Advies gevraagd

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Atredz
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2017, 16:54

Advies gevraagd

17 mar 2017, 10:27

beste Newminiclub forum

ik zou hier graag wat advies willen inwinnen omtrent mijn mini cooper on r50 uit 2002. na enkele maanden in het buitenland gezeten te hebben en de mini gebruikt is door mijn vriendin ben ik er na thuiskomst achter gekomen dat die toch echt niet meer starte. Eerste vermoede was dat de accu leeg was gelopen, dus accu maar aan de lader en na half dagje vol. Dus accu weer terug ingebouwd en met gekruiste vingers proberen te starten.... helaas meer dan een doff oemfhp geluid kwam er niet uit. Toch maar is de wegenwacht bellen kijken wat hun oordeel is.
Na uurtje wegenwacht gearriveerd motorkap open en even babbeltje gemaakt met wat er precies aan de hand was. Wegenwacht vermoede dat of de startmotor was vast geslagen of dat de motor vast zat (vloeistofslag?) na de bougies er uit gedraaid te hebben en de auto in de 3de versnelling heen en weer gerold te hebben maakte de motor heel moeizaam omwentelingen bij poging tot starten. Wel was te zien dat de distributie riem ed vol op hun donder kregen van de start motor.

mijn vraag is nu wat is verstandig. Op naar de sloop er mee en oud ijzerprijs? Of is het nog interessant voor iemand als project auto, of gewoon proberen te verkopen?

de cooper is de basic uitvoering in geel en heeft 255000 km op de teller staan motor is de 1.6 versie onlangs nog een grote beurt gehad en staat op bijna nog nieuwe pirrelli banden
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: advies gevraagd

17 mar 2017, 11:17

Olie pomp defect en daardoor een droogloper/geen smering gehad?
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: advies gevraagd

17 mar 2017, 11:49

Wat was het oordeel van de wegenwacht, of lees ik daar overheen?

Terug naar “MINI-talk”