toerenteller

Van alles over de 1ste generatie MINI.
dart-man
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Drachten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2017, 12:22

toerenteller

03 jun 2017, 17:10

Hallo, we hebben net een mini one uit 2003 aangeschaft :D . Het betreft een Duitse import auto.

Ik heb een vraag over de auto. Het is een auto waarbij de toerenteller niet als optie is geleverd. Waar normaal de toerenteller zit, zit nu een afdekplaatje wat je kunt weghalen door het naar voren te schuiven. Is het zo dat de voorbereiding van de teller er wel ligt? Dat het een kwestie is van stekker inpluggen en klaar?

Ik ben echt een leek op het gebied van auto's... je kunt mij alles wijs maken :)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: toerenteller

03 jun 2017, 22:41

Voor Nederland was die toerenteller volgens mij nooit een optie, die zat er gewoon altijd standaard bij.
Maar wellicht is de Duitse variant anders geweest qua samenstelling?!? Maar als ik wat MINI's ONE bekijk op mobile.de, dan hebben ze zelfs vanaf de eerste jaren (dus vanaf 2001) gewoon een toerenteller...

Dus om een antwoord op je vraag te geven: Ja, ik denk dat de bekabeling er wel ligt, en dat iemand de toerenteller eruit gehaald heeft.
Wil je het zeker weten, dan zul je toch zelf de stuurkolom los moeten maken en kijken.
dart-man
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Drachten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2017, 12:22

Re: toerenteller

03 jun 2017, 23:29

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik had dit about8496.html topic al eens gevonden. Hier staat dat het voor het buitenland een optie was destijds (ik kan overigens ook alleen maar plaatjes vinden van met...)
Seffens
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2018, 20:09

Re: toerenteller

02 mei 2018, 19:08

Die van mij ( wat ik pas in bezit heb) is van 2002 en heeft ook geen toerenteller maar wel is er de kabel en dat plaatje, dus ik neem aan dat ik daar gewoon ene kan opzette ?
En is een originele Nederlandse mini one 1.6 16 v

Terug naar “MINI-talk”