Op zoek..

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Op zoek..

09 okt 2015, 19:03

De zoektocht naar een Mini is begonnen, internet is dan heel handig. Nu kom ik deze Mini tegen. Er is zo te zien heel wat werk aan verricht, maar de vraag is dan of dat ook betekent dat er goed op gepast is. RDW geeft aan dat er inmiddels 5 eigenaren zijn van deze auto. Gezien de km stand heb ik een beetje mijn twijfels. Toch zie ik wel meer hoge km standen en dat lijkt dan toch niet zo'n probleem te zijn. Heeft iemand advies voor mij??
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Op zoek..

10 okt 2015, 00:58

Veel werk eraan verricht valt wel mee hoor. Alleen andere spoilers en leuke velgen.
Ik zie verder weinig extra opties zoals cruise control, climate control, navigatie, groot schuifdak.
Voor bedrag denk ik dat je wat leukers kan vinden, kmstand is redelijk hoog. Kijk op forum bij te koop aangeboden Mini particulier.
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: Op zoek..

10 okt 2015, 15:42

Bedankt voor je reactie. Het is een eerste begin van de zoektocht... Ik had op het forum ook al gekeken wat er te koop staat, maar daar lijken de prijzen nog wat hoger te liggen. Zal nog eens opnieuw zoeken/beter zoeken. Hoe zit het met bijvoorbeeld de schokdempers op deze leeftijd/km stand, moet ik al rekening houden met vervanging? (heb nog niet eerder te maken gehad met zo'n hoge km stand
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Op zoek..

10 okt 2015, 16:27

Charlie heeft gelijk, er zit niets extra's op jouw bekeken auto. Alleen een Aero pakket.

Over schokdempers zou ik me niet zo druk maken. OEM schokdempers zijn niet zo duur. Het is net wat je zelf wilt. Wil je de auto zo standaard mogelijk houden na aanschaf. Ja dan zou ik even kijken of alles nog redelijk in orde is. Ben je van plan om wat mods uit te voeren zoals verlagen, dan kan je het qua veren en schokdempers zo duur mogelijk maken als jij zelf wilt.

Ik zou gewoon kijken naar een goede en betrouwbare Mini met ondershoudshistorie en dit afstemmen met wat jij met de Mini wilt gaan doen. Kijk allereerst wat voor opties je op de Mini wilt hebben en houd er verder rekening mee dat de eerste NewMini's al ouder zijn dan 10 jaar. Dus dat er nu echt wel dingen aan vervanging toe zullen zijn of al vervangen zouden moeten zijn.

Succes met jouw zoektocht! En er zijn er genoeg te koop, en elke Mini heeft weer een ander soort klacht.

Gr,

Jermaine
Afbeelding
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: Op zoek..

11 okt 2015, 20:42

Ik zal er de tijd voor nemen, zie dat er voldoende te koop staat. Maar wat een verschillende uitvoeringen zeg, daar moet destijds een flinke optielijst bij gezeten hebben. Is dat nu nog steeds zo? Maakt het wel leuk, de kans op exact dezelfde auto is klein.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Op zoek..

12 okt 2015, 00:32

Mijn eerste Mini was een One van 2003. Iets gekieteld en had 125 pk normaal 90 pk.
Nu heb ik daarnaast een Cooper S gekocht met bijna full options.
Heb je de financiën dan zou ik gaan voor een Cooper S.
De One en Cooper tot eind 2004 hebben vaak problemen met de versnellingsbak de Midland.
Ook in mijn One heb ik een nieuwe versnellingsbak moeten laten plaatsen.
De Cooper S heeft een Gertrag versnellingsbak.
De One vind ik versnellingsbak wel fijner dan de S, maar als je eenmaal van de S het geluid van de compressor hoort en trekkracht voelt, dan ben je verkocht.
Zuipen doen ze toch beiden

Suc6 met je zoektocht
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: Op zoek..

14 okt 2015, 12:43

Voor het budget wat we hebben zal het een One of Cooper worden denk ik. Nu heb ik een One gezien (faceliftmodel) en ook een Cooper (pré facelift) Bij die laatste is de complete bak al eens vervangen. Wordt er dan over het algemeen een zelfde bak in geplaatst? (dus mogelijke kans op weer stuk gaan) Of een verbeterde versie.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Op zoek..

14 okt 2015, 14:06

Mij is verteld dat er dan een 2de generatie Midlandbak geplaatst is met 100.000 km garantie.
Ik heb het door BMW dealer laten doen.
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 nov 2016, 20:06

Re: Op zoek..

14 okt 2015, 15:12

Score schreef:Voor het budget wat we hebben zal het een One of Cooper worden denk ik. Nu heb ik een One gezien (faceliftmodel) en ook een Cooper (pré facelift) Bij die laatste is de complete bak al eens vervangen. Wordt er dan over het algemeen een zelfde bak in geplaatst? (dus mogelijke kans op weer stuk gaan) Of een verbeterde versie.
Ik heb mijn Cooper te koop staan, mocht je interesse hebben?

viewtopic.php?f=81&t=38106
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: Op zoek..

15 okt 2015, 09:36

Die heb ik wel gezien, ziet er goed uit! Komt qua kleur niet door de keuringscommissie en valt ook buiten het budget....

Terug naar “MINI-talk”