Oudere Cooper S kopen, welke serie?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
rajd
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mei 2015, 23:39

Oudere Cooper S kopen, welke serie?

29 dec 2018, 17:09

Dag allemaal,

We rijden momenteel een Cooper (niet S!) uit 2005 (als 2e auto). Die auto is an sich perfect, maar we zijn eigenlijk al jaren verliefd op de Cooper S en zijn dan ook van plan een S te gaan kopen. We vinden de serie tot 2007 het mooist - vooral omwille de interne afwerking. Ook heb ik wel eens gelezen dat de techniek onder de motorkap van de eerste serie beter is en de oudere mini sportiever rijdt / geveerd is dan de jongere serie.

Helaas zijn er van die oude serie relatief weinig te koop en veel zijn echt oud aan het worden; een mooie vinden is niet even gemakkelijk. Zodoende komt toch ook de net wat nieuwere Cooper S (bijv. eentje van 2008) weer in zicht.

Hoe denken jullie hierover? Welke serie koop je het best vanuit het oogpunt van betrouwbaarheid, rijcomfort et cetera?

Thx!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Oudere Cooper S kopen, welke serie?

29 dec 2018, 17:25

Raj,

de ene zweert bij de 1ste generatie, de nadere bij de 2de en weer een andere is helemaal in zijn nopjes met de 3de generatie. De 1ste generatie is vwb afmetingen de compactste en voor zowel 1ste als 2de generatie geldt, hoe is er door de vorige eigenaar mee omgegaan, heeft ie altijd onderhoud gehad etcetc. Ik denk dat voor beide modellen (1ste en 2de) geldt dat ik zou gaan voor het facelift model, daar zijn de gebreken van het prefacelift model aangepakt dus dan net wat beter.

Vwb de 1ste generatie, dan heb je toch niet goed opgelet want Brightly had een hele mooie R53 staan, die is door een ringetje te halen zo mooi maar is sinds vandaag verkocht: viewtopic.php?f=59&t=43607

tip: check www.gaspedaal.nl en zoek op MINI's, je kunt daar uitgebreid zoeken en al je wensen aanvinken en kijken wat er zoal te koop staat. Andere optie is invoeren uit bv Duitsland,

Succes met de zoektocht :icon_top:

Mvg. Milco

Terug naar “MINI-talk”