Hoi!
Ik heet Bartosz, heb me al eventjes voorgesteld in een andere post, nu heb ik wel direct al enkele vragen!
Binnenkort zou ik graag een Mini R53 willen aanschaffen.
Ik heb ondertussen redelijk veel gelezen over de meest voorkomende problemen.Enkel heb ik voortlaatst pas gevonden dat bijvoorbeeld bij
de 160 000 Km er een groot onderhoud moet gebeuren waarbij je enkel al meer dan 1000€ aan stukken kwijt bent?
Een maatje van me had dit per ongeluk gezien in een aflevering van Wheeler Dealers op Discovery.
Zijn er nog zo van die dingen waar ik zeker op moet letten bij aankoop?
Ik heb redelijk grote plannen. Ik zou namelijk uit de mini toch wel minstens 200-210Pk uithalen.
De volgende 'mods' ben ik al van plan tegen de zomer uit te voeren : CAI,Injectoren,Nokkenas,poulie en eventueel nog een Catback uitlaatje.
Binnenkort gaan we eens zien naar deze mini : https://www.2dehands.be/autos/mini/coop ... 92533.html
Enkel ben ik een beetje bezorgd omdat de distributieketting al is vervangen. Zou dit een probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden!!!
Mini R53 Park Lane(aanschaf)
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Mini R53 Park Lane(aanschaf)
Dat de distributieketting al vervangen is wijst er bij mij op dat degene netjes onderhoud heeft uitgevoerd en niet heeft gewacht dat door een slechte ketting er grotere problemen konden ontstaan bv als gevolg van een uitgerekte cq gebroken ketting.
Bij veel mensen leeft de gedachte dat je een ketting nooit hoeft te vervangen maar dat klopt niet. Bij een ketting kunnen de spanners slijten/kapot gaan maar vooral kan de ketting uitrekken (slijtage van de schakels). Hierdoor kan de timing verkeerd komen te staan met alle gevolgen van dien dus als een vorige eigenaar een ketting heeft vervangen zou ik alleen maar blij mee zijn, dan heb je voorlopig die kosten niet. Als je zelf twijfelt over een auto kun je altijd een aankoop keuring bij een MINI specialist laten uitvoeren.
Succes met de zoektocht, misschien een GP1 een optie, daarvan staan er ook een paar te koop.
Gr. Milco
Bij veel mensen leeft de gedachte dat je een ketting nooit hoeft te vervangen maar dat klopt niet. Bij een ketting kunnen de spanners slijten/kapot gaan maar vooral kan de ketting uitrekken (slijtage van de schakels). Hierdoor kan de timing verkeerd komen te staan met alle gevolgen van dien dus als een vorige eigenaar een ketting heeft vervangen zou ik alleen maar blij mee zijn, dan heb je voorlopig die kosten niet. Als je zelf twijfelt over een auto kun je altijd een aankoop keuring bij een MINI specialist laten uitvoeren.
Succes met de zoektocht, misschien een GP1 een optie, daarvan staan er ook een paar te koop.
Gr. Milco
- miniskillz81
- Nieuw Lid
Bericht
Dit is goed om te weten!
Vrijdag ga ik er eens naar zien, ben benieuwd!
Re: Mini R53 Park Lane(aanschaf)
Bedankt voor je snelle reactie! Je leert elke dag wel iets bij. Was er inderdaad zeker van dat de kettingen 'levenslang' zouden werken.Schroefie schreef: ↑15 jan 2019, 22:20Dat de distributieketting al vervangen is wijst er bij mij op dat degene netjes onderhoud heeft uitgevoerd en niet heeft gewacht dat door een slechte ketting er grotere problemen konden ontstaan bv als gevolg van een uitgerekte cq gebroken ketting.
Bij veel mensen leeft de gedachte dat je een ketting nooit hoeft te vervangen maar dat klopt niet. Bij een ketting kunnen de spanners slijten/kapot gaan maar vooral kan de ketting uitrekken (slijtage van de schakels). Hierdoor kan de timing verkeerd komen te staan met alle gevolgen van dien dus als een vorige eigenaar een ketting heeft vervangen zou ik alleen maar blij mee zijn, dan heb je voorlopig die kosten niet. Als je zelf twijfelt over een auto kun je altijd een aankoop keuring bij een MINI specialist laten uitvoeren.
Succes met de zoektocht, misschien een GP1 een optie, daarvan staan er ook een paar te koop.
Gr. Milco
Dit is goed om te weten!
Vrijdag ga ik er eens naar zien, ben benieuwd!
- miniskillz81
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Mini R53 Park Lane(aanschaf)
Moest iemand geïnteresseerd zijn in deze mini dat ik had gepost, het is niet de moeite. Olie lek, uitlaat lek, de eigenaar heeft de auto denk ik al 4 maanden niet gekuist en heeft hem zo aan mij laten zien. De OBDII scanner toonde ook al direct 7 fouten en dan zijn we maar gelijk vertrokken! Spijtig! zoektocht gaat verder!
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Mini R53 Park Lane(aanschaf)
Inderdaad lekker laten staan, bij twijfel zo wie zo ook laten staan of aankoop keuring door MINI specialist.
Deze misschien iets voor je:
www.facebook.com/photo.php?fbid=2338501 ... ater&ifg=1
Deze misschien iets voor je:
www.facebook.com/photo.php?fbid=2338501 ... ater&ifg=1
- miniskillz81
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Mini R53 Park Lane(aanschaf)
Deze is wel mooi! Het probleem is dat ik een mini moet hebben dat 100% stock is. Ik woon namelijk in België en hier doen ze redelijk moeilijk over mods zeker bij import(dacht ik). Daarnaast zou ik liever alles zelf doen naar mijn goesting
Toch bedankt!
Toch bedankt!
Onze sponsors