Aanschaf Mini Cooper S?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Cooper87
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2018, 01:24

Re: Aanschaf Mini Cooper S?

08 jun 2018, 22:18

Hoi Markos,

Kun je mij misschien uitleggen in welk type de n18 dan zit? Ik vind het nogal ingewikkeld met die verschillende aanduidingen zoals n14 of n18 motor if de zogzenaamde THP motor en typeaanduidingen als r52 of r53 etc??? Wat is nu eerste generatie en tweede etc? Dus in de taal van een leek: welke Mini Cooper s moet ik kopen zodat ik niet het probleemblokje (n14 of THP of hoe het dan ook heet) erin heb liggen?

Gr. Paul
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Aanschaf Mini Cooper S?

09 jun 2018, 06:15

Elke generatie NewMini heeft zijn plus- maar ook zijn minpunten. Op het forum is genoeg te vinden en erover te lezen.

Ik weet niet wat je budget is, maar heb nog 3 Mini’s te koop staan, een fulloptions R52 Cabrio S, een R58 Coupe S en een R60 Countryman JCW. Allemaal in verschillende prijsklasse.

Suc6 met het vinden van je MINI.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Aanschaf Mini Cooper S?

09 jun 2018, 06:27

Cooper87 schreef:Hoi Markos,

Kun je mij misschien uitleggen in welk type de n18 dan zit? Ik vind het nogal ingewikkeld met die verschillende aanduidingen zoals n14 of n18 motor if de zogzenaamde THP motor en typeaanduidingen als r52 of r53 etc??? Wat is nu eerste generatie en tweede etc? Dus in de taal van een leek: welke Mini Cooper s moet ik kopen zodat ik niet het probleemblokje (n14 of THP of hoe het dan ook heet) erin heb liggen?

Gr. Paul
Eerste generatie:
R50 One/Cooper
R52 Cabrio One/Cooper of S
R53 Cooper S
De S-jes en JCW zijn met supercharger

Tweede generatie
R55 Clubman, R56, R57 Cabrio, R58 Coupe, R59 Roadster, R60 Countryman en de R61 Paceman
De S-jes en JCW zijn met Turbo
Vanaf 2010 volgens mij hebben ze de N18 motoren behalve de JCW, die pas eind 2012.

Derde generatie
F series

Alle motoren hebben min- maar ook pluspunten.
Maar uit persoonlijke ervaring vind ik de motoren met supercharger het betrouwbaarst. Probleem kan olieverbruik zijn.
N14 heeft zijn minpunten, maar ook de N18.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Aanschaf Mini Cooper S?

18 mar 2019, 15:15

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken naar een andere MINI en overweeg ook een R53 maar liep ook weer tegen dezelfde punten aan waar ze bekend om staan; olie verbruik, versnellingsbakken etc... Met goed kijken en een complete geschiedenis + onderhoudshistorie zal je een heel eind komen denk ik maar toch nog wat vraagjes waar iemand wellicht een antwoord op heeft?

- Er zit best wat prijsverschil in de pre- en facelift modellen, zit er technisch ook (veel) verschil in?
- Ik gebruik de auto dagelijks om redelijk wat kilometers te maken, is een R53 daar geschikt voor of kun je beter voor een Cooper (S) van na 2007 gaan? een MINI van na 2010 is nog wat boven mijn budget...
- Kun je een R53 met een hoge kilometerstand beter laten staan of zegt dat niet veel?
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Aanschaf Mini Cooper S?

20 mar 2019, 01:01

Ten eerste laat je zelf niet gek maken. Ik rij zelf een 2007 Mini Cooper (R56) met het N12 blok. Ja ook ik heb er onkosten aangehad in de vorm van distributieketting en een nieuwe koppeling. Ik verbruik ongeveer 1 liter olie op de 2000km dus ik peil iedere week de olie maar verder is het een fijne wagen om mee onderweg te zijn en tot op heden gewoon betrouwbaar. Zoals eerder al aangegeven is het altijd fijn om te weten of de auto goed onderhouden is geweest en of er redelijk normaal mee is gereden dat scheelt al een hoop.

Grt Ronald
‘07 Mini Cooper Chili

Terug naar “MINI-talk”