MINI Cooper total loss

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Chamuleau
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2019, 10:49

MINI Cooper total loss

22 dec 2019, 12:45

Zaterdagavond 14 december jl. is mijn geliefde Morris (mijn MINI Cooper) terwijl hij naast het huis geparkeerd stond door een veel te hard rijdende idioot total loss gereden. Wij zaten binnen en hoorden een keiharde knal buiten. Toen wij buiten waren zagen wij dat de MINI ruim 4 meter naar achteren was gedrukt, er lag een lantaarnpaal op het dak en een Renault Clio stond in een gedwongen omhelzing met mijn MINI. Als extra bonus bleek de bestuurder te voet te zijn gevlucht. Hij is gelukkig later die nacht alsnog door de politie aangehouden en gearresteerd.
Even hoopte ik nog dat de MINI te repareren zou zijn. Echter donderdag kreeg ik te horen dat de MINI total loss was verklaard.
Nu begint het getouwtrek met de verzekering en ben ik op zoek naar een waardige opvolger voor Morris. En dat valt nog niet mee! Tot nu toe nog niet een gevonden die Morris kan evenaren. Door blijven zoeken is de enige optie.
Hier wat foto’s van het drama. Krijg ze alleen niet rechtop :?
Bijlagen
47D1E624-FA85-435E-A119-625EEE735372.jpeg
B7FAD9D0-4777-4377-910E-8C7A93DDB245.jpeg
D668D581-6921-4CC0-9459-07E0C854A0DC.jpeg
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper total loss

22 dec 2019, 13:01

Ppfff, dat is echt balen.
Niet zomaar pikken als de verzekering je een laag bedrag wil uitkeren.
Je moet een vergelijkbare, in dezelfde staat verkerende, Mini kunnen terugkopen.
De dagwaarde lijst van de verzekering laat waarschijnlijk veel lagere bedragen zien.
Succes!!!
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: MINI Cooper total loss

22 dec 2019, 13:56

Dat is inderdaad mooi balen zeg,
Wat de verzekering betreft je kunt altijd beter je auto om het jaar laten taxeren door een erkend taxateur,dat scheelt een hoop gezeur .( heb dit al eens eerder gezien Corvette totalloss taxatie rapport zat op 27.000=,marktwaarde 20.000= ,dagwaarde op 2.500 :shock: )nu krijg je hoogst waarschijnlijk de dagwaarde en die ligt iets hoger dan de handelswaarde ,maar hier koop je echt geen vergelijkbare mini voor.dus als je auto wat ouder is >10 jaar laat hem taxeren als het een exclusief ding is .
I.i.g. Succes met de zoektocht er staan er toch genoeg te koop zou je denken.en hopen dat de verzekering een beetje coulant is.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: MINI Cooper total loss

22 dec 2019, 18:01

Niet akkoord gaan met een (te) laag bedrag! Je heb recht op exact dezelfde auto, zelfde km stand, zelfde kleur en opties!
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: MINI Cooper total loss

22 dec 2019, 18:28

Heel vervelend voor je !.
Goed om te beseffen dat de de dader de schade dient te vergoeden. Dat 'de dader' hiervoor een verzekering heeft afgesloten maakt vervolgens niet dat die verzekering bepaald wat de schade is.
Als jij kunt aantonen wat je schade is, dan zal de dader dat moeten vergoeden.
Vergelijkende auto's met de vraagprijzen erbij geven een goede indicatie. De onderhoud historie van je mini geeft ook een indicatie voor wat onder de kop 'gelijkwaardig' valt. Bijv. recent uitgevoerde reparatie of groot onderhoud kan een auto met een (aanzienlijk) lagere kilometer stand vergelijkbaar maken.

Hopelijk kom je snel tot overeenstemming.
Succes en fijne kerst dagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Terug naar “MINI-talk”