Probleempje met xenon en stoelverwarming

Van alles over de 1ste generatie MINI.
levibastings
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2018, 18:46

Probleempje met xenon en stoelverwarming

28 mei 2018, 14:37

Hallo allemaal,

Nu ik vakantie heb wil ik graag de mini van zijn kwaaltjes afhelpen.

1. Sinds de aankoop doet de stoelverwarming van de bestuurdersstoel het niet, de passagier kan er wel van genieten. Wanneer je op het knopje drukt gaan de lampjes een seconde branden en gaan daarna weer gelijk uit en de stoel warmt niet op. Iemand bekend met dit probleem die weet wat ik kan uitproberen?

2. Gister ontdekte ik in de reflectie van de auto voor me dat mijn linkerkoplamp niet brandde, hiervan kreeg ik geen melding op het dashboard. Later bij stilstand een en ander geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat het probleem enkel bij het dimlicht optreed en dat wanneer je op de lamp klopt hij begint te flikkeren. Iemand tips om dit te fixen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Probleempje met xenon en stoelverwarming

28 mei 2018, 18:12

Levi,

1. lijkt erop dat er in je verwarmingselement ergens een onderbreking zit, kwestie van even meten cq bekleding verwijderen om de breuk te vinden.

2. Is het Xenon, halogeen of led verlichting. In geval van halogeen, nieuwe lamp proberen of even de halogeen lampen Links en Rechts wisselen om te kijken of klacht mee gaat. Gaat ie mee is je lamp kapot, blijft het aan dezelfde zijde dan is er iets mis met de aansturing. In geval van Xenon kun je ook de lampen wisselen van Links naar Rechts of eventueel de balasten.

Als je een universeel meter hebt even spanning meten om te kijken of je 12V aangestuurd krijgt op de Lampvoet.

Succes

Terug naar “MINI-talk”