deze vraag :oops:, maar voorheen kon ik gewoon op straat met slang en emmers aan de slag, dus heb zelf geen ervaringen met wasstraat/wasbox...
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Wasadvies?

23 mei 2015, 17:16

Met 2 lege emmers naar een wasbox rijden. Auto afspuiten en de 2 emmers vullen. Auto uit box rijden en handwassen. Daarna afspoelen in wasbox en drogen. Klaar.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Wasadvies?

23 mei 2015, 22:28

louisvdd76 schreef:Met 2 lege emmers naar een wasbox rijden. Auto afspuiten en de 2 emmers vullen. Auto uit box rijden en handwassen. Daarna afspoelen in wasbox en drogen. Klaar.
idd zo doe ik het ook Afbeelding
Afbeelding
PetraG
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:08

Re: Wasadvies?

24 mei 2015, 02:27

Dank voor de snelle reacties :)

Doen ze bij die wasboxen niet moeilijk als ik daar met mijn emmers ga staan? Want echt wég rijden is ook niet echt mogelijk met volle emmers :P
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Wasadvies?

24 mei 2015, 07:15

Er zijn ook afsluitbare emmers te verkrijgen. Ik heb zelf 2 grote (21 liter) emmers met een deksel. Deze kun je dan thuis vullen en daarna vervoeren zonder je auto in een zwembad te veranderen.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”