deur niet open door ijzel

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

deur niet open door ijzel

07 jan 2016, 21:40

Via de achterklep in de auto klimmen omdat de deurklinken stijf bevroren zijn! Er zat zoveel ijzel op dat er geen beweging meer in te krijgen was. De volgende keer ook maar ergens mee inpakken, bubbelplastic of zo. Handgreepverwarming zou een leuke optie zijn, maar voor zover ik weet bestaat zoiets niet.
Afbeelding
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: deur niet open door ijzel

07 jan 2016, 22:25

Score schreef:Via de achterklep in de auto klimmen omdat de deurklinken stijf bevroren zijn! Er zat zoveel ijzel op dat er geen beweging meer in te krijgen was. De volgende keer ook maar ergens mee inpakken, bubbelplastic of zo. Handgreepverwarming zou een leuke optie zijn, maar voor zover ik weet bestaat zoiets niet.
Afbeelding
Gewoon warm water of je deurgreep gooien. En als je deur vast zit, lauw water over de rubbers gieten. Heb ik ook gedaan met de auto. Niet de Mini. Maar deur ging wel open.

Handgreepverwarming bestaat wel voor motoren. Ik zeg inbouwen! Haha. Gelukkig is die klote ijzel na vandaag weer weg!
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

deur niet open door ijzel

07 jan 2016, 22:32

deurgrepen van 1e en 2e generatie zijn sowieso flut* dingen of er nou ijzel is of niet
onhandig systeem en veel mensen die als passagier meegaan krijgen de klink vaak helemaal niet ingedrukt valt mij op.
Ook de ramen zonder stijlen is met vorst irritant want zit al snel vast gevroren.
Afbeelding
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: deur niet open door ijzel

07 jan 2016, 22:51

Klopt, kan je ze lekker laten staan! Haha. Ramen zonder stijlen ogen wel mooier als de deur open is.
Afbeelding
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: deur niet open door ijzel

08 jan 2016, 00:46

bij mij was het slot gewoon vast gevroren...
er zat helemaal geen weerstand meer op de klink...
zelfs met warm water niet los te krijgen
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: deur niet open door ijzel

10 jan 2016, 17:54

Ik heb op de motor inderdaad wel handvatverwarming! Goeie uitvinding. Ik vind zelf de handgrepen en de ramen zonder stijlen wel gaaf staan bij de mini. Iets minder praktisch soms, dat wel.

Terug naar “MINI-talk”