stuur pomp na zoemen

Van alles over de 1ste generatie MINI.
luckylukethai
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2018, 16:46

stuur pomp na zoemen

27 mei 2018, 21:20

Hallo mini liefhebbers
De stuurpomp van mijn mini cooper (2004) hield er mee op (of beter gezegd hij wilde niet meer stoppen) (75000 mijl) Engelse mini dus stuurpomp vervangen door een revisie pomp na het vervangen viel mij op dat de pomp veel harder een zoem toon gaf en nog enkele sec. na het uit zetten van de motor door bleef zoemen (heb dat bij de oud pomp nooit gehoord en eerlijk gezegd ook nooit op gelet) alles werkte verder goed tot na twee weken toen de nieuwe pomp problemen begon te geven (eerst ook door blijven draaien na contact uit zetten maar een uur later er volledig mee stopte )

Ik heb van de leverancier nu een andere revisie pomp gekregen (was garantie) en het viel mij op dat deze pomp de eerste paar uur wel direct uit was na het uit zetten van de motor.

Maar nu doe deze pomp het zelfde, enkele sec. na het uit zetten van de motor door draaien, heb ik nu verkeerde olie er in gestopt?? (eurol powersteering fluid C fully synthetic din 51524 part3) het sturen is overigens weer perfect.

Ben nu dus bang dat ik een fout gemaakt heb of kan het gewoon zijn dat ik een verkeerde revisie pomp gehad heb en dat ik me bij deze geen zorgen hoef te maken (beide pompen komen van een bekende auto onderdelen leverancier)

Sorry als ik een onderwerp geplaatst heb dat al vele malen besproken is maar ik ben nieuw hier, ben van de oude stempel en weet weinig over forums als dit (zie wie ben ik) kon hier niks over vinden op het forum maar ben wel een mini liefhebber (en oud vrachtwagen monteur) dus als jullie mij kunnen helpen dan graag.

Terug naar “MINI-talk”