Stuurmanswegen

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Stuurmanswegen

20 okt 2016, 19:39

Het afgelopen weekend met de Mini weggeweest naar de Eifel en Ardennen. Lekker sturen op bochtige weggetjes. Mooie omgeving. Nog wel langs de Nürburgring gekomen, maar niet blijven hangen. Op Spa Francorchamps was een 24 uurs race bezig met 2CV's! Toch reden er ook een paar Mini's mee en die klonken best goed.

Afbeelding


De Mini is in al die jaren niet zo fanatiek gereden denk ik en dat resulteerde in toenemend geschud tijdens accelereren. Vermoed dat de aandrijfassen/homokineten hun beste tijd gehad hebben. Ook klinkt er gerammel vanuit de tussendemper bij stationair toerental, dus ik denk dat er wat los is geraakt. Er zit dus weer een reparatie aan te komen en dat terwijl ik dacht even klaar te zijn na een versnellingsbakrevisie.....
Maar toch, het blijft enorm genieten!!

Oh, ja zo zag de Mini er voor het weekend uit.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Stuurmanswegen

20 okt 2016, 20:32

Toevallig, ik was zondag daar. Binnendoor vanaf Monschau. Om Francorchamps heen gereden en ook even gekeken. Op de kartbaan waren ze trouwens nog met scooters en mini motortjes bezig.
greystoke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2016, 10:32

Re: Stuurmanswegen

21 okt 2016, 09:18

Ik las van je rammeltje in de middendemper. Misschien is een middendemper delete een optie voordat je een toch wel prijzige nieuwe demper plaatst of laat plaatsen. Ik heb dit bij Roel laten doen en ben er super tevreden mee. Iets meer maar geen schreeuwend geluid.[THUMBS UP SIGN]

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: Stuurmanswegen

24 okt 2016, 12:47

Zo'n middendemperdelete, houdt dat (simpel gezegd) in dat de demper vervangen wordt door een stuk uitlaatpijp? En daar kun je gewoon mee door de keuring dan?
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Stuurmanswegen

24 okt 2016, 18:15

Is het niet jouw hitteschild dat trilt?
Afbeelding
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: Stuurmanswegen

25 okt 2016, 09:57

Dat zou ook nog kunnen, zal er volgende week naar kijken als hij op de brug staat.
Gebruikersavatar
Fonneke
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2016, 09:22

Re: Stuurmanswegen

25 okt 2016, 17:51

Leuk hè, die bochtige wegen :icon_top:
Tip: Ik gebruik een Garmin Zumo 590 LM navigatie (is eigenlijk bedoeld voor de motor) in de Mini en daar zit een optie "curvy roads" op... Werkt perfect!
The only source of knowledge is experience.
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Fonneke
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2016, 09:22

Re: Stuurmanswegen

25 okt 2016, 22:10

Mooie filmkes :rijden
The only source of knowledge is experience.
Albert Einstein
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: Stuurmanswegen

08 nov 2016, 20:34

Even een update: de rammel bleek afkomstig te zijn van de katalysator en die is vervangen. Daarnaast bleek het ook noodzakelijk om de rechter aandrijfas te vervangen. Dit ivm hevig schudden van de auto tijdens optrekken tussen 60-90 km/uur. Ik wist dat de radiator ook aan de beurt was dus die is meteen ook vervangen. Binnenkort de winterbandjes er onder en dan veilig de winter door :rijden

Terug naar “MINI-talk”